P@rm@nn Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Du bør velge active. Pasive kan bare koble seg til active, mens acktive kan koble seg til både akctive og passive, altså flere du kan laste fra. Men du må da vite IP en din, og om en ledig port. Bruker du NAT(NGT), eller har modem med firewall(cisco NGT) må du forwarde og åpne port til din pc. Man kan sammenligne det med en blodoverføring. Aktive kan sette sprøye, mens passive bare ligger der. Med 2 passive blir det selvfølgelige ingen overføring, da ingen kan sette sprøyten. Mens med en passive og aktive blir det voerføring, da setter aktive spøryten. Med 2 aktive så setter den som later ned sprøyten. Håper ikke det ble for søkt?
kjetilsen Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Du bør velge active da du da kan connecte til samtlige personer på en dc hub, er du passive derimot kan du bare connecte til andre passive personer
DementedAlbino Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 Har åpnet port 412 og 1412 i natopia tingen min og vegt active i dc++ men får ikke opp noen treff når jeg søker på ting. Hva kan være feil?
P@rm@nn Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Du er har husket å forwarde også? Og bruker riktig ip i dc++? Og satt den til å bruke en av de portene, prøv med begge portene du.
DementedAlbino Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 Du er har husket å forwarde også? Og bruker riktig ip i dc++? Og satt den til å bruke en av de portene, prøv med begge portene du. Hva vil forwarde si da? Bruker port 412 i dc++. Har testet med begge men lite hjelp.
P@rm@nn Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Forwarde betyr at den sender ifoen fra den porten videre til en Pc i lanet. Du må gi den din lokal Ip(ipconfig i win2k,xp). Står sikert samme sted hvor du fant ut hvordan du åpnet proter i netopian. Finnes flere norske guider, men lettest er det å gå inn på endring.nextgentel.no og fikse det der.
DementedAlbino Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 Prøver å logge meg inn på telnet nå, men etter at jeg oppdaterte ruteren virker ikke brukernavnpass....Hva er dette endret til nå da?
DementedAlbino Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 Forwarde betyr at den sender ifoen fra den porten videre til en Pc i lanet. Du må gi den din lokal Ip(ipconfig i win2k,xp). Står sikert samme sted hvor du fant ut hvordan du åpnet proter i netopian. Finnes flere norske guider, men lettest er det å gå inn på endring.nextgentel.no og fikse det der. Hvilke av de valgene jeg får opp på broadpark skal jeg velge da? Skjønner ikke helt dette jeg. Vet du om en guide som jeg kan følge for å få dette til + hva mitt loginpass er nå...
P@rm@nn Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Om ikke admin/noway funker, så må du ringe de å få nytt passord. Men som sagt, du kan gjøre det på nettet, kan være lettere.
DementedAlbino Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 Om ikke admin/noway funker, så må du ringe de å få nytt passord. Men som sagt, du kan gjøre det på nettet, kan være lettere. Om du kan fortelle meg hva jeg skal krysse av for hadde det hvert stor hjelp. Takker for svar
P@rm@nn Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Jeg har den elste netopiaen(4542), vet ikke om din meny ser andreledes ut en min om du har Netopia 3351, men tror ikke det. 1: Logg in med din bruker & pass. 2:Trykk på "Gå til avansert konfigurasjonsmeny" 3: Regner med at du har åpnet i filteret, om ikke gå inn på "Endre filtersett i ruteren" Der setter du "Tillat følgende trafikk"-"TCP"-"Avsenderport"="Ikke sammenlign"-"Motakerport"="Er lik"="¤Den porten du vil åpne for¤" Så legg til i filtrereglene. 4:Nå skal vi NAT'e. Trykk på "Tilbake til konfigurasjonsmeny" så "Endre offentlige servere på lokalnettet". Så under "Intern IP-adresse" skriver du inn din lokae Ip adresse. Vet du ikke den sier du? Om du har win2k eller XP finner du den slik: Start-kjør-CMD-Ipconfig. Les av hva som står under IP adress. I 9x gjøres det slikt: Start-kjør-Winipcfg-Les av Ip-adresse. Den skal i begge tillfeller starte med 10. Tror den ser slik ut: 10.0.0.3 hos deg, men om siste tall er andreledes gjør det ike noe. 5: Så tar vi Lokal IP en inn under "Intern IP-adresse:". Så går vi bort tilkolonnen til høyre. Der står det en rullegardin med valg. De kan du bare ignorere da du sansynligvis ikke skal bruke noen av de forhåndsvalgene annyway. Skriv så in den porten du vil forwarde både som "Første port" og "Siste port:". Du kan nå logisk nok fikse mange porter i slengen, men å skrive f.eks 120 under "første port" og 13 under "Siste port". Da han man forwardet alle porter mellom 120 og 130. Så legger du til oppføringer, før du til slutt trykker på lagre endringer i modemet. Håper dette ikke var for forvirrende.
