Gå til innhold

Sniktitt: Diablo III (PC)


Anbefalte innlegg

Avean, hvordan vet du at det er bedre? Du har jo ikke spilt Diablo 3 engang...

 

Nei men jeg har sett gameplay klipp. Hellgate foregår i ekte full 3D mens Diablo 3 spilles i top down view med point and click mens hellgate har ekte sanntidskamper.

 

Nettopp, det er dette som gjør det til Diablo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Avean, hvordan vet du at det er bedre? Du har jo ikke spilt Diablo 3 engang...

 

Nei men jeg har sett gameplay klipp. Hellgate foregår i ekte full 3D mens Diablo 3 spilles i top down view med point and click mens hellgate har ekte sanntidskamper.

 

Hva er så ikke full ekte 3d med diablo 3? Det har da virkelig alle de 3 dimensjonene såvidt jeg kan se. Isometrisk synspunkt er jo noe diablo serien er kjent for, ikke FPS/TPS.

 

Så, Diablo 3 har falske sanntids kamper? Det så da ut som at man trykket på en egenskap så satte man den igang osv, hva er ikke sanntid med det?

Lenke til kommentar

Skulle ønske dette kom til Xbox360. Da hadde jeg kjøpt det.

 

Tror de går glipp av mange penger siden de ikke gir det ut på denne typen plattform. For mange som kopierer når det gjelder pc.

 

Meg selv inkludert, men ikke lengre nå har jeg Xbox360 og kjøper spill. :-)

Lenke til kommentar

Kan bli interessant det her. Diablo spelte eg igjennom for mange år sidan, når eg var i militæret. Likte det ganske godt. Diablo 2 starta eg på først for nokre dagar sidan. Det ser òg ut til å vere eit kurant spel, utan at eg heilt forstår tilbedinga av det. Masse slåsting, og ei grei, men ikkje altfor omfattande historie. Som RPG vil eg påstå det er temmeleg begrensa. Det er meir lineært enn eit gjennomsnittleg JRPG, men med mindre variasjon, og færre filmsekvensar som fortel historia. Det er greit i mindre dosar, men blir fort repetitivt. Håpar dei klarar å fikse litt på det til 3-aren.

 

Kay

Lenke til kommentar
det eneste jeg er litt skeptisk til er det nye helsesystemet. betyr det at du ikke har tilgang til pots slik som før? hva fører dette til? vil du tåle mer? er det lettere å holde seg i live? vil hardcore forsvinne?

 

Du har pots også. Globes er der bare for å fremme gameplay og fart, slik at man ikke må til byen hele tiden for å kjøpe mer pots osv. pots er hovedsakelig nå for bosser.

 

Blizz sier de godt kan tenke seg å lage hardcore igjen, men når bossene dreper spillere med én enkelt move, som å ta tak i dem og spisene hodene deres, så er det som Something Awful skrev... "OK... hardcore just got hilarious!"

 

Må si Hellgate er bedre enn dette her, og det er laget av orginale diablo utviklerne også. Det har sine feil men er egentlig ganske kult, rart det ikke har fått mer oppmerksomhet. Er jo det som egentlig er Diablo 3.

 

Øh... Blizzard North fikk fyken fordi Diablo 3 de jobbet på var for dårlig. Det er sansyneligvis Hellgate som er bygd oppå den, og hadde Diablo vært slik, ja så hadde fansen blitt forbannet. Om du er så glad i Hellgate så kan du jo spille det? Personlig synes jeg det suger.

 

De snakket mer om WoW en Diablo 3, imponerende

 

Blank løgn/overdrivelse. Tanken er å hente konsepter som fungerer ifra andre spill. Enorme deler av World of Warcraft hviler jo på Diablo 2's konsepter. Hvorfor skal man ikke fortsette å låne og å lære ifra hverandre?

 

Du har mange gode poeng, både i denne tråden og i andre d3 tråder, og jeg støtter deg 100%!

godt å høre at pots er med.

