Gå til innhold

Førsteinntrykk: HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

Jeg vil treffe knappene med tommeltotten min (uten å ha jentenegler).

 

Store fingre du da kansje :) Da forstår hva du klager over.

Jeg bruker selv tommelen på filutforskeren og treffer det jeg vil treffe.

 

Og JKJK:

Har ikke testa linken din, men det å streame en webcam til en WM mobil er lett. Bruk programmet ORB foreksempel. Men Tviler ideen et er lurt med tanke på batteritiden på denne mobilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger en tjeneste!

 

Kan noen som har denne telefonen teste følgende link for meg?

http://cam1.inderoy.com/view/index.shtml

 

Får dere opp kamera-bildet, og beveger det seg? (FPS?) Skal ha ett eller annet fastmontert i en traktor for å følge med på overvåkning i fjøs, og vet ikke helt om jeg klarer meg med en telefon, eller må gå for ultrabærbar pc. En telefon hadde definitift blitt billigst.

 

Jeg vet per i dag ikke om noen mobile plattformer som klarer disse javabaserte videotjenestene. Hvis jeg var deg ville jeg ha kikket på en Lenovo X61 med innebygget HSDPA, da disse har blitt veldig rimelige i det siste. De siste vi kjøpte betalte vi ca. 6.000,- for eks. mva.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Bruk noe som heter kompakt qwerty sammen med T9-ordboka så går den unna med skrivinga.

 

En ting som bør rettes opp på en eventuelt senere utgave av telefonen er minnet. Den trenger rett og slett mer RAM. Når du skrur på telefonen bruker den allerede 50% og dette stiger fort etter du har brukt den en stund. Så vær forberedt på å restarte den telefonen her en del.

 

Utenom dette så har jeg nesten bare positive ting å si om den. Skjermen er utrolig fin, og er veldig følsom. Telefonen er kjapp, WiFi funker veldig bra, bevegelsessensoren lar deg snu bilder og nettsider i alle retninger, kameraet er bra, autofokusen funker bra, sykt lett å sette opp e-post.

 

Satte opp gmail på den, trengte ikke oppgi andre innstillinger enn brukernavn og passord. Sprøtt enkelt. Den setter forøvrig opp alle andre innstillinger selv også.

 

Værtjenesten er også kjempekjekk. Skjekker alltid været før jeg står opp av senga nå. :p

Lenke til kommentar
En annen ting vi la merke til fort er at telefonen virker noe treg. Dette kommer vi til å se nærmere på i testen, men det er ingen tvil om at telefonen er langt i fra like rask som for eksempel nye Iphone.

At den ikke er like rask som iPhone (som det egentlig skrives) er jo et resultat at Apple satser ALT på GUI. Hadde de gjort det samme med Diamond hadde den nok kunne blitt like rask, men like ubrukelig også med tanke på f.eks. multitasking.

 

Diamond = smartphone.

iPhone = leketøy.

 

:)

 

Oi? Er det "disse iPhone"-tid igjen nå? Eller, vent litt; det er det jo alltid. Jeg glemte jo det.

 

Må si jeg blir kraftig frustrert over å ikke kunne lese en eneste nyhet uten at noen skal komme å fortelle oss at iPhone er en leketelefon.

 

Samtidig så må jeg bare slenge meg på Amobil sin vurdering av GUIet. Det ser meget bra ut, men den lille ventingen flere steder i menyene ødelegger totalt for "flow" delen av det.

 

-KJ

Lenke til kommentar
En ting som bør rettes opp på en eventuelt senere utgave av telefonen er minnet. Den trenger rett og slett mer RAM. Når du skrur på telefonen bruker den allerede 50% og dette stiger fort etter du har brukt den en stund. Så vær forberedt på å restarte den telefonen her en del.

 

 

Skal ikke påsta at mer RAM ikke hadde vært fint, men personlig har jeg ikke noen problemer. Har hatt mobilen min på uten å restarte den uten at det har påvirket ytelsen.

Lenke til kommentar
En ting som bør rettes opp på en eventuelt senere utgave av telefonen er minnet. Den trenger rett og slett mer RAM. Når du skrur på telefonen bruker den allerede 50% og dette stiger fort etter du har brukt den en stund. Så vær forberedt på å restarte den telefonen her en del.

 

 

Skal ikke påsta at mer RAM ikke hadde vært fint, men personlig har jeg ikke noen problemer. Har hatt mobilen min på uten å restarte den uten at det har påvirket ytelsen.

Jeg brukte opera her om dagen, lasta dagbladet eller filmweb eller noe sånt, da sto det at det var for lite minne og at jeg burde lukke noen andre faner, selv om jeg bare hadde èn fane oppe. Det var også rett etter jeg hadde restarta telefonen, så tenk litt på den du! ;)

Lenke til kommentar

Hmmm... Lurer på hvor mye den europeiske versjonen lagger. Har enda ikke fått mitt eksemplar selv om jeg har forhåndsbestilt. Elkjøp fikk den inn på lager på torsdag forrige uke, men først i dag fikk de sendt mitt eskemplar av gårde( i følge det de sier, tror det ikke før jeg får se det) :roll:

 

Noen som har sett minijack overgangen til denne telefonen i noen netbutikk???

