Gå til innhold

Blodklokker Radeon-kort


Anbefalte innlegg

Jeg antar at du er klar over at GHZ bare er en liten del av hvordan man måler ytelse på en prosessor? Den er jo egentlig ganske ubrukelig tall i de fleste tilfeller, utenom direkte sammenligning mellom 2 identiske CPU'er klokket forskjellig, vil jeg påstå.

 

Simen er vel en av dem som er mest klar over dette. Forøvrig så er dette med klokkefrekvens mer en markedsføringsting enn noe annet. Vel, kanskje ikke så mye nå som før. Men det var veldig viktig for AMD og Intel å komme seg til 1 GHz først. Noe AMD klarte, om jeg ikke husker fail. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Fluer skulle vært utrydda!

 

Jeg er 100% enig med gstensrud..fluer er no herk, det er derfor jeg ikke kaster ut noen edderkopper.

 

Men ang fps så sitter ikke folk med 300 fps sammen med noen av de nyeste spilla bare så du vet, begynner å bli en litt klisje og bruke dette eksempelet snart men det er et godt ett, jeg får lissom bare 12 fps i crysis på very high@1680x1050 med vista så det trengs mer kraft i hardware verden.

 

Edit: eller var det 20 fps...husker ikke helt, uansett for lite.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Men det var veldig viktig for AMD og Intel å komme seg til 1 GHz først. Noe AMD klarte, om jeg ikke husker fail. ;)

Det stemmer. AMD var 2 dager tidligere ute med lanseringen og 8 måneder tidligere ute med faktisk levering. I mellomtiden paprilanserte intel den første over 1 GHz-prosessoren, som måtte trekkes tilbake ("begge" eksemplarene som ble solgt) fordi den var blodoverkokket og ustabil på original hastighet.

Lenke til kommentar
jeg bruker 500'000 på motorsport i året, jeg trenger ikke forsvare det og heller trenger ikke noen forsvare penge bruk på pc!

Du må tjene noe helt sjukt i året..

 

*sende "nigeria" brev til å få deg til å invistere 1 mill i en råtten skuter som jeg skal kjøre løp med, og vil da gi deg 25% av jeg premiesummene jeg vinner (sende 50 øre i posten). Lønner seg, jeg lover!*

Lenke til kommentar

Man bruker alltid mye penger på sin hobby, slik er det. At noen elsker hardware skal ingen andre komme å moralisere på. Om noen bruker 500.000 på motorsport er helt supert, skulle ønske det var meg. Miljøvennlig? Jeg blir nesten kvalm av ordet som misbrukes i enhver sammenheng. Århundrets største melkeku har det blitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...