Gå til innhold

Hvor mange asylsøkere kan vi motta?


Anbefalte innlegg

Eg syns det er meir enn nokk innavandrarar her no, dei aller fleste alvorlige krimminelle handlingane no til dags blir utført av innavandrarar.

 

Eg leste nettop på vg om denna saka:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=194300

 

Det første hintet eg fekk var at han hadde sprengt det kristne bygget(sjølv om det ikkje kan regnast som nyheiter fordi kristne er ikkje så viktige i forhold til muslimar og andre hellige relgionar), ingen nordmann kunne finne på å sprenge eit av dei få som faktisk driver med kristendom utanfor kirka.

 

Og selfølgeleg var det Omar(ein innvandrarar, første, andre, tredje veit ikkje eg). som hadde gjort det.

 

Denne posten er 3-4 sider gammel, men jeg bare MÅ reagere:

 

Det står ingenting om Omar der, men om politiførstebetjent Stig-Arne Oma i Asker og Bærum politidistrikt :) SÅ om det var en innvandrer eller ei som utførte det, veit du nada om ;)

 

:rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Det går overhodet ikke an å generalisere innvandrergrupper. 100% av alle somalere er ikke trygdesnyltere, og 100% av tyskerne i Norge er ikke flittige og arbeidsomme. Imidlertid må det være lov å si at enkelte innvandrergrupper er overrepresenterte på en del positive og negative statistikker, uten dermed å sette hele gruppen i bås som rasshøl eller redningsmenn for kongeriket.

 

Argumentet at utlendinger er redningen for fremtidens Norge med tanke på å holde velferdsstat og økonomi igang, er sant. Men med "utlendinger", så er det helt klart at noen bidrar positivt mer enn andre. I Danmark er det regnet ut at landet taper økonomisk på innvandring fra ikke-vestlige land. Det finnes ikke noen tilsvarende undersøkelse for Norge, men jeg vil ikke tro at det skulle være noen grunn til at det er annerledes her. Man må tenke på at innvandrere som kommer til Norge, alene eller med familie, også skal ha del i trygdeordningene når de når pensjonsalderen. Dermed vil også disse på sikt belaste velferdsstaten, men det er selvsagt mulig at ting har stabilisert seg mer innen den tid.

 

Det blir feil å si at vi ikke skal motta ikke-vestlige flyktninger eller asylsøkere, men på den annen side er det soleklart at Norge på sikt vil tape på dette om ikke vi har en tilstrekkelig politikk som motiverer dem til arbeid. Enkelte bedriftsledere har også sitt ansvar her, ved at de konsekvent utelukker søkere med utenlandske navn, men jeg tror disse er få. Det bør stilles krav til innvandrere som skal bo her, om de er ikke-vestlige eller ikke. Norge har ikke råd på sikt til en stadig strøm med lykkejegere som ikke vil annet enn å leve godt på norske trygdekroner.

 

Innvandring alene kan imidlertid ikke redde velferdsstaten. De skandinaviske landene er heldige i at vi har en positiv demografisk utvikling; vi føder nok barn til å holde folketallet oppe. Blant enkelte innvandrergrupper er dette mye høyere. I land som Italia, Tyskland og de baltiske statene er trenden svært negativ. Folk forlater landene i stor skala, eller de får for få barn. En stat må motivere folk til å få barn. Mange kvinner i Norge vil være karrierekvinner, og det er de i sin fulle rett til. Men man må heller ikke glemme at fremtidens generasjon skal skapes av en selv. Og med for få barnekull vil tidene gå nedover.

Lenke til kommentar
Skudd mot asylmottak er et tegn på at noen har fått nok. OG de er villige til å gjøre noe med det......

 

Jeg tror de fleste nå ikke tar noe særlig avstand fra denne skytingen. Men at noen ble truffet var selvsagt uheldig.

 

This post doesn't make any sense? Du mener det er greit å skyte mot asylmottak? Men ikke å treffe asylsøkere?