Lenke til kommentar

Skuffende å lese om tregheten på denne mobilen.

 

Har selv en N73 og er syykt lei av tregheten her, selv om jeg har blitt vant til den. Noen her som vet hvordan tregheten til HTC er i forhold til N73/symbian?

 

Jeg hadde så troa på denne mobilen, men treghet og dårlig batteritid er faktorer som ødelegger helt.

Lenke til kommentar

Har hatt min ett par dager nå, og er utrolig fornøyd. I starten var den som de fleste sier veldig treg, men etter et par kjappe forandringer med programmet "Advanced Config" går den utrolig kjapt. Har ikke noe lagg i det hele tatt i TouchFLOen og telefonen er generelt veldig raskt.

Lenke til kommentar
Har hatt min ett par dager nå, og er utrolig fornøyd. I starten var den som de fleste sier veldig treg, men etter et par kjappe forandringer med programmet "Advanced Config" går den utrolig kjapt. Har ikke noe lagg i det hele tatt i TouchFLOen og telefonen er generelt veldig raskt.

 

Det jeg mente og.. Trenger definitivt ikke alle programmene kjørende hele tida på en gang. Derfor er den vert å ha for meg :)

 

Kunne vært bra å tatt noe tweaking med i den store testen.

Endret av PaTrond
Lenke til kommentar
En annen ting vi la merke til fort er at telefonen virker noe treg. Dette kommer vi til å se nærmere på i testen, men det er ingen tvil om at telefonen er langt i fra like rask som for eksempel nye Iphone.

At den ikke er like rask som iPhone (som det egentlig skrives) er jo et resultat at Apple satser ALT på GUI. Hadde de gjort det samme med Diamond hadde den nok kunne blitt like rask, men like ubrukelig også med tanke på f.eks. multitasking.

 

Diamond = smartphone.

iPhone = leketøy.

 

:)

 

Hei Moskus. "Wall of text hits you with 10.000 hitpoints!"sry...

 

 

Denne artikkelen er hentet fra mac1 forumet og sier egentlig det meste om hva iPhone kommer til å være framover, som IKKE Microsoft får til sammen med mange andre mobilprodusenter. Deriblant HTC med Diamond.

 

Det er ingen hemmelighet at den generelle IT-pressen og den leseren(deg og mange andre), er opptatt av funksjoner, og helst flest mulig av dem på én gang. I iveren etter flest mulig funksjoner er det lett å glemme at verden består av mer enn funksjonskåte unge menn, og det er nettopp dette som gjør at iPhonen vil bli en suksess – tross dens manglende støtte for livsviktige funksjoner som multitasking, MMS og video-opptak.

 

Skrur vi tiden tilbake til 2001 når Apple lanserte sin første iPod var vi vitne til omtrent akkurat det samme som har skjedd med iPhonen. Produktet ble lansert, en rekke teknologijournalister og teknologikåte menn kritiserer produktet sønder og sammen for manglende FM-Radio, manglende støtte for Windows Media, dårlig lyd og høy pris. Likevel selger produktet særdeles godt og grunnen er selvsagt ikke funksjonene, men programvaren og brukervennligheten. I dag har Apples iPod 75% markedsandel, iTunes Store står for 90% av all musikk solgt på nettet og omtrent alt av forbrukerelektronikk er blitt iPod-kompatible.

 

6 år senere lanserer Apple sin første mobiltelefon. Telefonen mangler en rekke funksjoner som ses på som standardfunksjonalitet i konkurrerende mobiltelefoner, og teknologijournalister og teknologikåte menn nekter for at dette kan bli en suksess. Igjen ser det ut som historien gjentar seg, og ett år senere har Apple solgt 6 millioner iPhones, konkurrentene har lansert en 10-20 «iPhone-killere» og en samlet presse har omtalt telefonen.

 

Igjen har brukervennlighet, enkelhet og velfungerende programvare solgt produktet. Den jevne forbruker har ikke brydd seg om at telefonen mangler «livsviktige» funksjoner, for nå klarer de faktisk å bruke telefonen til mer enn å ringe.

 

iPhone er ikke et leketøy, det er programvare, ikke funksjoner, som kommer til å selge den nye billige iPhonen. Dette vet Apple. Med 30% fortjeneste på all programvare som selges og distribueres gjennom Apples App Store, har Apple lagt grunnsteinene for suksess. Nå gjenstår det bare å se om suksessen blir like stor som med Apples iPod. For om ett år fra nå vil vi nok se en rekke forskjellige iPhone-modeller på lik linje som vi i dag har fire forskjellige iPod-modeller. Felles for dem begge er en ny plattform og som alle vet, plattformer varer lenge.

