Gå til innhold

Hvor mange asylsøkere kan vi motta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorvidt det kommer til å straffe seg veit du vel egentlig ikke.

Veit jeg ikke det? Haha... Har du vært i Oslo for tiden? Har du godt hjem fra byen og blitt truet med kniv og battong? Har du blitt slengt dritt etter på gaten? Har du blitt voldtatt av somaliske menn? Dette er realiteten av ukontrolert innvadring...

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis bare antallet asylsøkere (og jeg vil understreke at det snakkes om asylsøkere, ikke "vanlige" innvandrere) som er ute av kontroll, men selve integreringen det er noe rape galt med. Det er tydeligvis meningen og beste praksis at større grupper med asylsøkere skal stues sammen på en et mottak langt utenfor tettbebyggelsen og leve der. Hvordan integrerer du noen som helst ved å påtvinge dem et slags minisamfunn med minimal kontakt med andre nordmenn? Staten burde kanskje heller kjøpt opp små hus og leiligheter rundt om i Norge og sendt asylsøkerne dit for å spre dem mer. Det må da være bedre enn å stue de sammen i nedlagte militærleire og nedslitte brakker.

 

Og reelle asylsøkere som har opplevd litt av hvert i hjemlandet sitt vil faktisk ha behov for profesjonell oppfølging. Jeg trodde de beryktede barnesoldatene hadde lært oss dette for lengst? Men så lenge de har tak over hodet og kan dele rom med 5 andre likesinnede vil ting kanskje løse seg på sikt... :nei:

 

Hvor mange vi kan ta imot kan jeg ikke uttale meg om, men jeg håper at noen snart innser at kvalitet er viktigere enn kvantitet.

Lenke til kommentar
Veit jeg ikke det? Haha... Har du vært i Oslo for tiden?

ja

 

Har du godt hjem fra byen og blitt truet med kniv og battong?

Nei.

 

Har du blitt slengt dritt etter på gaten?

Nei.

 

Har du blitt voldtatt av somaliske menn?

Nei.

 

Dette er realiteten av ukontrolert innvadring...

 

Du er misfornøyd med deres gode oppførsel? Innvandringen er ikke akkurat ukontrollert når myndighetene får sile ut kandidatene.

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendigvis bare antallet asylsøkere (og jeg vil understreke at det snakkes om asylsøkere, ikke "vanlige" innvandrere) som er ute av kontroll, men selve integreringen det er noe rape galt med. Det er tydeligvis meningen og beste praksis at større grupper med asylsøkere skal stues sammen på en et mottak langt utenfor tettbebyggelsen og leve der.

Ja, er enig i dette, men man må altså ikke glemme at hvert enkelt menneske også har ansvar for egnen integritering og situasjon.

Lenke til kommentar
Når UDI har bestemt seg for å kaste ut noen så spiller ikke fakta noen rolle.

 

Fakta er at nesten alle asylsøkere i Norge kommer på falsk grunnlag. Det er forståelig hvorfor de kommer - de er lykkejegere, i likhet med alle andre i denne verden, men lykkejag kvalifiserer ikke til asyl.

 

Personlig så hadde full stopp av invandring vært en fin start og så ryddet opp innenfor landets grenser.

 

La oss ikke blande sammen innvandring med asyler og flyktninger. Innvandrere har ingen rettigheter, de må jobbe for pengene sine, og de begår ikke betydelig mer kriminalitet enn landets egen befolkning. Asylantene og flyktningene derimot er stort sett det motsatte.

 

Den liberale asyl og flyktninge- politikken som føres i Europa SKAPER rasisme og gir hvite mennesker inntrykk av at alle mørkhudede og muslimer er psykopatiske voldsmaskiner som er ute etter å plyndre landenene deres.

Lenke til kommentar
Veit jeg ikke det? Haha... Har du vært i Oslo for tiden? Har du godt hjem fra byen og blitt truet med kniv og battong? Har du blitt slengt dritt etter på gaten? Har du blitt voldtatt av somaliske menn? Dette er realiteten av ukontrolert innvadring...

 

Nylig ble en venn og meg slengt dritt etter når vi var i byen for en tur på kino, vi gikk gjennom gatene rundt Vika i Oslo og en guttegjeng vi passerte mumlet noe slik som; "der går Adolf og kameraten hans". Går selvfølgelig ut i fra at det er jeg som har fordommer dog, innvandrere kan jo som kjent ikke være rasister. :yes:

 

For en stund siden ble en av de eldre brødrene mine ranet av en ungdomsgjeng, og forrige år ble moren min truet med to store kniver av en mann som hadde brutt seg inn i den eldste broren min sin leilighet mens hun passet den.

 

Oslo er i sannhet en hyggelig og trygg by ja. :whistle:

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Fakta er at nesten alle asylsøkere i Norge kommer på falsk grunnlag. Det er forståelig hvorfor de kommer - de er lykkejegere, i likhet med alle andre i denne verden, men lykkejag kvalifiserer ikke til asyl.

Dokumentasjon, takk!

 

La oss ikke blande sammen innvandring med asyler og flyktninger. Innvandrere har ingen rettigheter, de må jobbe for pengene sine, og de begår ikke betydelig mer kriminalitet enn landets egen befolkning. Asylantene og flyktningene derimot er stort sett det motsatte.