 

det med at bossene tar deg i et slag (spesial angrep) er jo ikke helt unormalt da.spesielt diablo selv i 2ern kunne lett ta deg ut med flere av skillene sine om du ikke var forberedt eller var speca mot det. men jeg ser problemet med hardcore når det ikke er mulig å stoppe slikke spesial angrep.

 

Skulle ønske dette kom til Xbox360. Da hadde jeg kjøpt det.

 

Tror de går glipp av mange penger siden de ikke gir det ut på denne typen plattform. For mange som kopierer når det gjelder pc.

 

Meg selv inkludert, men ikke lengre nå har jeg Xbox360 og kjøper spill. :-)

de fleste fans av diablo kommer til å kjøpe spillet fordi du må ha det orginalt for å spille på battlenet. og det er jo tross alt der spillet er på sitt beste. dessuten er spill som er utvikla til både pc OG konsoll ganske dårlige fordi formatene er så forskjellige. jeg hadde ikke giddi å kjøpt d3 til konsoll, selv om det ikke kom på pc.

Lenke til kommentar
Må si Hellgate er bedre enn dette her, og det er laget av orginale diablo utviklerne også.

 

Seriøst.. slutt med det der.

 

Det har sine feil men er egentlig ganske kult, rart det ikke har fått mer oppmerksomhet. Er jo det som egentlig er Diablo 3.

 

Nei, det er det ikkje. Det prøvar riktig nok, men klarer det absolutt ikkje.

 

Kan bli interessant det her. Diablo spelte eg igjennom for mange år sidan, når eg var i militæret. Likte det ganske godt. Diablo 2 starta eg på først for nokre dagar sidan. Det ser òg ut til å vere eit kurant spel, utan at eg heilt forstår tilbedinga av det. Masse slåsting, og ei grei, men ikkje altfor omfattande historie. Som RPG vil eg påstå det er temmeleg begrensa. Det er meir lineært enn eit gjennomsnittleg JRPG, men med mindre variasjon, og færre filmsekvensar som fortel historia. Det er greit i mindre dosar, men blir fort repetitivt. Håpar dei klarar å fikse litt på det til 3-aren.

 

Kay

 

Det er sant, det er ikkje mykje fokus på historie i Diablo 2. Spelet er ekstremt repetivt, veit ikkje kor mange gongar eg har tatt samme boss berre i dag, men likevel fengar det, vanskeleg å seie kvifor. Viss du er ute etter eit djupare RPG er nok ikkje D2 noko bra alternativ, D3 ser ut til å vere nettopp djupare med meir historie og fokus på større, men ikkje så mange bosskampar. Likar å tenke at D3 tar det beste frå D2 og WoW og eg trur det kan bli skambra!

Endret av LMH
Lenke til kommentar
Korea er Korea, og Korea er Starcraft-land. Det var nesten bare starcraftere på den WWI'en. På den i Paris var det 8,000 Warcraft fans, og av en eller annen grunn er ikke WoW'ere særlig inne i Diablo og omvendt.

 

Det er en ting, og det andre er forskjellen på youtube klippene og det å faktisk være der. Jeg både var der, og så youtubeklipp av lanseringen når jeg kom hjem, og ble faktisk overrasket over hvor lite man hørte publikum på youtube, for jeg kan bare fortelle dere at når man satt der, og Diablo3 logoen kom på skjermen, ja da var det noe så voldsomt til hyling i salen. Fantastisk opplevelse :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Det ser òg ut til å vere eit kurant spel, utan at eg heilt forstår tilbedinga av det.

 

Denne quoten er grunnen til at jeg aldri anbefaler gamle spill til folk som ikke har prøvd de før. De sitter ikke med den samme nostalgifølelsen, og gameplayet er som oftest utdatert (Grafikk har også litt å si, naturligvis). Man kan ikke forvente å få den samme opplevelsen som de som spilte det for mangfoldige år siden, dessverre.

 

Litt av samme grunn er jeg skeptisk til Diablo 3. Mange mener vel at spillet kommer til å bli like bra som Diablo 2, men så spørs det om spillestilen kanskje er for gammeldags for de som sitter igjen den nostalgiske følelsen de hadde fra D2. Skepsis er uansett sunt, jeg har blitt brent nok av ganger på grunn av sånn fanboy-holdning til nye spill og konsoller.