 

Jeg håper for HTC sin del at Diamond ikke er like ubrukelig som HTC Tytn og Tytn II. Har hatt begge og har mer eller mindre forkastet de pga. ubrukelighet, treghet, irritasjon over dårlig GUI og generelt brukergrensesnitt.

 

Avsluttningsvis, smaken er som baken, innlegget mitt er litt på siden, men må avreagere på din bruk av at iPhonen er et leketøy, den er skapelsen av en ny og fantastisk plattform.

 

Mvh. Hoaas

Lenke til kommentar

Ipod er en dårlig mp3 spiller (dårlig lyd), den er særdeles låst, den er umulig å bruke uten apple's programvare (til og med sony har gått bort fra å kreve bruk av sonicstage for å overføre musikk og gjør nå som iRiver, totalt åpen spiller). Iphone er samma rælet, like begrenset og mangelfull (har hatt iphone siden 1.oktober i fjor). Så hvorfor kjøper folk disse?

 

Fordi Apple er flinke til design, selve enheten er meget brukervennlig (få avanserte instillinger) og ikke minst, de kan hyping. Som Blizzard i spill verdenen er de mestre på å skryte sine produkter i skyene.

 

TytnII er genial, dersom du har behov for en smartphone overgår den ALT apple kan gi, iphone er treg på mange ting (applikasjoner osv). Det hjelper i allefall ikke at apple låser telefonen slik at den må knekkes for at du skal kunne installere egne applikasjoner på den (som ikke er kjøpt eller lastet ned via itunes). Om du kun vil ha en show-off mobil er iphone greia, men at de kommer til å dominere mobil markedet er ekstremt tvilsomt. Og, alle kopierer det som får oppmerksomhet. Derfor kommer windows mobile 7 med multitouch støtte i kjernen.. Litt morsomt når kopien er bedre enn orginalen, men sånn er det vel med mange ting.

 

Iphone er ikke skapelsen av noe nytt i det heletatt, det er en middelmådig (tildels dårlig) telefon med et genialt brukergrensesnitt. Plattformen er heller ikke nyvindende, heller begrensende. Men, jeg tviler på jeg orker å anskaffe meg enda et halvveis produkt fra apple.

 

DOG, vi trenger slike som apple, som går egne veier, på godt og vondt. Om ikke annet så kan andre forbedre det Apple startet.

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar

Jeg ble også urolig da jeg hørte om treghetene i touchflo-grensesnittet. derfor sendte jeg en mail til mpx, og fikk dette svaret tilbake:

 

"Takk for henvendelsen. De telefonene som kommer til norge nå er nettopp blitt flashet med ny norsk rom forrige uke. Tidligere rom versjoner er på andre versjoner enn den norske. Disse er også kvalitetsikret fra HTC før de ble shippet.

Vi satser derfor på friske fine diamond til uken.

Ha en fortsatt god dag."

 

Dette viste seg å være helt riktig, jeg har ikke opplevd noe treghet. Når det gjelder minnet, så er det riktig at touchflo bruker mye ram, men jeg har likevel aldri klart å bruke mer en 90%, selv med mange åpne programmer og flere internettsider lastet.

 

Jeg har likevel opplevd et par kjedelig ting:

1) når jeg har den i lommen med av\på-knappen nedover, har den en tendens til å slå seg på av seg selv. derfor har jeg måttet legge til inntasting av pin-kode for å slå av tastelåsen.

2) den insisterer på å advare meg om roaming-kostnader hver eneste gang jeg går på værmenyen uten å være tilkoblet wlan. noen som vet hvordan man slår den av?

Endret av Ian84
Lenke til kommentar

Til dere som testet linken: TAKK! :)

Det er et axis-cam det er snakk om, og jeg har for meg det skal kunne levere bilder i et simplere format enn java/flash basert, men har ikke fått sjekket det enda. Heldigvis kjenner jeg han som har inderoy.com godt, så skal ta en tur innom og se på mulighetene.

 

Ang. batterilevetid er ikke dette noe problem, da den skal stå fastmontert i docking med strømtilførsel når den skal brukes i traktor.

 

Har vært innom tanken på ultramobil pc, og denne er fortsat meget aktuel. Problemet er at det ikke er 3G eller HSDPA dekning her enda, men det skal visstnok komme i løpet av året.

 

Jeg kommer kanskje til å legge ut nye linker fra cam som har andre format enn java så noen kan prøve.

Lenke til kommentar
jeg har ikke opplevd noe treghet. Når det gjelder minnet, så er det riktig at touchflo bruker mye ram, men jeg har likevel aldri klart å bruke mer en 90%, selv med mange åpne programmer og flere internettsider lastet.

 

Dette høres bra ut! :)

 

Hvordan er det å skrive meldinger? Merker dere som har mobilen forsinkelser før bokstavene dukker opp på skjermen? Husker en av mine gamle Ericsson telefoner brukte lang tid på å få opp bokstavene. Det var irriterende! :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...