DementedAlbino Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 Jeg har den elste netopiaen(4542), vet ikke om din meny ser andreledes ut en min om du har Netopia 3351, men tror ikke det. 1: Logg in med din bruker & pass. 2:Trykk på "Gå til avansert konfigurasjonsmeny" 3: Regner med at du har åpnet i filteret, om ikke gå inn på "Endre filtersett i ruteren" Der setter du "Tillat følgende trafikk"-"TCP"-"Avsenderport"="Ikke sammenlign"-"Motakerport"="Er lik"="¤Den porten du vil åpne for¤" Så legg til i filtrereglene. 4:Nå skal vi NAT'e. Trykk på "Tilbake til konfigurasjonsmeny" så "Endre offentlige servere på lokalnettet". Så under "Intern IP-adresse" skriver du inn din lokae Ip adresse. Vet du ikke den sier du? Om du har win2k eller XP finner du den slik: Start-kjør-CMD-Ipconfig. Les av hva som står under IP adress. I 9x gjøres det slikt: Start-kjør-Winipcfg-Les av Ip-adresse. Den skal i begge tillfeller starte med 10. Tror den ser slik ut: 10.0.0.3 hos deg, men om siste tall er andreledes gjør det ike noe. 5: Så tar vi Lokal IP en inn under "Intern IP-adresse:". Så går vi bort tilkolonnen til høyre. Der står det en rullegardin med valg. De kan du bare ignorere da du sansynligvis ikke skal bruke noen av de forhåndsvalgene annyway. Skriv så in den porten du vil forwarde både som "Første port" og "Siste port:". Du kan nå logisk nok fikse mange porter i slengen, men å skrive f.eks 120 under "første port" og 13 under "Siste port". Da han man forwardet alle porter mellom 120 og 130. Så legger du til oppføringer, før du til slutt trykker på lagre endringer i modemet. Håper dette ikke var for forvirrende. Det hjalp en del og burde sikkert hvert mere nok. Men hva vil avsender port og mottaker port si? Skal jeg legge inn de portene jeg skal bruke i dc++ der? Altså 412 og 1412? Lurer på det samme med hva jeg skal skrive på porter som skal forward? JA jeg vet jeg skjønner veldig lite av dette :oops:
P@rm@nn Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Avsender port skal ikke sammenlignes. Så skal du ikke skrive noe der. Det er så vidt jeg vet om den du får data fra må sende den fra en vis port. Men du skal mota fra hvilken porter som helst. Men du skal bare mota til 2 porter. Først skriver du inn den ene porten under motaker port så legger du den til i filter reglene. Så legger du til den andre porten under motaker port, og legger den til i filterreglene. Ved portene som skal forwardes skal du skrive in de du skal forwarde, altså 412 og 1412. De må du også legge til en, trykke legg til oppføring, legge til den andre, trykke legg til oppføring, før du lagrer endringene i modemet. Hvor fikk du de protene fra forresten? I dc++ kan du jo selv bestemme hvilken port den skal bruke. Jeg har bare en port forwardet å åpnet i filteret og det er 27015. Jeg ba dc++ bruke denne, og det funker fint.
