Gå til innhold

Tråden om: Dell UltraSharp 2709W


Anbefalte innlegg

Hadde vært meget heftig om du fikk sjekka Trackmania på denne skjermen, da jeg er veldig interessert i spillet OG skjermen :mrgreen:

 

 

Skjermen er koblet til, jeg har ikke gjort noe innstillinger av noe slag.

 

Jeg har ingen problemer med å spille Trackmania på denne skjermen - jeg merker heller ikke noe særlig til "input lag" i vanlig bruk. Kanskje jeg ikke er "input lag sensitive" nok, vi får se hvordan det går når jeg fyrer opp Team Fortress 2 eller noe etterhvert. Jeg kommer nå iallefall ikke til å ha noe problemer med Trackmania spilling på denne. Forøvrig spilte jeg bare et par runder på noen baner soloplay. Får se om jeg rekker et par baner til litt senere.

 

Edit: Et par baner til, forstatt mer enn spillbart for meg. Jeg merker at skjermen ikke er 100% like smooth som en relativt "god" LCD skjerm med TN panel (blah) som jeg har brukt til spilling i en periode, men mitt førsteinntrykket er at denne duger til det jeg spiller. Kommer til å benyttes 2709W til det meste, uten at jeg tror det skal være noe problem. Jeg får vel legge inn et FPS spill etterhvert å se hvordan det går der.

 

Kjørte gjennom et par runder med LCD monitor test images og er relativt fornøyd. Når det gjelder innsynsvinkel er denne meget god i mine øyne, en ørliten forskjell blir det jo alltids, men skjermen har absolutt den beste innsynsvinkelen fra alle retninger av alle mine LCD skjermer til dags dato. Jeg overlater litt mer objektive ekspertvuderinger på den fronten til andre. Men etter 2 timer i bruk har jeg ikke funnet noe som gjør at jeg angrer kjøpet. Vi får gi det et par dager å se.

 

Ingen pikselfeil oppdaget enda, forhåpentligvis er det heller ingen små rakkere sittende gjemt unna noe sted, det er mye mulig jeg ikke har oppdaget dem enda for det er skummelt å lete etter slikt når man begynner å bli fornøyd med skjermen.

 

Min skjerm har god baklys jevnheten, meget mørkt sort, men det er litt for lyst ute til at jeg kan ta en skikkelig kikk på det. Ørlite gjennomskinn i hjørnene er det, men 2709W slår uansett alle mine andre skjermer på det området.

 

Endelig en skjerm som ikke starter mer kremgul enn hvit, men hvit kan man sikkert forbedre en del fra default hvor det virker som det er noe innslag av rødt.

 

 

Edit 2: Skjermen er meget solid konstruert, ikke noe billig plastikk følelse. Basen er for det meste i metall, med god høydejustering. Ikke noe problem å snu skjermen mot forskjellige deler av rommet, skjermen står på en plate som kan rotere skjermen meget greit til høyre og venstre. Touch-knapper som lyser opp når du kommer i nærheten er helt greie, på min skjerm er knappen for å få frem menyen noe treg til å reagere og må bruke en litt mer bastant dekkende finger for å få umiddelbar reaksjon, de andre fire knappene kan tappes lett med pekefinger og reagerer umiddelbart. Det er jo mulig dette bare er min skjerm som har en litt treg menyknapp.

Endret av Arakasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har denne skjermen matt eller glanset skjermflate?

 

Matt.

 

Tror jag beställer denna skärm imorgon.

 

Hållt på och funderat på ny skräm i säkert 1 år nu. Sitter med en 19 Crt just nu - så 27" borde vara ett steg upp :D

 

Arakasi - Känns färgerna bra på skärmen och är det några störande ljud eller liknade från skärmen? (vet att en del ibland klagar på att LCD skärmar kan ge ifrån sig störande ljud..)

 

Ett tips också från den tyska review som jag läste om Dell Ultrasharp 2709W - Är att när man kaliberar skärmen så skall man inte ändra kontrastvärdet från 50.

 

danweb.cjb.net - Riktigt trist att du inte fick din skärm idag och helt otroligt av schenker att göra ett sådant fel. Lider med dig men hoppas du får din skärm imorgon.

Lenke til kommentar

Mange takk for dine erfaringer med skjermen så langt Arakasi! Mange som setter pris på det ser du :thumbs:

 

Anbefaler deg absolutt å bruke litt tid på å kalibrere, du kommer til å bli 10 ganger mer fornøyd etter det tror jeg!

 

Gleder meg til å bestille sånn ca. mandag tror jeg.

 

Sleng gjerne på noen ord sånn etterhvert som du får prøvd litt flere ting da!

Lenke til kommentar
Mange takk for dine erfaringer med skjermen så langt Arakasi! Mange som setter pris på det ser du :thumbs:

 

Anbefaler deg absolutt å bruke litt tid på å kalibrere, du kommer til å bli 10 ganger mer fornøyd etter det tror jeg!

 

Gleder meg til å bestille sånn ca. mandag tror jeg.

 

Sleng gjerne på noen ord sånn etterhvert som du får prøvd litt flere ting da!

 

 

 

Jeg skal kalibrere fargene så godt jeg kan til mine preferanser en av dagene, det tar bare litt tid å få det til ordentlig, så jeg venter litt. Default innstillingene er gode nok til at folk som aldri stiller på farger og slikt sannsynligvis vil være nokså fornøyd.

 

Tabula Rasa spilles utmerket på denne skjermen, ikke noe dårligere respons merkbart for meg enn på noen andre skjermer jeg har spilt det på. Fargegjengivelsen i spill er god, sammenlignet med TN panelet til 2009W er den utrolig, sammenlignet med S-IPS panelet til 2005FPW er den grei. Age of Conan er neste spill ut.

 

Edit: I Age of Conan kommer fargene virkelig til nytte, milevis foran 2009W, har forøvrig ikke prøvd AoC på 2005FPW. Uansett høstfarger minner nå litt mer om faktiske høstfarger, og det er ikke lengre gråaktig gul smørje som henger på trærne. MMORPGs er vel ikke akkurat noe som normalt vil være problematisk på noen skjermer da, men jeg prøver nå det jeg har liggende inne mens Steam henter Team Fortress 2.

 

Nedskalering av oppløsning, fra 1920x1200 til 1680x1050 er faktisk ikke for ille, god nok til at -jeg- kan vurderer å bruke skjermen i spill som jeg ikke klarer å kjøre like greit i 1920x1200 uten at det går på bekostning av for mange detaljer. Jeg må etterhvert få prøvd herligheten i eldre spill i lave oppløsninger uten støtte for widescreen.

 

Jeg var nesten redd jeg måtte holde meg til TN skjermen etter at 2005FPW døde - 2709W har iallefall reddet meg fra de forferdelige fargene som jeg syntes alle TN paneler har (eller ikke har) (var holdbart kun etter noen timer med finjustering).

 

Vil påpeke at dette kun er etter noen timers bruk ut fra hva jeg syntes, vi får sikkert flere erfaringer fra andre som har mottatt skjermen nå.

Endret av Arakasi
Lenke til kommentar

Dell 2009W vs 2709W størrelse:

post-164097-1216333920_thumb.jpg

 

Skjermen har en solid og tung base med en god svingfunksjon:

post-164097-1216334563_thumb.jpg

 

Høydejusteringen er trinnløs og i motsetning til en del andre skjermer blir skjermen faktisk stående i den høyden man setter den (Skjermen er satt til maks høyde i bildene under):

post-164097-1216334839_thumb.jpg

 

Skjermen kan også vippes utover, satt til maksimum:

post-164097-1216333931_thumb.jpg

 

 

Edit: Innsynsvinkel (dessverre er det for sent til at jeg orket å finne frem ordentlig oppsett med tripod og objektiv som passer for dette formålet, samt manuelt stille inn kameraet og flytte på skjermen for å få bedre og like vinkler, så dette blir litt slapt og (les: VELDIG) støyfult, med så brå vinkler som mulig. Bedre enn ingenting (inntil noen gjør en skikkelig jobb ut av det iallefall).

 

Bildene, utenom "Rett på", ser noe verre ut her enn det som faktisk er tilfelle med skjermen. Tung jpg komprimering bidrar også til å forverre.

 

Under:

post-164097-1216338849_thumb.jpg

 

Venstre:

post-164097-1216338853_thumb.jpg

 

Over:

post-164097-1216338858_thumb.jpg

 

Høyre:

post-164097-1216338863_thumb.jpg

 

Rett på:

post-164097-1216338867_thumb.jpg

 

Burde vel ha funnet frem et stillbilde som ikke hadde en animert figur, men jeg benyttet meg av Sin: EP1 til å teste litt FPS spilling i Arena modus, og hadde kameraet liggende innenfor rekkevidde...

Endret av Arakasi
Lenke til kommentar
.

Arakasi - Känns färgerna bra på skärmen och är det några störande ljud eller liknade från skärmen? (vet att en del ibland klagar på att LCD skärmar kan ge ifrån sig störande ljud..)

.

 

Fargene virker meget bra, med litt finjustering blir det nok ordentlige saker.

 

Skjermen har ikke gitt fra seg noe ulyd som jeg har merket i løpet av de siste ~12 timene. Lyder kan selvfølgelig høres inne i selve skjermen om du legger øret inntil, men det har ikke vært noen lyder ala defekte trafoer enda. ;-)

 

Skjermen blir forøvrig noe varmere enn min 20", ikke akkurat uventet det - blir sikkert bra til vinteren, men ikke helt ideelt for romtemperaturen i sommervarmen. :-p

 

Edit: Når det gjelder annen lyd så kan man skru av menyknapplyden som er satt på som default ved bruk av menyknappene. Men 2709W reviewen til CNET var litt vel overdrevet på hvor ille den lyden er, men skrur alltid av slik lyd uansett.

 

Virker som det er greit rom for fargekalibrering på 2709W, den kommer med de vanlige standard profilene samt Custom(RGB) og Custom(RGBCMY) Jeg har ikke funnet noen "mørkere hjørner" som de nevnte i CNET reviewen, hvitt er stort sett likt over hele skjermen som jeg har fått. Rødt mister seg litt når man ikke sitter rett på skjermen.

 

Powerknappen min datt av, så jeg så sensoren under - det var fortsatt nok lim igjen på knappen til at jeg fikk satt den på igjen, får se om det varer.

Endret av Arakasi
Lenke til kommentar
Lurer virkelig på å bestille en slik grom-tass. Men trenger da den betalingsutsettelsen på 4mnd for 2-300kr.

Får ikke dimmepengene før 1 august, og tilbudet på skjermen går ut den 29 juli :p

 

Åssen funker det tro?

 

Fungerer sikkert greit det, kredittvurdering - betale gebyr (som forøvrig på 4 mnd utgjør en vesentlig "rente", utsettelsen er med andre ord ikke gratis), velge å betale alt etter 4 mnd eller begynne dyr nedbetaling. Har du et greit kredittkort med rentefri betalingsutsettelse i inntil 40-50 dager og du får pengene 1 august, og du betaler innen fristen (sannsynligvis rundt midten/slutten av august) vil det nok være en bedre løsning.

 

 

Argh, fant en pikselfeil...*sutre*

 

Edit: Totalt 2 små "dark dot" pikselfeil gjemt unna på hver sin side av skjermen, og som jeg nesten ikke klarer å legge merke til medmindre jeg bruker noen sekunder på å lete meg frem til dem, samt stirrer nøye. Tror ikke jeg gidder å bry meg så mye om det.

 

Hadde håpet at USB hubben fikk power selv etter at man skrur av skjermen. Er det noen som har hatt 2005FPW som husker om det var slikt der? For det må jo være ett eller annet sted jeg har vendt meg til at jeg kan trykke på powerknappen uten at USB portene i skjermen mister strømmen også...

Endret av Arakasi
Lenke til kommentar
Dell 2009W vs 2709W størrelse:

post-164097-1216333920_thumb.jpg

 

Skjermen har en solid og tung base med en god svingfunksjon:

post-164097-1216334563_thumb.jpg

 

Høydejusteringen er trinnløs og i motsetning til en del andre skjermer blir skjermen faktisk stående i den høyden man setter den (Skjermen er satt til maks høyde i bildene under):

post-164097-1216333931_thumb.jpg

 

Skjermen kan også vippes utover, satt til maksimum:

post-164097-1216334839_thumb.jpg

 

 

Edit: Innsynsvinkel (dessverre er det for sent til at jeg orket å finne frem ordentlig oppsett med tripod og objektiv som passer for dette formålet, samt manuelt stille inn kameraet og flytte på skjermen for å få bedre og like vinkler, så dette blir litt slapt og (les: VELDIG) støyfult, med så brå vinkler som mulig. Bedre enn ingenting (inntil noen gjør en skikkelig jobb ut av det iallefall).

 

Bildene, utenom "Rett på", ser noe verre ut her enn det som faktisk er tilfelle med skjermen. Tung jpg komprimering bidrar også til å forverre.

 

Under:

post-164097-1216338849_thumb.jpg

 

Venstre:

post-164097-1216338853_thumb.jpg

 

Over:

post-164097-1216338858_thumb.jpg

 

Høyre:

post-164097-1216338863_thumb.jpg

 

Rett på:

post-164097-1216338867_thumb.jpg

 

Burde vel ha funnet frem et stillbilde som ikke hadde en animert figur, men jeg benyttet meg av Sin: EP1 til å teste litt FPS spilling i Arena modus, og hadde kameraet liggende innenfor rekkevidde...

 

Svært bra innsynsvinkel til LCD å være. At noen farger taper seg fra sideinnsyn er ikke ille i forhold til TN skjermer der det er omtrent umulig å se fra siden.

Lenke til kommentar
danweb.cjb.net - Riktigt trist att du inte fick din skärm idag och helt otroligt av schenker att göra ett sådant fel. Lider med dig men hoppas du får din skärm imorgon.

 

Schenker har klart å ordne opp, bedriften som fikk pakken skjønte at noe var feil så de åpnet den ikke. Schenker reiste å hentet den, skjermen står hjemme hos meg nå. 3 timer til jeg er hjemme fra jobb! :D

 

Skal montere den opp med engang, og kommer tilbake med en detaljer senere. Skal å se Hancook i kveld men regner med å legge ut en kort oppsumering av de første timene med skjermen før jeg reiser ut på kino! :D

Lenke til kommentar
Skal montere den opp med engang, og kommer tilbake med en detaljer senere. Skal å se Hancook i kveld men regner med å legge ut en kort oppsumering av de første timene med skjermen før jeg reiser ut på kino! :D

 

 

Ja, det skal bli bra, sånn at vi får litt mer enn bare bare mine inntrykk av skjermen. Alltid bra med litt flere inntrykk. :-)

Endret av Arakasi
Lenke til kommentar
Mange takk, Arakasi! :thumbup:

 

Forstår det sånn at heller ikke FPS'er ga noen veldig plagsom opplevelse av lag og treighet? Regner med det vil være mer merkbart der enn i et bilspill?

 

Kan ikke si jeg ble sjenert av ytelsen til skjermen i FPS spill (singleplayer). Får vel prøve multiplayer etterhvert, har jo alltids en unnskyldning nå dersom jeg skulle gjøre det dårligere enn normalt. :-p

 

Blir forøvrig spennende å se hvordan andre opplever skjermen i bruk.

Lenke til kommentar

Nå er jeg oppe å går her! :D

 

Skjermen er deilig, har ikke fått sett på noen instillinger enda, men synes rødt er en smule for rødt. Dette tror jeg det ikke skal være noe problem å fikse på.

 

Jeg har problemer med menyknappene, får ikke noen respons akkurat nå. Kun fra "exit" knappen, og "på og av" knappen.

 

Ingen pixelfeil, så langt jeg kan se.

 

Det eneste som bekymrer meg akkurat nå er menyknappene... :/

Skal menyknappene fungere bare man er så vidt borti dem? For i så fall fungerer dem ikke her :(

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar
Det eneste som bekymrer meg akkurat nå er menyknappene... :/

Skal menyknappene fungere bare man er så vidt borti dem? For i så fall fungerer dem ikke her :(

 

Nå har jeg fått menyen til å fungere, men bare når skjermkabelen er koblet fra pc'en.

Er dette noe du opplever Arakasi?

 

EDIT:

Fant ut at den ikke reagerer på pekefingeren min, må bruke tommelen. Men nå fungerer det også med skjermen koblet til! :D

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...