Gå til innhold

Tråden om: Dell UltraSharp 2709W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I en annen tråd får jeg følgende svar angående denne skjermen :

- Dell skjermen har minnekortleser. Med mindre du skal overføre groteske mengder RAW bilder, er det mer enn nok med den innebygde leseren.

- Skjermen du har valgt er wide gamut og bruker s-pva panel. Er du dreven på fargestyring er det ikke noe problem, unntatt de svakhetene VA paneler er kjent for, som f.eks. at detaljer i de mørkeste partier vises kun ved å se i en vinkel. Skal du drive mye med sort/hvitt eller low key, sats heller på skjermer med S-IPS eller H-IPS panel. Koster litt mer, men....

 

Ville sett på LG sin 26" Som skulle være S-IPS til under 5k, om den er noe tess i grunn.

 

For guds skyld ikke kjøp en Dell skjerm, alt for mye lagg. Er du dreven til å tegne kommer du til å plage vettet av deg med den skjermen.

 

Jeg skal primært bruke skjermen til Photoshop , gaming er ikke aktuelt.

 

Stemmer det at skjermen har minnekortleser ?

Lenke til kommentar
Stemmer det at skjermen har minnekortleser ?

 

Ja. I 3 eller 4 stykker, så skulle tro den tar alle de vanlige kortene. I tillegg er det også en USB-hub i skjermen.

 

Det er lydutganger fra skjermen, slik at man kan koble til et 5.1 lydsystem. Lydinngang er da fra HDMI, eller fra en slik vanlig phonokabel. (fra RBG tilkoblingen)

 

EDIT:

Etter en liten rettelse fra Arakasi, så er det bare lyd inn fra HDMI. Jeg som har tullet. Sorry.

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar

Yes da vart min også bestilt, estimert leveringsdato på eller før 15 august. Kanskje jeg er heldig og får den på bursdagen min to dager før :D

 

Uansett, skal gi beskjed etter litt bruk når jeg har mottatt den, og jeg er ganske kritisk siden jeg arbeider med grafikk så det blir en brutalt ærlig mening ;)

Endret av McKack
Lenke til kommentar

Så är skärmen på väg. Leverans imorgon eller Torsdag lite beroende på hur Schenker sköter sig.

 

Hoppas nu att alla ni som fått era monitors fortfarande är lika nöjda :)

 

Om någon sitter på bra kalibrerings tips för färger så tar jag gärna emot lite råd :D

Lenke til kommentar

Ouuu!

Jeg får skjermen min idag!! Hadde Estimert tid egentlig 12. august, men den har ankommet terminalen på alnabru i oslo, og kommer til meg iløpet av dagen :thumbs: WOHOOOO!

 

Edit, bestilte 20. juli, så da har det faktisk bare tatt 10 dager, nice work dell!

Endret av theGreatest
Lenke til kommentar
Ouuu!

Jeg får skjermen min idag!! Hadde Estimert tid egentlig 12. august, men den har ankommet terminalen på alnabru i oslo, og kommer til meg iløpet av dagen :thumbs: WOHOOOO!

 

Edit, bestilte 20. juli, så da har det faktisk bare tatt 10 dager, nice work dell!

 

 

Beställde min den 17 Juli och får min idag. Skulle egentligen få den imorgon men Schenker är hyggliga och kör ut den nu ikväll :-)

 

Hade fått besked om att leveransen först skull komma 17 Augusti så det blev en glad överraskning :)

 

Återkommer lite senare med intryck om skärmen.

Lenke til kommentar

TheGreatest är du nöjd med din skärm?

 

Själv är jag lite sådär med dell skrämen...

 

Färgerna viste jag att de inte var helt perfekt. Men jag tycker att vitbakgrund känns rätt så ojämn - det vill säga att det ser mörkare ut i kanterna på både höger och vänster sida.

 

Blir dock värre när jag sitter närmare skärmen så det kan nog delvis förklaras med att skrämen är så stor att det blir mörkare pga betraktnings vinkeln. Men även på längre håll så är det lite mörkare i sidorna och speciellt på höger sida..

 

Som TV, DvD och för uppspelning av HD matrial så är skärmen helt kanon!

Och 27" storlek känns riktigt nice.

Lenke til kommentar
hehehehe......."losset 2 slike skjermer fra kontainer i natt".....hjernen mangler ikke fantasi :)

 

Fantasi? :p

 

Jobber nattskift denne uken, og jobber i Schenker. Så ja, jeg losset fysisk 2 skjermer fra en pakkekontainer som kom fra oslo sist natt.

 

To heldige personer som bor på postnummer 4026 og 4029, har nå fått utkjørt, evt har en slik skjerm liggende på vårt hentelager på terminalen.