Lenke til kommentar
"Veddet" med en kompis om at de to afrikanerne som kom til å passere oss ikke kommuniserte seg imellom på norsk. Guess what? Det gjorde de ikke. Ville det vært galt å si til dem at det ikke akkurat fremmer integreringen? Og joda, jeg har sett de før, de er ikke nyankomne.

 

Om man snakker morsmålet sitt med venner og familie er vel deres personlige valg. Betyr ikke at de ikke kan snakke norsk, eller at de er noe dårligere integrert enn andre.

 

Selv om man har hatt undervisning i norsk og bodd i Norge noen år så er det vel alltid det språket man har vokst opp med som står hjertet og logikken nærmest. Kan ikke se at dette skal være noe stort problem. Hadde ikke du syntes det var unaturlig for deg om du flyttet til Frankrike og måtte snakke fransk til familien din eller gode norske venner?

Lenke til kommentar

Hele befolkningssammensetningen i Oslo er endret siden 1975 og til i dag . Man må spørre seg om folk i det landet her er idioter. Er styret av offentlig sektor korrupt? Merkelig at dette skjer mens folk flest ønsker innvandrere dit peppern gror - det må rett og slett være et kupp av enkelte krefter.

Lenke til kommentar
Hele befolkningssammensetningen i Oslo er endret siden 1975 og til i dag . Man må spørre seg om folk i det landet her er idioter. Er styret av offentlig sektor korrupt? Merkelig at dette skjer mens folk flest ønsker innvandrere dit peppern gror - det må rett og slett være et kupp av enkelte krefter.

 

Ren teori alt det her. At en befolkningsammensetning forandrer seg, spesielt i de større byene på 33 år er vel noe som er helt naturlig tilforhold til hvordan Verden generelt har forandret seg og blitt mer globalisert? At det finnes mennesker som ønsker innvandrer dit peppern gror blir dypt usaklig å nevne, da det generelt har lite med hva omverdenen forventer at Norge skal påta seg av ansvar ovenfor mennesker som lider.

Lenke til kommentar
Ren teori alt det her. At en befolkningsammensetning forandrer seg, spesielt i de større byene på 33 år er vel noe som er helt naturlig tilforhold til hvordan Verden generelt har forandret seg og blitt mer globalisert?
En liten forandring er naturlig, men endringen har ikke være liten i deler av Oslo. Det har vært en unaturlig stor trygdeinnvandring fra muslimske land til Norge gitt at vi har en helt annen kultur, at vi ikke har noen kolonial historie i disse landene, at vi ligger i utkanten av en annen verdensdel og at alle partier sier vi har hatt innvandringsstopp i over 30 år.

 

Jeg var nylig en weekend i Riga og under oppholdet så jeg kun 2 mørkhudede personer der, en internasjonal artist og en turist fra Norge. Burde det ikke vært flere her om ditt verdensbilde stemte?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
En liten forandring er naturlig, men endringen har ikke være liten i deler av Oslo. Det har vært en unaturlig stor trygdeinnvandring fra muslimske land til Norge gitt at vi har en helt annen kultur, at vi ikke har noen kolonial historie i disse landene, at vi ligger i utkanten av en annen verdensdel og at alle partier sier vi har hatt innvandringsstopp i over 30 år.

 

And...? Vi trenger vel ikke å ha kolonial historie med muslimske land, lik kultur og være nabo med Saudi-Arabia for å motta muslimske innvandrere?

Sånn funker det ikke. Innvandringen til Oslo har vært betydelig de siste årene, men der er ikke Oslo alene. Tilforhold til ganske mange andre europeiske byer har faktisk Oslo relativt okay andel med innvandrere.

 

Jeg var nylig en weekend i Riga og under oppholdet så jeg kun 2 mørkhudede personer der, en internasjonal artist og en turist fra Norge. Burde det ikke vært flere her om ditt verdensbilde stemte?

 

Dette blir fjern spekulasjon. Du kan gå steder i Oslo også utenom å se mennesker med annen hudfarge. Og uansett, hva får deg til å tro at det er kun mørkhudede som er innvandrere?

