Gå til innhold

Førsteinntrykk: HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Denne mobiltelefonen har eg lyst på.Men,det er eit minus at den ikkje støtter minnekort.At ein er låst til dei innebygde 4GB og det blir litt lite for meg.Bilder,musikk,video tar litt plass.Om ein vil sleppe å skifte ut innholdet støtt og stadig.

 

 

Men,foreløpig fungerer min Sony Ericsson K800i godt enda..Er ikkje ferdig med å tweake den heilt enda.Og eg bruker å ha mine mobiler i ca 3,5 år.Og no har eg vel hatt denne i snart 1,5år.Har to igjenn da..

 

Også liker eg å vente litt etter lanseringene av mobiltelfonene.Slipper å være "prøvekanin" og at firmwaren ofte har blitt oppdatert noen ganger når eg kjøper min mobiler og dermed er noen av "insekta" borte..

 

 

Og det skal iløpet av året komme ein oppdatert versjon av mobilen med minnekort støtte.

Og da hadde eg håpet dei kunne kalle mobilen : HTC Matt Diamond Touch.. :p

Lenke til kommentar
Oi? Er det "disse iPhone"-tid igjen nå? Eller, vent litt; det er det jo alltid. Jeg glemte jo det.

 

Må si jeg blir kraftig frustrert over å ikke kunne lese en eneste nyhet uten at noen skal komme å fortelle oss at iPhone er en leketelefon.

 

Samtidig så må jeg bare slenge meg på Amobil sin vurdering av GUIet. Det ser meget bra ut, men den lille ventingen flere steder i menyene ødelegger totalt for "flow" delen av det.

 

-KJ

 

Man kan jo si det samme til deg.

 

"Oi, er det hype-opp iPhone tid nå igjen? Eller, vent litt; det er det jo alltid. Jeg glemte jo det.

 

Må si jeg blir kraftig frustert over å ikke kunne lese en eneste nyhet uten at noen skal fortelle meg hvor fet iPhone er når den ikke klarer å konkurere med noen av HTC telefoner utenom faktumet at den har et GUI som er bedre. Det hjelper jo ikke når den ikke har de samme funksjonene ellers"

 

Hadde iPhone faktisk klart å multitaske hadde dens GUI også hatt den lille ventingen flere steder i menyene, men iPhone har som kjent ikke mye annet enn et GUI. Derfor er den nettopp en leketelefon

 

-MP

Lenke til kommentar
Kan noen si hvilken versjon av TouchFLO som fulgte med? Glemte å sjekke før jeg la inn en nyere. (Det står i Settings tab'n til touchFLO panelet, bare scroll litt ned)

Den jeg har nå er 1.0.1630.30

 

Jeg har også den versjonen av TouchFLO 3D. Ligger ikke noen nyere versjoner for nedlasting hos HTC.

Lenke til kommentar
Man kan jo si det samme til deg.

 

"Oi, er det hype-opp iPhone tid nå igjen? Eller, vent litt; det er det jo alltid. Jeg glemte jo det.

 

Må si jeg blir kraftig frustert over å ikke kunne lese en eneste nyhet uten at noen skal fortelle meg hvor fet iPhone er når den ikke klarer å konkurere med noen av HTC telefoner utenom faktumet at den har et GUI som er bedre. Det hjelper jo ikke når den ikke har de samme funksjonene ellers"

 

Hadde iPhone faktisk klart å multitaske hadde dens GUI også hatt den lille ventingen flere steder i menyene, men iPhone har som kjent ikke mye annet enn et GUI. Derfor er den nettopp en leketelefon

 

-MP

 

Nå skal vi vel ikke lage en flamewar av at en iPhonehetser trakk inn iPhone her? Hvis du leser innlegget mitt så ser du at jeg kun var lei av å lese om leketøyiPhones, og ikke sa at iPhone var bedre / best / whatever.

 

Jeg leste denne tråden for å diskutere HTC Touch Diamond, ikke om jeg liker å gni meg inn med vaselin og snike på Torshovtrikken, hvis du skjønner analogien. :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Selvsagt, men det hele startet jo med en konkret tilbakemelding på artikelen der Moskus nevnte at sammenligningen mot iPhone kanskje ikke var helt passende siden de i utgangspunktet ikke kan sammenlignes pga forskjeller i operativsystemet, spesielt med tanke på multitasking.

 

Men jeg ser på poenget ditt, jeg er like lei av å lese både pros og cons for iPhone i alle mulig tråder jeg også (selvom vi bidrar til det selv nå :p). Problemet er at ingen vil innse at iPhone ikke er verden beste telefon og hyper den opp hver gang de får en mulighet. til og med amobil gjør det i denne artikkelen, de hyper opp noe som faktisk er "dårligere" som helhetsprodukt enn produktet det blir sammenlignet mot :)

 

Men det er kanskje ikke så konkret lenger, jeg bare hadde behov for å få ut litt frustasjon selv :)

 

Nå gå vi på springsteen konsert :p

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
En annen ting vi la merke til fort er at telefonen virker noe treg. Dette kommer vi til å se nærmere på i testen, men det er ingen tvil om at telefonen er langt i fra like rask som for eksempel nye Iphone.

