Gå til innhold

Hvor mange asylsøkere kan vi motta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Mest sannsynlig ingeniøren, siden han kan arbeide og gjøre nytte for seg i samfunnet.

Hvor ble det av "verdiene våre" nå?

 

 

Hva med at hvis vi tar vare godt nok på moren, så kan hun bli i stand til å fostre opp tre stk. ingeniører? Og samtidig fornedret vi ikke nasjonens "selvet"?

Lenke til kommentar
Norge trenger arbeidskraft. Derfor trenger vi innvandrere.

Men vi kan ivvertfall ikke gjøre det på den måten vi gjør det nå.

Riktig, trygdeinnvandring gjør bare situasjonen enda verre når vi trenger arbeidskraft.

 

Ønsker du forresten at asylordningen skal ha som formål å skaffe Norge arbeidskraft?

Lenke til kommentar
Godt spørsmål som har et veldig enkelt svar: Vi kan ta imot så mange asylsøkere som vårt hjerterom evner.
Det er et utrolig naivt og virkelighetsfjernt forhold til et meget stort problem: Skal vi virkelig fylle opp enda flere partytelt uten mulighet til saksbehandling i overskuelig fremtid?
Lenke til kommentar
Norge trenger arbeidskraft. Derfor trenger vi innvandrere.

Men vi kan ivvertfall ikke gjøre det på den måten vi gjør det nå.

Riktig, trygdeinnvandring gjør bare situasjonen enda verre når vi trenger arbeidskraft.

 

Ønsker du forresten at asylordningen skal ha som formål å skaffe Norge arbeidskraft?

Jeg tenkte vel egentlig litt feil når jeg svarte. Tenkte på innvandrere generelt. Men jeg mener vi må stille krav til asylsøkerne. Gjør de mye kriminelt, da har de selvsagt ikke noe her å gjøre og selv ødelagt sjangsen til å kunne bli boende i Norge.

Er noen uten utdannelse, men forfulgt i hjemlandet pga sine meninger ser jeg ingen grunn til å ikke ta de imot.

 

Men jeg mener at innvandringspolitikken i norge generelt burde ha som hovedmål å skaffe Norge arbeidskraft.

Lenke til kommentar
Men jeg mener at innvandringspolitikken i norge generelt burde ha som hovedmål å skaffe Norge arbeidskraft.
Jeg tror mange bruker dette som en bløff i håp om å innføre fri innvanding i Norge. Om hovedmålet faktisk var å skaffe arbeidskraft måtte vi:

-avvise alle som ikke er arbeidsdyktige

-avvise alle som ikke har utdannelse eller relevant kompetanse

-ikke dele ut fast opphold, men kun midlertidig opphold så lenge de har arbeid i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Godt spørsmål som har et veldig enkelt svar: Vi kan ta imot så mange asylsøkere som vårt hjerterom evner.
Det er et utrolig naivt og virkelighetsfjernt forhold til et meget stort problem: Skal vi virkelig fylle opp enda flere partytelt uten mulighet til saksbehandling i overskuelig fremtid?

 

 

Nei sier du det!?

 

 

Virkelighet er et annet ord for realitet, og det rimer ikke på ordet; fakta. 

 

Har du selv bodd i et telt noengang?

 

:cool:

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig ingeniøren, siden han kan arbeide og gjøre nytte for seg i samfunnet.

Hvor ble det av "verdiene våre" nå?

En plass går grensen. Derfor mener jeg vi kan ha en yrkes-kvote for de som kan arbeide fra starten av og en familie/eldre/barne/uføre/whatever-kvote.

 

Selvfølgelig vil jeg ikke stenge alle innvandrere ute fra Norge, men vi må ha grenser. Hvis vi tar inn for mange innvandrere uten å kunne håndtere og integrere de, kommer det bare vold og kriminalitet med de. I steden for å la de bo i party-telt, kan vi sende de ut av landet med første fly fra Flesland/Gardermoen/Sola.