Lenke til kommentar
Tilforhold til ganske mange andre europeiske byer har faktisk Oslo relativt okay andel med innvandrere.
Hva er det du egentlig sier her? At det er OK at andelen er høyere i oslo eller OK at den er lavere i Oslo? Jeg tror du har gått langt ut på tynn is for politisk korrekte her. :whistle:

 

Jeg var nylig en weekend i Riga og under oppholdet så jeg kun 2 mørkhudede personer der, en internasjonal artist og en turist fra Norge. Burde det ikke vært flere her om ditt verdensbilde stemte?
Dette blir fjern spekulasjon. Du kan gå steder i Oslo også utenom å se mennesker med annen hudfarge.
Jaha, mener du virkelig at andelen er like høy i de baltisk statene, jeg har bare ikke gått i de "rette strøkene"?
Og uansett, hva får deg til å tro at det er kun mørkhudede som er innvandrere?
Hvor har jeg sagt dette?
Lenke til kommentar
Hva er det du egentlig sier her? At det er OK at andelen er høyere i oslo eller OK at den er lavere i Oslo? Jeg tror du har gått langt ut på tynn is for politisk korrekte her. :whistle:

 

Nei, det jeg sier det er at Oslo har ikke den "store" andelen med innvandrere, som du f.eks. fikk det til og høres ut som i innlegget ditt jeg siterte i første omgang.

 

Jaha, mener du virkelig at andelen er like høy i de baltisk statene, jeg har bare ikke gått i de "rette strøkene"?

 

Vel, jeg aner ikke hvor i Riga du var så det skal jeg ikke uttale meg om. Men det er en veldig logisk forklaring på hvorfor det antageligvis kommer færre innvandrere til f.eks. da Latvia: Kan være mindre human/strengere asylpolitikk og det at flesteparten av asylsøkere og innvandrere fra den tredje verden kommer hovedsaklig til Vest-Europa fordi de økonomiske tilstandene i vest-europeiske land er bedre enn de fleste øst-europeiske.

 

Hvor har jeg sagt dette?

 

"...under oppholdet så jeg kun 2 mørkhudede personer der, en internasjonal artist og en turist fra Norge."

 

Dine ord. Jeg sier ikke at du mener dette, men det var sånn du framstilte det da jeg antok vi snakket om innvandrere og den den situasjonen den globaliserte verden ligger, right?

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Hva er det du egentlig sier her? At det er OK at andelen er høyere i oslo eller OK at den er lavere i Oslo? Jeg tror du har gått langt ut på tynn is for politisk korrekte her. :whistle:
Nei, det jeg sier det er at Oslo har ikke den "store" andelen med innvandrere, som du f.eks. fikk det til og høres ut som i innlegget ditt jeg siterte i første omgang.
Tilforhold til ganske mange andre europeiske byer har faktisk Oslo relativt okay andel med innvandrere.
Så du sier altså at det er bra vi i Oslo ikke har mere innvandrere? Andre byer har altså større andel innvandrere og dette er ifølge deg ikke "okay". Jeg klarer ikke tolke det du sier på noen andre måter.

 

Kan du si litt mere om fra hvilke nivåer du ikke synes det er "okay"?

Men det er en veldig logisk forklaring på hvorfor det antageligvis kommer færre innvandrere til f.eks. da Latvia: Kan være mindre human/strengere asylpolitikk og det at flesteparten av asylsøkere og innvandrere fra den tredje verden kommer hovedsaklig til Vest-Europa fordi de økonomiske tilstandene i vest-europeiske land er bedre enn de fleste øst-europeiske.
Jeg trodde folk søkte asyl for å redde livet sitt og ikke for å få velstand. Du bekrefter altså det jeg hele tiden har sagt at det er økonomiske grunner at folk søker asyl i Norge.
Hvor har jeg sagt dette?

"...under oppholdet så jeg kun 2 mørkhudede personer der, en internasjonal artist og en turist fra Norge."