 

Blir D3 bra så skal jeg spille det, og blir det skuffende så har jeg i det minste ikke hypa meg opp så mye at jeg kommer til å sende sinte brev til Blizzard de neste ti årene. Husker fortsatt de fine trådene på dette forumet om at Age of Conan skulle redde oss fra vår triste World of Warcraft-tilværelse. Mon tro hvor mange av de som forkynte AoC som sitter og er skuffa i dag fordi de forventa et 10/10-spill. Snakk om å ødelegge for seg selv :p

Lenke til kommentar
Det ser òg ut til å vere eit kurant spel, utan at eg heilt forstår tilbedinga av det.

 

Denne quoten er grunnen til at jeg aldri anbefaler gamle spill til folk som ikke har prøvd de før. De sitter ikke med den samme nostalgifølelsen, og gameplayet er som oftest utdatert (Grafikk har også litt å si, naturligvis). Man kan ikke forvente å få den samme opplevelsen som de som spilte det for mangfoldige år siden, dessverre.

 

Litt av samme grunn er jeg skeptisk til Diablo 3. Mange mener vel at spillet kommer til å bli like bra som Diablo 2, men så spørs det om spillestilen kanskje er for gammeldags for de som sitter igjen den nostalgiske følelsen de hadde fra D2. Skepsis er uansett sunt, jeg har blitt brent nok av ganger på grunn av sånn fanboy-holdning til nye spill og konsoller.

 

Blir D3 bra så skal jeg spille det, og blir det skuffende så har jeg i det minste ikke hypa meg opp så mye at jeg kommer til å sende sinte brev til Blizzard de neste ti årene. Husker fortsatt de fine trådene på dette forumet om at Age of Conan skulle redde oss fra vår triste World of Warcraft-tilværelse. Mon tro hvor mange av de som forkynte AoC som sitter og er skuffa i dag fordi de forventa et 10/10-spill. Snakk om å ødelegge for seg selv :p

 

Haha, jeg var en av de. Jeg hadde håpet på at spillet skulle rive meg vekk fra WoW mtp grafikken og et klipp av gameplayet de ga ut osv.. mediene ga også ut toppkarakter, så det boostet jo forventingene.

 

But now, im back to WoW. Det ble for mye bugs og det ble kjedelig etterhvert som man kom lengere opp. Men det er min mening. Merk; MIN MENING trenger ikke å forklare til meg eller prøve å overbevise meg! Ikke ment til deg; rgnrkx, men de som ikke klarer å akseptere at det er min/eller andres når det kommer til "Min mening"

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Avean, hvordan vet du at det er bedre? Du har jo ikke spilt Diablo 3 engang...

 

Nei men jeg har sett gameplay klipp. Hellgate foregår i ekte full 3D mens Diablo 3 spilles i top down view med point and click mens hellgate har ekte sanntidskamper.

 

Nettopp, det er dette som gjør det til Diablo

 

kan ikke være mere enig.. hadde D3 vært i full 3D, så har det ikke vært diablo...

 

Diablo er top view med point and click...

Lenke til kommentar
Avean, hvordan vet du at det er bedre? Du har jo ikke spilt Diablo 3 engang...

 

Nei men jeg har sett gameplay klipp. Hellgate foregår i ekte full 3D mens Diablo 3 spilles i top down view med point and click mens hellgate har ekte sanntidskamper.

 

'Mens hellgate har ekte sanntidskamper'

Det har da vitterlig diablo 3 og?

Sanntid vil bare si at det ikke er turnbased.

Sist jeg sjekket var ikke diablo tur basert. kthx

Lenke til kommentar

Ikke glem at hellgate london sugde balle.

Spilte det igjennom beta til retail, i håp om at det skulle bli mitt "diablo3".

Dessverre så bomma de maks, og spillet ble ikke mye å skryte av.

 

Nå tror jeg diablo3 også kan gi mye moro pvp, var moro med duels i d2, og tidvis gøy med pk (utenom i HC ;P)

Lenke til kommentar
Det ser òg ut til å vere eit kurant spel, utan at eg heilt forstår tilbedinga av det.