Lenke til kommentar
Mener at Norge burde heve kvoten for innvandre og asylsøkere! Norge har plass til mange fler en nå.
Hvor skal vi gjøre av enda flere asylsøkere? Mottakene er fulle, kommunene nekter å ta immot flere og det er ikke nok saksbehandlere.

Norge har plass og råd til å bygge flere mottak! Kommunene som mottar flyktningene og asylsøkerne burde få mer finansiel støtte og hjelp til å bygge mottak. Blir for dårlig å si at det ikke er nok plass.

Lenke til kommentar
Norge har plass og råd til å bygge flere mottak! Kommunene som mottar flyktningene og asylsøkerne burde få mer finansiel støtte og hjelp til å bygge mottak. Blir for dårlig å si at det ikke er nok plass.
Selvsagt er det mulig å fullstendig overkjøre kommunene og bygge verdens største teltleire, men hadde du tenkt at disse asylsøkerne også skal få behandlet sakene sine?
Lenke til kommentar
Men jeg mener at innvandringspolitikken i norge generelt burde ha som hovedmål å skaffe Norge arbeidskraft.
Jeg tror mange bruker dette som en bløff i håp om å innføre fri innvanding i Norge. Om hovedmålet faktisk var å skaffe arbeidskraft måtte vi:

-avvise alle som ikke er arbeidsdyktige

-avvise alle som ikke har utdannelse eller relevant kompetanse

-ikke dele ut fast opphold, men kun midlertidig opphold så lenge de har arbeid i Norge.

Eller kreve at de tar seg jobb når de kommer til norge. Selvsagt forutsatt at de får seg en jobb.

 

Men så lenge man da klarer å integrere de i samfunnet, og få de over i arbeid ser jeg ingen grunn til at man skal ha noen begrensninger på hvor mange vi kan ta inn. Og heller gjøre innvandringen strengere hvis arbeidsledigheten øker.

Lenke til kommentar

Hørte dere ikke siste nytt: UDI informerte ikke kommuner om nye asylmottak! Dette er toppen av galskap og dette beviser hvor langt Norge har kommet. Som Per Willy (innvandringspolitisk talsmann for FrP) sa det så fint: I Norge er det asylkaos! Og det er det beste en politiker har sagt på lenge. Strammer vi ikke inn nå kommer dette til å bli et enda større problem en det allerede er.

Lenke til kommentar
Eller kreve at de tar seg jobb når de kommer til norge. Selvsagt forutsatt at de får seg en jobb.
Det hørtes ut som et krav som er veldig lett å lure seg unna. Kom til Norge, søk på en jobb og ved avslag kan du leve på trygd resten av livet.
Men så lenge man da klarer å integrere de i samfunnet, og få de over i arbeid ser jeg ingen grunn til at man skal ha noen begrensninger på hvor mange vi kan ta inn.
Nå er jo situasjonen allerede den at for utlendinger som ikke kommer fra EU eller nord-amerika har man store problemer med integrering og de er i større grad uten arbeid.

 

At et "unorskt" navn skal gjøre det umulig for dem å få en eneste jobb i en støvsugd arbeidsmarked tror jeg ikke noe på. Er navnene fra Sri Lanka mindre fremmedarted enn de fra Somalia? Har folkene derifra lysere hud?

Lenke til kommentar
Som Per Willy (innvandringspolitisk talsmann for FrP) sa det så fint: I Norge er det asylkaos! Og det er det beste en politiker har sagt på lenge. Strammer vi ikke inn nå kommer dette til å bli et enda større problem en det allerede er.
Er redd situasjonen vil bli drastisk verre i løpet av vinteren om de rødgrønne ikk vil innføre noen begrensninger for mottak.

 

Om en enkeltsak vil føre til at de rødgrønne taper valget i 2009 så er det dette. Lar de situasjonen gå langt nok ut av kontroll vil Frp kunne få rent flertall.

