Gå til innhold

Nynorsk eller Bokmål?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Eg skjønar at nokre ikkje forstår arkaisk nynorsk som ein finn i Håvamål, men vanleg moderne nynorsk utan mange klammeformsbøyingar så forstår nok alle det om dei gidd.

Lenke til kommentar

Ein del dialekter kan vere vanskelege å ta, men eg forventar ein viss respekt når folk ikkje skjønner ting. Istaden for å sjå ned på folk ifrå andre kantar av landet, so kan det jo hende ein lærar noko.

 

Sist no var det Navarsete som vart misforstått, då ho sa ho skulle "brette opp armane". Ein fyr i P4 meinar vist at dette umogeleg kunne vere dialekt, men ein talefeil. Sjølv kjenner eg knapt nokon som seier "brette opp ermene" sånn som han meinte det skulle vere, so det er mogeleg eg bur på ein plass med "regional talefeil".

 

Man kan få fritak fra nynorsk hvor som helst i landet om man har de riktige grunnene. Men det er svært få som faller inn i den kategorien.

 

Hvordan det gjøres i Osloskolene har jeg ingen peiling på.

Så vidt jeg har forstått er det slik at Osloskolene er inne i et prøveprosjekt der de kan slippe skriftlig eksamen i nynorsk.

 

Det prosjektet meinar eg dei er ferdige med og vart i stor grad ignorert av media då det ikkje var interessant nok for sidemålsmotstandarane. Konklusjonane vart brukt som politisk ammunisjon av desse motstandarane, det statistiske materialet vart brukt som politisk ammunisjon av nynorskfolket.

 

 

Dels var problemet at nær ingen fordel av forsøket på holdningar som ikkje kunne mistenkjast for å vere pga. Kalvø og Lomheim sin turne i Osloskulane. For meg er det også eit spørsmål om korleis NIFU step og byrådet kunne representere noko som statistisk signifikant og eit verdifullt resultat, når forskjellen i ein del av utslaga er på under ein prosent.

 

Skulle vi følge den logikken, so blir det eit prekært spørsmål på korfor dei som er med i forsøket har fått dårlegare karakterar i omtrent alle fag utanom norsk. Er då sidemålet viktig for å tilegne seg matte og dramakunnskapar, eller er det noko anna som har skjedd her i løpet av skuleåret? Noko machiavellisk kanskje...

Endret av blackcurrant
Lenke til kommentar

Det er berre tullprat at det er vanskeleg å forstå nynorsk. Ein kvar som har vekse opp i Noreg forstår både bokmål og nynorsk utan nokre som helst problem.

 

Dersom ein på daud og liv må velje ei målform i Noreg, og valet står mellom nynorsk og bokmål, er det sjølvinnlysande at valet må falle på nynorsk. Nynorsk er ein glimrande samling av ulike norske dialektar, ein kulturarv me ikkje kan tillate oss å sjå svinne hen, medan bokmål er eit mindreverdig oppgulp, infisert av danskar med kartofler i halsen og nasen i sky.

Lenke til kommentar
Ein del dialekter kan vere vanskelege å ta, men eg forventar ein viss respekt når folk ikkje skjønner ting. Istaden for å sjå ned på folk ifrå andre kantar av landet, so kan det jo hende ein lærar noko.

 

Sist no var det Navarsete som vart misforstått, då ho sa ho skulle "brette opp armane". Ein fyr i P4 meinar vist at dette umogeleg kunne vere dialekt, men ein talefeil. Sjølv kjenner eg knapt nokon som seier "brette opp ermene" sånn som han meinte det skulle vere, so det er mogeleg eg bur på ein plass med "regional talefeil".

Jeg spurte noen i Oslo om veien til Bislet kebab.

 

Svaret jeg fikk var "ikke slå meg!".

 

:dontgetit:

 

Det er berre tullprat at det er vanskeleg å forstå nynorsk. Ein kvar som har vekse opp i Noreg forstår både bokmål og nynorsk utan nokre som helst problem.

 

Dersom ein på daud og liv må velje ei målform i Noreg, og valet står mellom nynorsk og bokmål, er det sjølvinnlysande at valet må falle på nynorsk. Nynorsk er ein glimrande samling av ulike norske dialektar, ein kulturarv me ikkje kan tillate oss å sjå svinne hen, medan bokmål er eit mindreverdig oppgulp, infisert av danskar med kartofler i halsen og nasen i sky.