 

Denne quoten er grunnen til at jeg aldri anbefaler gamle spill til folk som ikke har prøvd de før. De sitter ikke med den samme nostalgifølelsen, og gameplayet er som oftest utdatert (Grafikk har også litt å si, naturligvis). Man kan ikke forvente å få den samme opplevelsen som de som spilte det for mangfoldige år siden, dessverre.

 

Litt av samme grunn er jeg skeptisk til Diablo 3. Mange mener vel at spillet kommer til å bli like bra som Diablo 2, men så spørs det om spillestilen kanskje er for gammeldags for de som sitter igjen den nostalgiske følelsen de hadde fra D2. Skepsis er uansett sunt, jeg har blitt brent nok av ganger på grunn av sånn fanboy-holdning til nye spill og konsoller.

Personlig syntes jeg gameplay-videoen av Diablo 3 virket utrolig kul og "nyskapende", sannsynligvis på grunn av at jeg aldri har rørt et Diablo spill i hele mitt liv.

Lenke til kommentar
35.000 signaturer på oppropet mot Diablo 3, de fleste hvorav ikke har peiling på hva de snakker om... kontra etter at 7-8år så troner igjen Diablo 2 på toppen av salgslistene, over alle FPS'ene og MMO'ene... Lurer på hva som betyr mest for Blizzard ;)

De har ikke laget en underskriftskampanje mot spillet, men for å få blizzard til å endre den artistiske stilen. Det ser jo mer ut som wow enn dystert og klaustrofobisk, utifra de bildene jeg har sett. Skal ærlig innrømme at jeg har null peil på diablo (har bare såvidt prøvd en demo av diablo 2 for leeenge siden), men trengte bare å lese hva man skriver under på, og så se bildene for å skjønne at de har et poeng. Nettopp det at det selger så bra burde vel få blizzard til å forstå hvor mye de gjorde rett i det gamle spillet, og ikke tulle for mye med grafikken.

Lenke til kommentar
De har ikke laget en underskriftskampanje mot spillet, men for å få blizzard til å endre den artistiske stilen. Det ser jo mer ut som wow enn dystert og klaustrofobisk, utifra de bildene jeg har sett. Skal ærlig innrømme at jeg har null peil på diablo (har bare såvidt prøvd en demo av diablo 2 for leeenge siden), men trengte bare å lese hva man skriver under på, og så se bildene for å skjønne at de har et poeng. Nettopp det at det selger så bra burde vel få blizzard til å forstå hvor mye de gjorde rett i det gamle spillet, og ikke tulle for mye med grafikken.

 

Bare for å pirke ;):

 

De kan tulle så mye med grafikken de bare vil for min del, bare de beholder stemningen og atmosfæren.

Lenke til kommentar
Grafikken er kvalmende lik world of warcraft

 

Snodig. Jeg har spilt begge spillene siden de kom ut og må si jeg ikke ser de store likhetstrekkene.

Siden de kom ut? Diablo 3 er ikke kommet ut enda... var det et annet spill du siktet til? Jeg siktet til Diablo 3's screenshots

 

Edit: jeg synes vel egentlig stemningen i Diablo 1 var ganske lik stemningen i Diablo 2. Jeg håper uansett at spillet gir samme stemning som Diablo, men screenshots tyder på at det heller heller med mot den lyse og grønn/blåe grafikkstilen med blankpolert tekstur som wow har. Om de klarer å beholde stemninga med den type grafikk - greit for meg, men jeg tviler på det.

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar
De har ikke laget en underskriftskampanje mot spillet, men for å få blizzard til å endre den artistiske stilen. Det ser jo mer ut som wow enn dystert og klaustrofobisk, utifra de bildene jeg har sett. Skal ærlig innrømme at jeg har null peil på diablo (har bare såvidt prøvd en demo av diablo 2 for leeenge siden), men trengte bare å lese hva man skriver under på, og så se bildene for å skjønne at de har et poeng. Nettopp det at det selger så bra burde vel få blizzard til å forstå hvor mye de gjorde rett i det gamle spillet, og ikke tulle for mye med grafikken.