Lenke til kommentar
Om en enkeltsak vil føre til at de rødgrønne taper valget i 2009 så er det dette. Lar de situasjonen gå langt nok ut av kontroll vil Frp kunne få rent flertall.

Vel listen over hva sm kan felle den sittende regjering er lang, tor faktisk ikke dette alene feller regjeringen. Men at dette er helt ute av kontroll er det liten tvil om. Det at små bygdesammfunn skal flomme over av innvadrere er helt forferdelig. Ikke rart ikke de enkelte kommunene ikke vil ha dette, men at de nå skal påtvinges dette er hel sinnsvakt.

Lenke til kommentar

Hvis Norge skal fortsette å ta imot like mange asylsøkere som de har gjort de siste årene, så må integreringspolitkken perfeksjoneres. Ifølge SSB kan ikke innvandring alene redde oss fra eldrebølgen. Dessuten viser statistikker fra Danmark og Sverige at innvandring fra ikke-vestlige land gir større utgifter enn intekter. Man må huske på at også disse skal ha pensjonsordninger og pleie når de når pensjonsalderen. I tillegg er det mange som aldri kommer seg ut i arbeid, og uføretrygder seg i ung, arbeidsfør alder.

 

http://www.ssb.no/magasinet/norge_verden/a...3-04-07-01.html

 

Det er få som mener at man ikke skal hjelpe mennesker i nød, gi dem en frihavn til situasjonen i hjemlandet har bedret seg. Men i prinsippet innebærer ikke dette at alle flyktninger som kommer til Norge, skal bo her for evig og alltid. Det forventes at de reiser hjem når situasjonen er bedre der de kom ifra. En del reiser hjem, der har for eksempel vært en jevn strøm av kurdere som har vendt hjem til Nord-Irak i det siste, men mange, ja langt de fleste, velger å bli, når de først har fått opphold.

 

Det er derfor viktig at de som bor her, blir integrert. Norge har ikke råd til å få ghettotilstander slik de har i Malmö i Sverige, eller i mange byer i Storbritannia.

Lenke til kommentar
Hvis Norge skal fortsette å ta imot like mange asylsøkere som de har gjort de siste årene, så må integreringspolitkken perfeksjoneres. Ifølge SSB kan ikke innvandring alene redde oss fra eldrebølgen. Dessuten viser statistikker fra Danmark og Sverige at innvandring fra ikke-vestlige land gir større utgifter enn intekter. Man må huske på at også disse skal ha pensjonsordninger og pleie når de når pensjonsalderen. I tillegg er det mange som aldri kommer seg ut i arbeid, og uføretrygder seg i ung, arbeidsfør alder.
Ja, trygdeinnvandring blir helt feil når det er arbeidsinnvandring vi trenger.

 

Om vi skal ta en en gruppe for at de skal hjelpe oss mot eldrebølgen må det blandt dem være en enda høyere andel i arbeide enn hva vi allerede har i Norge. Om det ikke er tilfelle vil de være et negativt bidrag. Vi må derfor begynne å bli mye mer selektive med hvem vi slipper inn i Norge.

 

Uansett var dette ment som en tråd om hvor mange asylsøknader man tror man klarer å ta imot og behandle på en fornuftig måte i Norge.

Lenke til kommentar
100 stykker? Sykemelding barometeret, hadde vist gått i været hos UDI, blir for mye å ta seg av!
Jeg vil tro at det fremdeles finnes fornuftige personer i UDI og de vil skjønne at situasjonen er ute av kontroll og at det vil bli fullstendig kaos i løpet av vinteren. De smarteste i UDI vil finne seg en annen jobb og de som blir igjen vil få en enda verre jobb med enda flere sykemeldinger. Dette er faktisk en situasjon de rødgrønne har gått inn i med åpne øyne. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...