Gå til innhold

Førsteinntrykk: HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

En annen ting vi la merke til fort er at telefonen virker noe treg. Dette kommer vi til å se nærmere på i testen, men det er ingen tvil om at telefonen er langt i fra like rask som for eksempel nye Iphone.

At den ikke er like rask som iPhone (som det egentlig skrives) er jo et resultat at Apple satser ALT på GUI. Hadde de gjort det samme med Diamond hadde den nok kunne blitt like rask, men like ubrukelig også med tanke på f.eks. multitasking.

 

Diamond = smartphone.

iPhone = leketøy.

 

:)

Det at Diamond har 480x640 i oppløsning noe som er 4 ganger så mye som iPhone gjør nok sitt på ytelsen. Jo høyere oppløsning, jo mer maskinvare kreves. Nå leveres Diamond med en 528 MHz CPU fra Qualcomm, så det kan ikke sies å være dårlig. På en annen side krever 480x640 med 3D-animasjoner en god del CPU-kraft. Ja, jeg syntes Diamond er noe treg uten å ha optimalisert den, men jeg gir ikke fra meg 480x640 med det første for å si det slik. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det at Diamond har 480x640 i oppløsning noe som er 4 ganger så mye som iPhone gjør nok sitt på ytelsen.

Jeg er enig med deg, men bemerker at iPhone ar 320x480 så Diamond har bare dobbelt så høy oppløsning. Men har 4 ganger så mye som de fleste andre HTC-modeller, og betraktelig mer enn andre mobiltelefoner. ;)

Lenke til kommentar
Det at Diamond har 480x640 i oppløsning noe som er 4 ganger så mye som iPhone gjør nok sitt på ytelsen.

Jeg er enig med deg, men bemerker at iPhone ar 320x480 så Diamond har bare dobbelt så høy oppløsning. Men har 4 ganger så mye som de fleste andre HTC-modeller, og betraktelig mer enn andre mobiltelefoner. ;)

Fint du rettet meg. Jeg var nok litt kjapp på de tallene. Uansett skjønner de fleste at dette krever betydelig mer prosessorkraft.

Lenke til kommentar
Det at Diamond har 480x640 i oppløsning noe som er 4 ganger så mye som iPhone gjør nok sitt på ytelsen. Jo høyere oppløsning, jo mer maskinvare kreves. Nå leveres Diamond med en 528 MHz CPU fra Qualcomm, så det kan ikke sies å være dårlig. På en annen side krever 480x640 med 3D-animasjoner en god del CPU-kraft. Ja, jeg syntes Diamond er noe treg uten å ha optimalisert den, men jeg gir ikke fra meg 480x640 med det første for å si det slik. :)

 

Uten at vi skal starte noen stor teknisk diskusjon her, så er vel noe av det nye i Diamond at den har en egen 3D GPU med 64MB minne dedikert til grafikk? Det var ihvertfall dette som gjorde at jeg hadde ganske store forventninger til hastighet og utseende.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Om du tweaker den litt blir menyene enda raskere.

Eneste problemet er dårlig batteri tid.

Slå av 3G om du vil la være å lade mobilen vær dag.

 

hei ;)

jeg er litt n00b når det gjelder HTC mobiler, har bare hatt sony ericsson til nå.. hva mener du med å tweake denn litt ? hvordan gjør jeg det ? :p

jeg har problemer med 3G, hvordan kan jeg få av 3G uten å slå av EDGE ? har prøvd å lete litt, men har ikke helt fått satt meg inn i menyene, og nå detter batteriet raskt siden mobilen switcher mellom EGDE og 3G hele tiden -.-

på forhånd, tusen takk for svar ;D og beklager dumme spørsmål :p

Lenke til kommentar
hei ;)

jeg er litt n00b når det gjelder HTC mobiler, har bare hatt sony ericsson til nå.. hva mener du med å tweake denn litt ? hvordan gjør jeg det ? :p

jeg har problemer med 3G, hvordan kan jeg få av 3G uten å slå av EDGE ? har prøvd å lete litt, men har ikke helt fått satt meg inn i menyene, og nå detter batteriet raskt siden mobilen switcher mellom EGDE og 3G hele tiden -.-

på forhånd, tusen takk for svar ;D og beklager dumme spørsmål :p

 

Start -> Innstillinger -> Telefon -> Bånd -> Sett øverste til GSM

Da slår du av 3g, men beholder GPRS/Edge

Lenke til kommentar
hei ;)

jeg lurer på hvordan jeg kan få TomTom Navigator 7 til å virke på min Touch Diamond ? :p

 

Det skal vel fungere fint..

 

Men jeg er ikke sikker, så du kan jo enten vente på svar fra en diamantgutt i denne tråden, eller du kan spørre i Diamond-tråden her på forumet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...