Gå til innhold

Opprop mot Diablo III (PC)


Anbefalte innlegg

jeg er absolutt enig, de volsomt overoppblåste "skulderputene" og generelt det svært overdrevne og pompøse utseende er slik jeg ikke lengre syntest var kult da jeg var 11år.

 

Spillet hadde heller ikke blitt tyngre om man hadde brukt riktigere proposjoner på equipment for å skape et litt mer realistisk preg på spillet, noe som bør være ønskelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vil at de skal holde seg tro mot Diablo's mer realistiske fremtoning og mørke atmosfære

 

Du spør om jeg har missforstått med vilje, men tråden og dette oppropet handler jo nettopp om grafikken og ikke atmosfæren, så jeg vil tro det er du som har det baklengs. Atmosfæren er så mye mer og kan ærlig talt ikke bedømmes ut ifra en video, langt mindre en komprimert og lowres sådann ifra en tidlig alfa build.

 

Jeg spurte deg om du misforstod med vilje fordi du siterte meg og begynte å snakke om gameplayelementer, når innlegget mitt gikk på stilart og grafikk. Når det er sagt så vil jeg også si at oppropet handler om atmosfære så godt som grafikk da grafikken i stor grad kan være med på å bygge opp riktig atmosfære ;)

 

Og forøvrig er det med atmosfæren som jeg skrev i posten over. Din subjektive erfaring er allerede farget, og det faktum at folk påstår Diablo 1 & 2 var mørkere og blodigere og skumlere enn Diablo 3 understreker nettopp mitt poeng. Så jeg får vel bare sitere meg selv:

 

Deres subjektive erfaring med hvordan Diablo 1 var skummelt påvirkes i høy grad av at man faktisk har blitt 12 år eldre, og samtidig spilt utallige andre "skumle" spill. Den følelsen man fikk av å spille Diablo 1 vil for meg alltid forbli et minne, nettopp fordi det var det første spillet jeg opplevde som skummelt. Booter du opp dette spillet i dag vil du le deg ihjel. Så det som hovedsakelig setter premissene for stemningen, det er selve spilleren.

 

Min subjektive mening er at jeg fortsatt synes Diablo er mer "skummelt" enn det jeg har sett av Diablo 3. Jeg har forresten spilt både Diablo og Diablo 2 denne uken, og som du kanskje skjønner så sitter jeg her enda. Jeg har ikke ledd meg ihjel.

Lenke til kommentar

Grafikken burde ikke være slik den er fremstilt fra Blizzard sin side nå, i Diablo 3.

Det er en håpeløs historie for oss som forelsket seg dypt i "Diablo"

 

 

Hellfire etterfølgeren fra "Sierra" trenger ikke å skrives om engang, det var ett dypt forædrisk svik mot spillerene.

 

Diablo 2 var aldri det samme, og manglet mye sjarm med egenskapene mot selve "Diablo"

 

Om Diablo 3 blir en WOW klone, blir å trampe i klaveret med begge beina, grafikken skal overhodet ikke være i nærheten av WOW. Diablo bør penses inn mot "Diablo" grafikken.

 

 

Man kan ikke annet enn håpe på at styrtrike Blizzard bruker mye kvalitet i sin oppgave på å lage versjon 3. (WOW er vel historiens villeste gullgruve for en utvikler) og ikke bare røsker med seg WOW over i Diablo.

 

At spillerne sier klart i fra tidlig, kan ikke være noe annet en å se regnbuen for Blizzard, når spillet er ferdig er det for sent.

 

Blizzard har mange jern i ilden igjen, og mange venter nok på "Starcraft" oppfølgeren også.

Noen spill fortjener hvite hansker å polering.

 

Vi håper det beste :)

Lenke til kommentar

Ja, her møter vi oss selv altså i døra igjen.

 

Som det sies over:

 

Bildet ifra D2 viser jo at det var minst like "overdrevet" som i D2. Faktisk vil jeg si mer overdrevet fordi det ser ufattelig mye mer massivt ut. Skulderarmor på duden i D3 er omtrent slik som jeg så ut når jeg spilte amerikansk fotball. Det er mer padding under, enn i D2 hvor det er masse metall oppå, de måtte jo ha veid et tonn, så D3 i et fysikk henseende er mer realistisk enn D2. Ser vi dessuten på armor ifra virkeligheten, dvs. de få som brukte slik shoulder armor, så ligner de dramatisk mye mer på barbie ifra D3 enn D2. Store flate eller avbrutte overflater skapt for å deflecte treff, kontra armor ifra Diablo 2 som er utrolig overdrevet og ikke har noen praktisk betydning.

 

Uansett river jeg meg i håret når man snakker om realisme... realistiske spill er spill som Microsoft Train Simulator og Truck Driver, og jeg vet ikke hvordan det er med dere men jeg synes IKKE disse spillene er morsomme, og jeg synes heller ikke de appelerer til massene. Halve poenget med spill er jo å UNSLIPPE virkeligheten litt. Dere godtar altså at enkelte aspekter er overdrevne, som å kjempe imot demonen Satan i helvete med brannkuler skytende ut av hendene deres og folk som får de døde til å leve igjen osv. men barbarian har altså for store skuldre, og ansiktet hans ser ikke ut som ansiktet til folka i Crysis, Mass Effect osv. ? Well thank fucking god for that!!! Kan ikke tenke meg hvor tåpelig et SLIKT Diablo 3 ville sett ut! :p

Lenke til kommentar
æææh det gnager sikkelig når jeg ser dette her;

 

Er det feil også nå? At man kan rotere character? Nei kyss meg i...