DementedAlbino Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 Avsender port skal ikke sammenlignes. Så skal du ikke skrive noe der. Det er så vidt jeg vet om den du får data fra må sende den fra en vis port. Men du skal mota fra hvilken porter som helst. Men du skal bare mota til 2 porter. Først skriver du inn den ene porten under motaker port så legger du den til i filter reglene. Så legger du til den andre porten under motaker port, og legger den til i filterreglene. Ved portene som skal forwardes skal du skrive in de du skal forwarde, altså 412 og 1412. De må du også legge til en, trykke legg til oppføring, legge til den andre, trykke legg til oppføring, før du lagrer endringene i modemet. Hvor fikk du de protene fra forresten? I dc++ kan du jo selv bestemme hvilken port den skal bruke. Jeg har bare en port forwardet å åpnet i filteret og det er 27015. Jeg ba dc++ bruke denne, og det funker fint. Så under mottaker port legger jeg til 1412 og 412... Trodde dc++ brukte port 412 og dc brukte 1412.. http://www.relativt.net/faq.php?id=30 Leste det også i ett annet innlegg her på forumet om hvilke porter som ble brukt i dc og dc++.
P@rm@nn Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Ja, under motakerport legger du til den porten du vil åpne. Tror også at Dc bruker 1412, men i dc++ kan man velge hvilken bruker. Har en pc som kjører dc++ på 27015 og som kjører den på 27021.
DementedAlbino Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Skrevet 15. mars 2003 Nå er jeg ganske lei Har gjort alt som står over. HAr snakket med ngt og fått de til å åpne og forwarde port 1412, 412 til 10.0.0.3 men det hjelper så lite. Prøvde så dette i telnet, noe som jeg vet at har virket før, men ikke nå "For å definere NAT oppføringer gjøres følgende: Velg "Quick Menues" Velg "Network Adress Translation" Velg "Show/Change Server list" Velg "Easy Servers". Velg "Add Server" og definer videre "Service" (f.eks ftp), "Server Private IP Address" (eks 10.0.0.2) og dersom du har fast IP "Public IP Address". (Hvis ikke fast IP, la den stå som 0.0.0.0). Husk å trykke på "ADD NAT SERVER" Dette for at endringen skal tre i kraft. "Escape" tar deg tilbake til hovedmeny. Telnet-session kan nå lukkes. Brannmur (IP Filter Set) Åpne (Åpne for spesifisert trafikk) Etter at NAT oppføring er gjort må brannmuren åpnes tilsvarende. Dette gjøres på følgende måte: Fra startsiden velg "Quick Menus..." Velg "IP Filter Sets" Velg "Display/Change Filter Set.." Display "NGT" Velg "Add Input Filter to Filter Set" Sett "Forward" til "Yes" for å tillate trafikk gjennom brannmuren og spesifiser IP adressen dit du vil trafikken skal rutes (Bruk tabulator tasten til å forandre dette, bekreft med Enter.) Destination IP Adress 10.0.0.2 Eller IP adressen maskinen som skal motta trafikken har Source IP Address 0.0.0.0 Source/Destination Adress Mask kan stå som 0.0.0.0 Sett "Protocol Type" til ønsket protokoll (Som oftest TCP). Dette må du skrive inn med bokstaver, trykk Enter for å bekrefte. Velg "Dest. Port Compare..." og velg videre fra ny meny "Equal". Dersom flere sammenhengende porter skal åpnes (range) Velg "Greater than or equal" på første port - på "første" Filter Velg "Less than or equal" på øverste port - på neste Filter Velg "Dest. Port ID" og spesifiser her portnummer (som du tidligere la inn i Network Adress Translation). Velg til slutt "ADD THIS FILTER NOW" og trykk enter" Så hva annet kan være feil? Håper virkelig at noen kan hjelpe meg her.
SnowDOG_ Skrevet 15. mars 2003 Skrevet 15. mars 2003 Ja det er ræva med netopia! Har selv gjort som på den guiden men har ikke fått det til selv.
Jesus Halten Skrevet 15. mars 2003 Skrevet 15. mars 2003 Passiv og aktiv har ikke noe med 412/11 portene å gjøre.. Skriv en random port i settings på dc++ f.eks 19999. Så skriver du din eksterne ip inn i ip feltet. Deretter ruter du 19999 til den maskina du sitter på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå