Gå til innhold

Tråden om: Dell UltraSharp 2709W


Anbefalte innlegg

monitor_2709wfp_overview1.jpg

 

Da spørs det om Dell har kommet med et nytt stort flaggskip innenfor skjermmarkedet. UltraSharp 2709W er den nyeste 27 tommeren fra Dell. Og kan lokke med blant annet:

 

Skjermstørrelse:

27 tommer / 27 tommer

 

Optimal oppløsning:

1920 x 1200

 

Kontrastforhold:

3000:1 (dynamisk) vanlig

 

Lysstyrke:

400 cd/m2 (vanlig)

 

Responstid:

6 ms (grått til grått) vanlig

 

 

Til og med den 27 juli har Dell kampanje på denne lekkerbisken(25%), og den koster 5 372 norske kroner.

 

De første erfaringene med skjermen er positive. Skjermen har blitt testet til å ha en innput-lag på 47 ms. Dette er ikke å anbefale til den harbarka fps-spiller(frames per second), men de første subjektive erfaringene tilsier at det er fult mulig å spille spill der det går fort for seg.

 

For bilder av skjermen, og bilder av innsynsvinkeler klikk her

 

 

 

Link til dell sin side

 

DELL har nå leveringsproblemer, etterspørselen etter skjermen er for stor. DELL estimerer en leveringstid på cirka 3-4 uker per dags dato.Dette kan fort forandre seg til normal leveringstid igjen, eller den kan bli lengre hvis DELL opplever en enorm interesse for skjermen.

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en ikke altfor optimistisk review her

 

Tror man kan se på det som en veldig funksjonell skjerm, men det var litt input lag sier de... og det er første gang de har registrert input lag, altså er de kanskje ikke så veldig kresen på dette fra før av hos cnet. Virka ikke sånn på et forum jeg leste.

 

Hva tror dere?

 

Ps. Kan jeg spørre om hvor jeg kan oppleve input lag om ikke jeg spiller? Spiller ikke noe særlig og skal bygge min første pc nå. Ser mest film og pusler med litt forskjellig.

Endret av theGreatest
Lenke til kommentar

Hei!

 

Denne tråden var som bestilt, da jeg kom over det gode tilbudet Dell hadde på denne 27"! Jeg kommer til å benytte den til bilderedigering, og bildekvalitet med gode farger og kontraster er derfor viktig.

 

Noen som har erfaring med skjermen på dette forumet? Er veldig interessert i denne skjermen, da den koster kun litt over 5000kr! :)

Lenke til kommentar

Heh, litt av en tilfeldighet her ja da jeg også sitter og vurderer denne.

Det morsomme er at jeg fant tråden via å søke på "angrerett" siden jeg nettop fikk en Asus MK241H for noen dager siden som absolutt ikke holder mål til bildebehandling siden det tydeligvis er dithered fargegjenskapning på den (ser ut som en gif med pattern-dithering)

mk241h-dither.jpg

 

Det skal da ikke være noe problem å sende skjermen (Asus'en) tilbake med hjelp av angrerett selv om jeg har brukt den i noen dager og alt av poser er åpnet (noen kastet for den saks skyld) så lenge de får tilbake alt av selveste utstyret som lå i esken?

Egentlig føler jeg meg rett og slett litt snytt siden det reklameres med 24bit millioners av farger som i fleste tilfeller er ganske "smud" mens dette ser ut som 8bit.

 

Sånt som jeg forstår det skal S-PVA paneler ikke bruke noe trikseri til å gjenskape farger og derfor tenkte jeg at jeg skulle utnytte meg av dette tilbudet + betaling etter 4 mnd'er.

 

Men ja, så om det er noen som har noe erfaring med skjermen, spesielt mht. bildebehandling og lignende ville det vært veldig interessant å høre. Det at det er en smule input delay er ikke til min største bekymring siden jeg bruker OS X og spiller rent lite på PC siden jeg har en Xbox 360 og Plasma-TV til slikt.

Lenke til kommentar

Det ender nok opp med at jeg også bestiller en slik skjerm. Tilbudet er så godt, og jeg trenger en stor skjerm, med mange tilkoblingsmuligheter. Da var denne "perfekt". Synes generelt også at dellskjermer er gode skjermer, men selvfølgelig ikke på samme nivå som de aller beste. Man får det man betaler for, og kanskje litt til? :p

Lenke til kommentar

Satt også å vurderte om jeg skulle bestille, det er ikke akkurat overflod av tester eller erfaringer ute enda.

 

Tilbud hos Dell kommer og går jo hele tiden da, man må kanskje vente et par mnd før det samme kommer tilbake, men da dukker det vel opp litt mer informasjon. Selv er jeg utålmodig så jeg gambler på at de klarer å få til denne skjermen i løpet av 3 år med skjermgaranti, så den er bestilt med estimert levering 22/07/2008.

 

 

Edit: Enda en review (på tysk).

Endret av Arakasi
Lenke til kommentar
Hva er Leveringstid og status på bestillingen til dere andre som har bestilt nå? Min står enda på Pre-Produksjon og levering 22.07

 

Sånn foruten at levering er estimert på eller før 28.07 nå istedenfor som tidligere 22.07 så er det preproduksjon her også. Jeg tipper ordren kommer til å holde seg der en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...