Lenke til kommentar
hehehehe......."losset 2 slike skjermer fra kontainer i natt".....hjernen mangler ikke fantasi :)

 

Fantasi? :p

 

Jobber nattskift denne uken, og jobber i Schenker. Så ja, jeg losset fysisk 2 skjermer fra en pakkekontainer som kom fra oslo sist natt.

 

To heldige personer som bor på postnummer 4026 og 4029, har nå fått utkjørt, evt har en slik skjerm liggende på vårt hentelager på terminalen.

 

 

Om vi først skal la fantasien ta over så kunne man jo alltids lese feil å tro du hjalp deg selv til 2 stk slike skjermer gjennom et lite nattlig besøk hos Schenker, men sannheten er som regel litt mindre spennende. :-p

 

Mmm, 2 stk 27"....*sikle*

 

Edit: Korrektur

Endret av Arakasi
Lenke til kommentar
somom Lagt til 30/07-2008 : 23:51

TheGreatest är du nöjd med din skärm?

 

Själv är jag lite sådär med dell skrämen...

 

Färgerna viste jag att de inte var helt perfekt. Men jag tycker att vitbakgrund känns rätt så ojämn - det vill säga att det ser mörkare ut i kanterna på både höger och vänster sida.

 

Blir dock värre när jag sitter närmare skärmen så det kan nog delvis förklaras med att skrämen är så stor att det blir mörkare pga betraktnings vinkeln. Men även på längre håll så är det lite mörkare i sidorna och speciellt på höger sida..

 

Som TV, DvD och för uppspelning av HD matrial så är skärmen helt kanon!

Och 27" storlek känns riktigt nice.

 

Skal si fra hva jeg synes om skjermen når jeg får testet den, skal sette sammen min første pc på lørdag eller søndag, så prøver ikke skjermen før det. Men den ser MEGET nice ut på skrivebordet mitt uansett, hehe.

Lenke til kommentar
Nå som noen av dere har hatt denne skjermen i noen dager er dere fortsatt fornøyde/misfornøyde? Noen som har/vurdere å benytte seg av angreretten e.l?

Jeg er storfornøyd, kommer ikke til å sende den tilbake. :p

Klart å få fargene til å bli slik jeg ønsker dem også. Så alt i alt er dette verdt alle kronene etter min mening.

 

Kommer selvfølgelig ann på bruken, jeg ser mest film, surfer, dokumenter, koding og spiller noe engang i blant. Derfor kan ikke jeg gi noe bra svar om denne skjermen egner seg for de som spiller mye.

Lenke til kommentar
Nå som noen av dere har hatt denne skjermen i noen dager er dere fortsatt fornøyde/misfornøyde? Noen som har/vurdere å benytte seg av angreretten e.l?

Jeg er storfornøyd, kommer ikke til å sende den tilbake. :p

Klart å få fargene til å bli slik jeg ønsker dem også. Så alt i alt er dette verdt alle kronene etter min mening.

 

Kommer selvfølgelig ann på bruken, jeg ser mest film, surfer, dokumenter, koding og spiller noe engang i blant. Derfor kan ikke jeg gi noe bra svar om denne skjermen egner seg for de som spiller mye.

 

 

Ringte Dell i dag og spurte kundeservice om Dell UltraSharp 2709W kommer på kampanje i den nærmeste fremtid, nå som kampanjen akkurat er over. ”Et øyeblikk, så skal jeg sjekke”. Det blir stille noen sekunder før kundebehandleren kommer på linjen igjen – ”vi kan gi deg den til kampanjepris”. Fikk den for kr 5384,- i dag. Fikk ordnet en avtale om at jeg skal betale via bankgiro om en ukes tid, og har med det fått betenkningstid på om jeg skal kjøpe skjermen. Det jeg nå undrer på, er om denne skjermen passer for meg – er den stor nok?

 

Leser at bruker ”danweb.cjb.net” bruker denne mest til film, surfing og kontorbruk. Det er akkurat det jeg tenker å bruke den til, men jeg tenker å ha den et stykke unna sofaen, hengende på vegg eller stående på hi-fi racket. Jeg er student med begrenset gulvplass på hybelen. Like greit å skippe skrivepulten dersom det lar seg gjøre henge skjerme. Først tenkte jeg å kjøpe en LCD-Tv med full HD 1080p og pc-inngang, men det ser ut til at det er få skjermer som støtter nativ 1080p.

 

Greia er at jeg skal bruke skjermen til oppgaver i office 2007 og med det trenger jeg en stor skjerm dersom jeg skal sitte noen meter unna. Er det noen her som kan svare på hvorvidt teksten er leselig på 2-3 meters avstand med en UltraSharp 2709W? Kom gjerne med en illustrasjon om hvordan din sitteposisjon er i forhold til skjerm. Hvilket sideoppset bruker du i word, alta innhold tilpasset etter "sidebredde" eller lar det seg gjøre å ha "to sider" uten å måtte scrolle?

 

På forhånd takk. Caldera.

Endret av Caldera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...