At den ikke er like rask som iPhone (som det egentlig skrives) er jo et resultat at Apple satser ALT på GUI. Hadde de gjort det samme med Diamond hadde den nok kunne blitt like rask, men like ubrukelig også med tanke på f.eks. multitasking.

 

Diamond = smartphone.

iPhone = leketøy.

 

:)

 

Nåja..

 

iPhone begynner å komme seg nå. Jeg installerte Agile Messenger på iPhonen min igår. Først tenkte jeg, "Hva er poenget? Man kan jo ikke legge den i bakgrunnen når man ikke skal chatte".. Joda, det gjør den faktisk.

 

Så kom jeg over iSlsk, (P2P program a la Limewire). Denne kan man også legge i bakgrunnen. Så jeg hadde iSlsk og Agile Messenger kjørende i bakgrunnen mens jeg surfet og hørte på musikk. Angående Safari, så kjører den i bakgrunnen hele tiden. Jeg installerte "SysInfo" også igår, og fant da ut at den kjører i bakgrunnen around the clock.

 

Så å si at iPhone ikke har multitasking blir litt feil. Men, så synes jeg at multitaskingen kunne vært mye bedre.

Lenke til kommentar
Ipod er en dårlig mp3 spiller (dårlig lyd), ...Iphone er samma rælet, like begrenset og mangelfull (har hatt iphone siden 1.oktober i fjor). Så hvorfor kjøper folk disse?

 

iPod har meget bra line-out lydkvalitet; sjekk Head-fi forumene. Med hodetelefoner er vel f.eks Cowon D2 bedre. Men det er galt å si at iPod som sådan har dårlig lyd. Både iPod Touch og iPhone har bra lydkretser med gode DA-konvertere (Wolfson).

 

iPhone er genial, men med en del snåle og kjipe begrensninger. For meg er det verste at Apple forsøker å hindre adgang til internt filsystem med lokal lagring. Alt skal lagres til Web/nett. Jeg misliker det, men er likevel hypp på ny iPhone.

 

CD

Lenke til kommentar
En annen ting vi la merke til fort er at telefonen virker noe treg. Dette kommer vi til å se nærmere på i testen, men det er ingen tvil om at telefonen er langt i fra like rask som for eksempel nye Iphone.

At den ikke er like rask som iPhone (som det egentlig skrives) er jo et resultat at Apple satser ALT på GUI. Hadde de gjort det samme med Diamond hadde den nok kunne blitt like rask, men like ubrukelig også med tanke på f.eks. multitasking.

 

Diamond = smartphone.

iPhone = leketøy.

 

:)

 

Det hjelper lite at en telefon er smart dersom den er treig som sirup. Jeg har hatt gleden av å leke med TytnII og S710, og oppsummering er: mange funksjoner, stygt og klumsete UI og vanvittig treigt. HTC Diamond frister ikke dersom den ikke er vesentlig kjappere.

 

CD

Lenke til kommentar
Ipod er en dårlig mp3 spiller (dårlig lyd), ...Iphone er samma rælet, like begrenset og mangelfull (har hatt iphone siden 1.oktober i fjor). Så hvorfor kjøper folk disse?

 

iPod har meget bra line-out lydkvalitet; sjekk Head-fi forumene. Med hodetelefoner er vel f.eks Cowon D2 bedre. Men det er galt å si at iPod som sådan har dårlig lyd. Både iPod Touch og iPhone har bra lydkretser med gode DA-konvertere (Wolfson).

 

iPhone er genial, men med en del snåle og kjipe begrensninger. For meg er det verste at Apple forsøker å hindre adgang til internt filsystem med lokal lagring. Alt skal lagres til Web/nett. Jeg misliker det, men er likevel hypp på ny iPhone.

 

CD

 

iPhone kan brukes som ekstern HDD. Last ned iPhone Browser til PC'en, og flytt over dokumenter og andre filtyper ;)

 

For å få filbehandler på selve iPhonen, så kan man installere f.eks "Mobile Finder", fra Installeren.

Lenke til kommentar

http://www.geek.com/htc-touch-diamond-revisited-20080625/

Device sluggishness: one of the main issues I had with the HTC Touch Diamond was its sluggishness. It seemed that I was one of the few to experience it, but it made the device almost unusable at times. I had thought it was due to me having too many contacts (more than 1200) or too many e-mails on the device–I use hosted Exchange but use it more as a collector so more than 500 e-mails can be sitting on the device at a time. While I sill don’t know the exact cause of my sluggishness, the new ROM seems to make it go away.
Lenke til kommentar
Tråden dreier seg om HTC Touch Diamond, folkens. :)

 

Kan noen andre bekrefte det som hevdes lenger opp, om at det var noe krøll med ROM på den første batchen som kom?

 

-KJ

 

Det var det nok ja. Men HTC sendte ut ett nytt parti med DIamonds med oppdatert ROM.

Lenke til kommentar
Det hjelper lite at en telefon er smart dersom den er treig som sirup. Jeg har hatt gleden av å leke med TytnII og S710, og oppsummering er: mange funksjoner, stygt og klumsete UI og vanvittig treigt. HTC Diamond frister ikke dersom den ikke er vesentlig kjappere.

 

med norsk rom så er det ingen forsinkelser. skulle man ønske ytterligere ytelsesforbedringer så kan man tweake operativsystemet ganske enkelt. prøv det med en iphone, du.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...