Gå til innhold

Aoc sliter på en Gaming PC, stasjonær. Feil oppsett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny Gaming-PC, en Fujitsu-Siemens stasjonær med deler høyere enn anbefalingene for å spille Age of Conan. Logger innpå... det lagger. What the fuck?

Har jeg feil oppsett?

Har kjøpt demo-pc, så den kan ikke byttes.

Quad-core 2,4 Gigahertz

2 megabyte minne

G-Force 8500 Grafikkkort

Dette burde være det viktigste...

Hva er galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Går det tregt på low settings også? Skjermkortet er ikke det beste, så hvis du kjører på high settings så kan du jo redusere på kvaliteten.

Et allternativ er at du har en eller annen konflikt gående med driverene, en oppdatering av alt av drivere kan prøves. Evt. også BIOS. Skjermkort drivere, hovedkort drivere, lydkort drivere, osv, osv.

Søkte litt rundt, du kan prøve å sjekke hvilken shader du har på i Adcanced settings, og skru på Shader 2.0

Endret av owie
Skrevet

Burde oppgradere skjermkort, er nok det som gjør at det lagger/hakker når du spiller, om du gjør det så kan det være kjekt å kjøpe litt ektra ram i tillegg, bare for å være på den sikre siden =)

Skrevet

Er ikke så vanskelig å gjette seg fram til PCI-E.

En ting til som kan være OK å sjekke før man invisterer kraftig skjermkort, er om strømforsyning er god nok.

Skrevet

Jo, er vel kanskje ganske standard med PCI-E når jeg tenker meg om :)

+ ett tips til neste gang du skal handle pc, sett den sammen selv ved hjelp av noen du kjenner eller her på forumet. Får mye mer for pengene.

Skrevet

Kjøp deg et ATI/AMD HD4850 kort til 1200kr eller hva nå enn de koster nå, får du absolutt mest for pengene og et kort som lett drar AoC.

Skrevet
Kjøp deg et ATI/AMD HD4850 kort til 1200kr eller hva nå enn de koster nå, får du absolutt mest for pengene og et kort som lett drar AoC.

Jeg slenger meg med på denne anbefalingen. Hadde ikke giddet å bruke penger på 9xxx serien til nVidia, ettersom det er minimal ytelsesforskjell fra toppkortene på 8xxx serien og ble laget mest som et gimmick for å selge flere produkter. HD4850 kortet slår 8800GTX i ytelse og du får det for ned til rett over tusenlappen. Oppgraderte selv fra et 7800GTX til dette kortet for en billig penge og ytelsen på maskinen min har økt kraftig.

Skrevet

Du skal klare å kjøre spillet så si uten spesiele problemer. Men selvf ikke på max!

Klikk på Medium settings og slå av Bloom og Shadows. Slå av eller prøv deg med 2x aa (ytelsen kan faktisk øke ved å ha på,noe som ikke er logiskt)

Lek deg litt fram med viewing distance, du skal ivertfall klare å kjøre spillet glatt om du tweeker litt.

Skrevet

Jeg slenger meg med på denne anbefalingen. Hadde ikke giddet å bruke penger på 9xxx serien til nVidia, ettersom det er minimal ytelsesforskjell fra toppkortene på 8xxx serien og ble laget mest som et gimmick for å selge flere produkter. HD4850 kortet slår 8800GTX i ytelse og du får det for ned til rett over tusenlappen. Oppgraderte selv fra et 7800GTX til dette kortet for en billig penge og ytelsen på maskinen min har økt kraftig.

Da er det i så fall viktig å være obs på at AoC har problemer per i dag med kompatibilitet med de nyeste Ati kortene. Dette blirr sikkert snart fixet, men det kan by på noen problemer per nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...