Gå til innhold

Tråden om: Dell UltraSharp 2709W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det eneste som bekymrer meg akkurat nå er menyknappene... :/

Skal menyknappene fungere bare man er så vidt borti dem? For i så fall fungerer dem ikke her :(

 

Nå har jeg fått menyen til å fungere, men bare når skjermkabelen er koblet fra pc'en.

Er dette noe du opplever Arakasi?

 

EDIT:

Fant ut at den ikke reagerer på pekefingeren min, må bruke tommelen. Men nå fungerer det også med skjermen koblet til! :D

 

 

Hehe, jeg tror jeg sa det i en tidligere post, at jeg måtte bruke en bastant tommel for å få menyknappen til å virke, mens de andre kan jeg tappe lett med pekefinger.

Lenke til kommentar
Lurer virkelig på å bestille en slik grom-tass. Men trenger da den betalingsutsettelsen på 4mnd for 2-300kr.

Får ikke dimmepengene før 1 august, og tilbudet på skjermen går ut den 29 juli :p

 

Åssen funker det tro?

 

Fungerer sikkert greit det, kredittvurdering - betale gebyr (som forøvrig på 4 mnd utgjør en vesentlig "rente", utsettelsen er med andre ord ikke gratis), velge å betale alt etter 4 mnd eller begynne dyr nedbetaling. Har du et greit kredittkort med rentefri betalingsutsettelse i inntil 40-50 dager og du får pengene 1 august, og du betaler innen fristen (sannsynligvis rundt midten/slutten av august) vil det nok være en bedre løsning.

Eneste jeg kan se at kommer til å koste noe er det ene gebyret på nesten 300,- kr, såfremt man betaler med en gang, og ikke begynner med avdrag etc. Har ikke mulighet for kredittkortkjøp.

Lenke til kommentar

Fikk en kjedelig mail fra dell;

På grunn av stor etterspørsel på produktet du har bestilt, har det blitt en forsinkelse fra våre leverandører.

 

Det har medført du har fått en ny Estimert leverings dato.

 

Bestillingsdato: Jul 15 2008

Beregnet leveringsdato: Jul 30 2008

Endret leveringsdato: Aug 12 2008

Lenke til kommentar

Var dette jeg var redd for kunne skje. Synd at DELL aldri lærer når det kommer til etterspørsel på nye "hete" produkter.

 

Glad jeg har fått skjermen min.

 

Etter litt mere testing, så må jeg si meg storfornøyd med skjermen.

Det å se vanlig DVD filmer på skjermen går som en drøm, og den "kornete" oppløsningen forsvinner hvis man sitter i sofaen, 2-3 meter unna skjermen, det går også fint å sitte forran skjermen å se film, men det blir jo selvfølgelig en bedre opplevelse når man sitter noen meter fra skjermen når man ser film.

 

HD-kvalitets filmer går som en drøm!

 

Jeg er fortsatt ikke helt fornøyd med fargene, dem er så "varme". I forhold til det jeg er vandt med. Rødt er skikkelig, sikkelig rødt.

(noen som har en RGB innstilling liggendes, som jeg kunne ha testet? (selv om det mest sannsynlig ikke passer til denne skjermen)).

 

bare fått testet skjermen så vidt i warcraft 3, og i spellforce 2. Det fungerer utmerket, etter min mening. Skal se om jeg får testet den litt i Counter Strike i dag.

 

Men tar gjerne i mot tips anngående justering av fargene!

Lenke til kommentar
.

.

 

Jeg er fortsatt ikke helt fornøyd med fargene, dem er så "varme". I forhold til det jeg er vandt med. Rødt er skikkelig, sikkelig rødt.

(noen som har en RGB innstilling liggendes, som jeg kunne ha testet? (selv om det mest sannsynlig ikke passer til denne skjermen)).

 

.

.

 

 

Rødt er vel den folk har sagt er litt vanskelig å ha med å gjøre her, syntes ikke fargene generelt er for "varme", men på 505050(505050) i CustomRGB og RGBCMY starter de litt for "varme" etter min smak også. Farger er vel såpass subjektivt at jeg tror ikke jeg skal påstå for mye, uansett skulle jeg hatt lyst til å funnet service menyen til skjermen for å sett hva slags verdier "Standard" profilen har. Den ville for meg faktisk vært et greit sted å ta utgangspunkt i for kalibreringen.

Lenke til kommentar

hehe, noe sånnt ja! Sist jeg forsøkte Thief3 på mine LaCie photon20visionII 20" SIPS kjørte jeg tilfeldigvis trynet oppi en bokhylle uten å være klar over at det faktisk var en bokhylle. Detaljene i mørket var praktisk talt visket vekk, og den eneste måten å få de noenlunde fram på var via gammajustering. De beste lyse fargene jeg noen gang har sett på en skjerm, men det dystre spekteret er jeg interessert i å høre litt mer om ja :)

 

Farcry var/er ENORMT, men Thief3 har jeg latt være.

Lenke til kommentar
Hvorfor er denne over 1000kr billigere en 2408wfp ??? Er den dårligere på noen områder, burde vel vært dyrere siden den er større?

 

Ettersom skjermene har samme oppløsning er det nok et dyrer panel i 24 tommeren. Ettersom pixlene da sitter "tettere" sammen. I tillegg så har dell denne skjermen på tilbud ut måneden.

Lenke til kommentar
Nå som noen av dere har hatt denne skjermen i noen dager er dere fortsatt fornøyde/misfornøyde? Noen som har/vurdere å benytte seg av angreretten e.l?

Jeg er storfornøyd, kommer ikke til å sende den tilbake. :p

Klart å få fargene til å bli slik jeg ønsker dem også. Så alt i alt er dette verdt alle kronene etter min mening.

 

Kommer selvfølgelig ann på bruken, jeg ser mest film, surfer, dokumenter, koding og spiller noe engang i blant. Derfor kan ikke jeg gi noe bra svar om denne skjermen egner seg for de som spiller mye.

Lenke til kommentar
Nå som noen av dere har hatt denne skjermen i noen dager er dere fortsatt fornøyde/misfornøyde? Noen som har/vurdere å benytte seg av angreretten e.l?

Jeg er storfornøyd, kommer ikke til å sende den tilbake. :p

Klart å få fargene til å bli slik jeg ønsker dem også. Så alt i alt er dette verdt alle kronene etter min mening.

 

Kommer selvfølgelig ann på bruken, jeg ser mest film, surfer, dokumenter, koding og spiller noe engang i blant. Derfor kan ikke jeg gi noe bra svar om denne skjermen egner seg for de som spiller mye.

 

 

Tack danweb.cjb.net och Arakasi för att ni skrivit om era intryck av skärmen.

 

Jag är överbevisad och tror att detta är en bra skärm som är värd sina pengar och har nu beställt en skräm också :-)

 

Får se nu om Dell håller sitt leveransdatum den 4/8 elller om det blir tidigare eller senare..

Lenke til kommentar

Bestillte jeg også. Skulle egentlig kjøpe meg 2408wfp, men når denne 27"en var billigere ble det den isteden.

 

Fra 19" til 27" i vanlig bruk, kommer sikkert til og bli uvant. I film blir det 100" til 27", har ikke plass til prosetor på hybel, blir sikkert kipt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...