 

Jeg ler meg rar av dere som hater World of Warcraft... har du noengang spilt WoW ville du innsett hvor mye også det spillet låner ifra Diablo 2... som er mye av grunnen til at jeg spiller det.

 

 

uh, nei er ikke feil? har jeg sagt det?... latterlig du tar detta så innmari hardt da fordi det er folk som klager over spillet. men jeg spør jeg.. er det ikke lov kanskje?

 

og jeg hater ikke wow ell, har faktisk en lvl 70 dr00d..

Endret av xFreakyx
Lenke til kommentar

Øh, ja? Du sa det nettopp. Og nå sier du det her igjen ;)

 

EDIT: Så du synes WoW er flott og spiller det, men får noia når Diablo 3 låner positive elementer ifra WoW som funker? Tror du det var en dårlig ting at WoW i sin tid lånte ting ifra Diablo 2? Hvorfor skal ikke det være lov?

 

I min oppfatning er det kriminelt dårlig av utviklere IKKE å lære av hverandre, særlig når det er snakk om samme selskap.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar

Her er det snakk om å få skapt den samme atmosfæren/feelingen som i Diablo 1 og til dels Diablo 2. Av det vi har sett til nå er det rett og slett grafikken som står i veien for det, og det sier vi ifra om.

 

Det trenger ikke være realistisk imo, bare et litt mindre muntert fargevalg hadde gjort seg.

Lenke til kommentar
æææh det gnager sikkelig når jeg ser dette her;

 

Er det feil også nå? At man kan rotere character? Nei kyss meg i...

 

Jeg ler meg rar av dere som hater World of Warcraft... har du noengang spilt WoW ville du innsett hvor mye også det spillet låner ifra Diablo 2... som er mye av grunnen til at jeg spiller det.

 

 

sjekk hva du skriver... har jeg sagt noe som helst om rotasjon av figurene?... jeg spurte hvor jeg har sett dem fra.. er det så innmari farlig egentlig?

 

såklart blizzard bruker ting fra andre spillene deres, og det er derfor jeg ville spørre hvor dem hadde tatt disse fra. for jeg la merke til disse ganske godt i filmen.

Endret av xFreakyx
Lenke til kommentar
Her er det snakk om å få skapt den samme atmosfæren/feelingen som i Diablo 1 og til dels Diablo 2. Av det vi har sett til nå er det rett og slett grafikken som står i veien for det, og det sier vi ifra om.

 

Det trenger ikke være realistisk imo, bare et litt mindre muntert fargevalg hadde gjort seg.

 

 

helt riktig. vil helst holde det til Diablo verden. er jo helt på trynet og få en feeling av feks wow isteden for Diablo.

Lenke til kommentar

At Diablo 1 & 2 ikke lignet mer på Diablo 3 hadde mye med tekniske begrensninger å gjøre, men f.eks farget lys av ymse slag ser man mye brukt i D2. Diablo 1 var Diablo 1. Ingenting vil gjenskape den atmosfæren. Det var et av de første skumle spillene. I tiden etter Diablo 1 har vi spillt utallige skumlere spill enn det, og vi har blitt 12 år eldre. Starter du opp Diablo 1 nå vil du tildels småkakle litt over hvor barnslig det "skumle" og "mørke" temaet er. D3 er langt mørkere, blodigere og vil nok også ha mye bedre atmosfære rent objektivt sett i forhold til 1 & 2, men våre subjektive erfaringer farger altså (no pun intended) våre minner. Blizzard vil aldri klare å lage et spill som blidgjør alle og får oss til å føle det som vi gjorde i Diablo 1 igjen. Det er ikke mulig. Og når det gjelder det som dere ber om, å gjenskape en D1 i dag, så måtte jo det blitt ren, interaktiv skrekkfilm, og det har hvertfall ikke jeg spesielt lyst til å spille.

Lenke til kommentar

Vil si at inlegget til Wildcat traff spikeren på hode, og at Diablo 3 ideelt sett bør prøve å få fatt på atmosfæren og stemningen i det orginale Diablo. Samtidig ville det vært fint om grafikken kunne forbedres, samt at man kan legge til flere ulike miljøer og forbedre gameplayet.

 

Guardianpegasus: Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har blitt så redd av et PC-spill som av Diablo 1. Jeg var livredd for å gå ned i helvete, og trengte av og til pauser.

 

Jeg kan heller ikke se hvor du tar det fra at d2 var mere overdrevet enn d3, men er enig i at d2 var et steg i feil retning.

 

Og sist men ikke minst guardianpegasus, hvordan kunne du ideelt sett ønsket at grafikken i diablo 3 er?

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar
D3 er langt mørkere, blodigere og vil nok også ha mye bedre atmosfære rent objektivt sett i forhold til 1 & 2

 

Spillet blir garantert genialt ja, men fortsatt enig i at de kunne spart seg for WoW maleskrinet (pastell skrinet), er nok det de aller fleste tenker på skulle jeg tro.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...