Dine ord. Jeg sier ikke at du mener dette, men det var sånn du framstilte det da jeg antok vi snakket om innvandrere og den den situasjonen den globaliserte verden ligger, right?

Har du vært borti mange muslimske asylsøkere, som vi snakket om, som ikke er mørkhudede? Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Så du sier altså at det er bra vi i Oslo ikke har mere innvandrere? Andre byer har altså større andel innvandrere og dette er ifølge deg ikke "okay". Jeg klarer ikke tolke det du sier på noen andre måter.

 

Nei, jeg syns det er helt "okay" om Oslo mottar flere innvandrere, syns det er en stor berikelse for Oslo som by og jeg skulle gjerne sett også at vi fikk flere innvandrere andre steder i landet.

Okay bruker jeg som et ord på en litt sånn balansert antall innvandrere som kommer hit hvert år, ikke en benevnelse på antall innvandrere som allerede bor her.

 

Jeg trodde folk søkte asyl for å redde livet sitt og ikke for å få velstand. Du bekrefter altså det jeg hele tiden har sagt at det er økonomiske grunner at folk søker asyl i Norge.

 

Kan du droppe å tillegge meg dine egne ord for one second?

Men det er selvfølgelig økonomiske grunner til at mennesker søker asyl i Norge. Hadde jeg vært en person som hadde blitt forfulgt, drapstruet, torturert eller bodde i en enorm fattigdom så ville jeg heller dratt til et land der jeg vet jeg ville blitt tatt hånd om med sterke økonomiske midler enn land som Latvia, Hviterussland osv., det er jo selvforklart og har ingenting med at de ønsker velstand. Det har med trygghet å gjøre, der er Norge virkelig et av de flinkeste og beste landene i Verden.

 

Har du vært borti mange muslimske asylsøkere, som vi snakket om, som ikke er mørkhudede?

 

Jeg snakker om generelt innvandrere jeg, men da har vi vel gått forbi hverandre i samtalen. Utenom det må jeg rette på èn ting: muslimer er ikke nødvendigvis mørkhudede, jeg eller Siv Jensen for den del kan alltid være muslimer. Og, ja, en venn av meg fra Bosnia er muslim, men han har ikke mørk hudfarge ...

Lenke til kommentar
Jaha, mener du virkelig at andelen er like høy i de baltisk statene, jeg har bare ikke gått i de "rette strøkene"?

 

Jeg har opplevd akkurat det samme i Polen, så en som ikke var eller kunne vært etnisk polsk i løpet av en helg der. grunnen er enkel nok den, de sper ikke på med trygde penger til innvandrere så det er ikke attraktivt for de å komme til Polen eller de baltiske statene. Noe vi kunne tatt lærdom av.

 

Ja det bekrefter også at mange asylsølere søker velstand.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Eg syns det er meir enn nokk innavandrarar her no, dei aller fleste alvorlige krimminelle handlingane no til dags blir utført av innavandrarar.

 

Eg leste nettop på vg om denna saka:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=194300

 

Det første hintet eg fekk var at han hadde sprengt det kristne bygget(sjølv om det ikkje kan regnast som nyheiter fordi kristne er ikkje så viktige i forhold til muslimar og andre hellige relgionar), ingen nordmann kunne finne på å sprenge eit av dei få som faktisk driver med kristendom utanfor kirka.

 

Og selfølgeleg var det Omar(ein innvandrarar, første, andre, tredje veit ikkje eg). som hadde gjort det.

 

Denne posten er 3-4 sider gammel, men jeg bare MÅ reagere:

 

Det står ingenting om Omar der, men om politiførstebetjent Stig-Arne Oma i Asker og Bærum politidistrikt :) SÅ om det var en innvandrer eller ei som utførte det, veit du nada om ;)

 

Selfølgeleg var det ein innvandrar ingen norske heite Oma.

Og Alinoe du må ha dorlig humor xD

Til og med du må vite at Oma ikkje er eit norskt navn(ellers er du litt dum :whistle: ).

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...