 

Problemet med oppropet er at det er ekstremt subjektivt. Noen liker ekstrem mørk og gritty realisme (type withcer og slike spill), mens andre liker en mer artistisk stil (type dagens Diablo 3 og på sin måte Diablo II (bare mindre hand-painted teksturer og slikt, mest for datidens begrensninger på lagringsplass og grafikk)), samt at de så langt bare har sett en dungeon og et uteområde. Nostalgien tar plass, og de vil ha et 100% likt Diablo II spill.. Noe jeg synes blir det samme som å skrike ut at de ønsker seg en fifa serie ifra Blizzard, samme tingen om og om igjen, bare med dagens grafikk.

 

Ifra gameplay videoen så kan du fort se hvor mørkt og gritty det kan se ut ute når det begynner å regne, og slikt mørke regner jeg med vi finner igjen mange andre plasser i Diablo III, men artistene i Blizzard ønsker også å slenge på kontraster for å fremheve hvor dyster verdenen kan bli. Og om du tenker tilbake til Diablo II, så var det langt ifra så "mørkt" som de vil ha det til, spes om du har spilt igjennom act I, III og IV. Det eneste jeg er enig med i påstandene deres, må være mangelen på "Diablo", altså pentagramer og slike ting, som var karakteristisk for Diablo-spillene.

Lenke til kommentar
De har ikke laget en underskriftskampanje mot spillet, men for å få blizzard til å endre den artistiske stilen. Det ser jo mer ut som wow enn dystert og klaustrofobisk, utifra de bildene jeg har sett. Skal ærlig innrømme at jeg har null peil på diablo (har bare såvidt prøvd en demo av diablo 2 for leeenge siden), men trengte bare å lese hva man skriver under på, og så se bildene for å skjønne at de har et poeng. Nettopp det at det selger så bra burde vel få blizzard til å forstå hvor mye de gjorde rett i det gamle spillet, og ikke tulle for mye med grafikken.

 

Problemet med oppropet er at det er ekstremt subjektivt. Noen liker ekstrem mørk og gritty realisme (type withcer og slike spill), mens andre liker en mer artistisk stil (type dagens Diablo 3 og på sin måte Diablo II (bare mindre hand-painted teksturer og slikt, mest for datidens begrensninger på lagringsplass og grafikk)), samt at de så langt bare har sett en dungeon og et uteområde. Nostalgien tar plass, og de vil ha et 100% likt Diablo II spill.. Noe jeg synes blir det samme som å skrike ut at de ønsker seg en fifa serie ifra Blizzard, samme tingen om og om igjen, bare med dagens grafikk.

 

Ifra gameplay videoen så kan du fort se hvor mørkt og gritty det kan se ut ute når det begynner å regne, og slikt mørke regner jeg med vi finner igjen mange andre plasser i Diablo III, men artistene i Blizzard ønsker også å slenge på kontraster for å fremheve hvor dyster verdenen kan bli. Og om du tenker tilbake til Diablo II, så var det langt ifra så "mørkt" som de vil ha det til, spes om du har spilt igjennom act I, III og IV. Det eneste jeg er enig med i påstandene deres, må være mangelen på "Diablo", altså pentagramer og slike ting, som var karakteristisk for Diablo-spillene.

 

Hva med å ta den diskusjonen i denne tråden i stedet, som faktisk omhandler hva det er snakk om? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=976320&hl=

 

Er også linket til hva vi faktisk har skrevet under. Er ikke snakk om d2 klone, og kontraster hjelper ikke akkurat på å fremheve ting på en god måte. Jeg spiller d2 i dag fortsatt, og jo det var mørkt når du var i dungeon, såklart var det ikke mørkt når du var ute på dagen. Det er også lagt inn kritikk på den grafiske stilen i seg selv.

Lenke til kommentar
Må si Hellgate er bedre enn dette her, og det er laget av orginale diablo utviklerne også. Det har sine feil men er egentlig ganske kult, rart det ikke har fått mer oppmerksomhet. Er jo det som egentlig er Diablo 3.

Hellgate er ræva. Selger den for 5,-

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...