SSB: Svært få lovbrudd er begått av asylsøkere

 

Den liberale asyl og flyktninge- politikken som føres i Europa SKAPER rasisme og gir hvite mennesker inntrykk av at alle mørkhudede og muslimer er psykopatiske voldsmaskiner som er ute etter å plyndre landenene deres.

Det er vel snarere de som kommer med løgnaktige påstander de ikke kan dokumentere som skaper rasisme og sprer hat.

Lenke til kommentar
La oss ikke blande sammen innvandring med asyler og flyktninger. Innvandrere har ingen rettigheter, de må jobbe for pengene sine, og de begår ikke betydelig mer kriminalitet enn landets egen befolkning. Asylantene og flyktningene derimot er stort sett det motsatte.

SSB: Svært få lovbrudd er begått av asylsøkere

Ikke stol på overskriftene til SSB:

178.000 siktelser/4.700.00 statsborgere = 0,038 siktelser/statsborger

7.000 siktelser/14.800 asylsøkere = 0,47 siktelser/asylsøker

Lenke til kommentar
La oss ikke blande sammen innvandring med asyler og flyktninger. Innvandrere har ingen rettigheter, de må jobbe for pengene sine, og de begår ikke betydelig mer kriminalitet enn landets egen befolkning. Asylantene og flyktningene derimot er stort sett det motsatte.

SSB: Svært få lovbrudd er begått av asylsøkere

Ikke stol på overskriftene til SSB:

178.000 siktelser/4.700.00 statsborgere = 0,038 siktelser/statsborger

7.000 siktelser/14.800 asylsøkere = 0,47 siktelser/asylsøker

"98% av alle lovbrudd sikkert ikke begått av asylsøkere...Ved å kartlegge andre som er tatt for lovbrudd og hvem som oppholder seg i landet, kan vi imidlertid si en del om omfanget av oppklarte lovbrudd som asylsøkere helt sikkert – og svært sannsynlig – ikke har begått."

 

178 siktelser /100*2 = 3,56 (tusen)

 

3,56 siktelser /14,80 asylsøkere(dine tall) = 0,24(tusen)

 

EDIT: Det du baserte regnestykket på var alle uten fast tilknyttning til norge - dette omfatter også kriminelle bander etc. fra andre land.

 

EDIT2: [pirk]i 2001 var det ifølge ssb.no 4 503 436 innbyggere i Norge [/pirk]

Endret av Great Aftabeh
Lenke til kommentar
178 siktelser /100*2 = 3,56 (tusen)

 

3,56 siktelser /14,80 asylsøkere(dine tall) = 0,24(tusen)

Har du noengang bestått et kurs i matematikk? Det er vanskelig å tolke hva du putter inn i og får ut av formlene her. Mener du det er 200.000 innbyggere i Norge? Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Oj, jeg begynner å bli trøtt :dontgetit:

 

"Asylsøkere fra Afrika og Asia kan maksimalt ha begått 2-3 promille av alle oppklarte lovbrudd i Norge i 2001. Antakelig er den faktiske andelen noe mindre, og i antall er det svært få lovbrudd de ikke-bosatte fra disse kontinentene ble tatt for."

 

178000 siktelser /1000*3 = 534

 

534 siktelser /14800 asylsøkere(dine tall) = 0,036 siktelser pr asysløker

 

Dette er basert på noen antakelser fra ssb.no sin side, men det reelle tallet ligger rundt her. Jeg finner ingen sikrere kilde i alle fall. Din tur.

Lenke til kommentar

Kan ikke se hvordan SSB kommer seg fra 3,5% til 2 promille av siktelser.... som gjør dem akkurat like kriminelle som gjennomsnittlige statsborgere. og ikke mindre kniminelle slik overskriften skulle tyde på.

 

Ellers blir jo noen få returnert og de fleste får opphold, så de 14.800 som kom i løpet av 2001 vil ikke være asylsøkere hele året. Skal jeg gjøre samme typen antagelser som SSB kan vi si at i snitt 5000 var asylsøkere gjennom hele året.... og vips er de mye mere kriminelle enn snittet. 3 ganger mere kriminelle en snittet med SSBs udkokumenterte tallreduksjon og over 50 ganger mere kriminelle uten. Sannheten ligger antagelig mellom disse tallene.

Lenke til kommentar
Nylig ble en venn og meg slengt dritt etter når vi var i byen for en tur på kino, vi gikk gjennom gatene rundt Vika i Oslo og en guttegjeng vi passerte mumlet noe slik som; "der går Adolf og kameraten hans". Går selvfølgelig ut i fra at det er jeg som har fordommer dog, innvandrere kan jo som kjent ikke være rasister. :yes:

Hvis dette er sant og ikke et forsøk på ironi(?), ville jeg sluttet og bevege meg i disse delene av byen, der innvanderene har "tatt over", er det rett og slett ikke trygt. Og ja, innvandrere kan jo ikke være rasister :)

 

E: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Snakker om omvendt rasisme, et tema jeg er ganske nysjerrig på egentlig. Kan noen gi meg en link til en sak hvor akkurat dette er tilfelle? Jeg mener, er innvandrerne virkelig så gode medmennesker at de ikke begår rasistiske handlinger mot etnisk norske?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...