Nei, det sier seg ikke selv. Bokmål er den desidert mest benyttede målformen i dagens Norge, og å velge nynorsk foran bokmål ville være udemokratisk, upraktisk og lite klokt med tanke på rettskrivning i Norge de følgende ti-tolv årene.

Lenke til kommentar
Det er berre tullprat at det er vanskeleg å forstå nynorsk. Ein kvar som har vekse opp i Noreg forstår både bokmål og nynorsk utan nokre som helst problem.

 

Dersom ein på daud og liv må velje ei målform i Noreg, og valet står mellom nynorsk og bokmål, er det sjølvinnlysande at valet må falle på nynorsk. Nynorsk er ein glimrande samling av ulike norske dialektar, ein kulturarv me ikkje kan tillate oss å sjå svinne hen, medan bokmål er eit mindreverdig oppgulp, infisert av danskar med kartofler i halsen og nasen i sky.

Nei, det sier seg ikke selv. Bokmål er den desidert mest benyttede målformen i dagens Norge, og å velge nynorsk foran bokmål ville være udemokratisk, upraktisk og lite klokt med tanke på rettskrivning i Norge de følgende ti-tolv årene.

 

Selvsagt sier det seg ikke selv, og det vil heller ikke være uproblematisk. Men jeg må da få lov til å mane til debatt om det :) I et langtidsperspektiv mener jeg da også faktisk at det vil være fornuftig å bytte til nynorsk, jo før jo heller. Det er dét som er erkenorsk, bokmål er ikke akkurat med på å forme nasjonalfølelsen, hvis man tenker seg om. Jeg tror neppe det hadde hatt store konsekvenser, heller ikke over så lang tid som du skisserer, men jeg tror samtidig heller ikke at vi noen gang kommer til å få være vitner til at en slik stortingsbeslutning om målformsendring vil bli tatt. Diskusjonen er imidlertid ikke mindre interessant av den grunn :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Eg var veldig for samnorsk, men då eg høyrde at det gjekk i dass så skifta eg mål til nynorsk. :)

 

Synast det er meir morosam å skrive og eg slepp mange slurvefeil eg fekk når eg skreiv bokmål sidan eg må tenkje meir på stavemåte og grammatikk enn då eg skreiv bokmål. Dessutan gjekk eg opp frå 4 til 5 i nynorsk :)

Lenke til kommentar
Det er berre tullprat at det er vanskeleg å forstå nynorsk. Ein kvar som har vekse opp i Noreg forstår både bokmål og nynorsk utan nokre som helst problem.

En annen ting er smerten ved å lese nynorsk... og tvangsforet med nynorsk gjennom skoleverket.

 

Dersom ein på daud og liv må velje ei målform i Noreg, og valet står mellom nynorsk og bokmål, er det sjølvinnlysande at valet må falle på nynorsk. Nynorsk er ein glimrande samling av ulike norske dialektar, ein kulturarv me ikkje kan tillate oss å sjå svinne hen, medan bokmål er eit mindreverdig oppgulp, infisert av danskar med kartofler i halsen og nasen i sky.

Nynorsk har ikke lengre livets rett. Det holdes kunstig i live, og det koster. Bokmål har faktisk blitt til vårt skriftspråk, lik det eller ikke. Sånn sett kan man jo si at det speiler vår historie med unionen. Nynorsk er bare resultat av forskjellige dialekter som er blitt samlet inn i bare halvparten av landets kommuner.

Lenke til kommentar

Vestlandet burde blitt eit eige land, me har mest resursar som straum osv. så me ville overlevd enkelt, også kunne me hatt den vakre Nynorsken får oss sjølv og sloppe Bokmål og Oslo/Bærum-soss.

Og då kunne resten av Noreg sutte der og surmula med den elska "jeg" og "ikke'en" sin når den dyre straumrekning kom.

 

(Det med straum var berre eksempel!)

Lenke til kommentar
Selvsagt sier det seg ikke selv, og det vil heller ikke være uproblematisk. Men jeg må da få lov til å mane til debatt om det :) I et langtidsperspektiv mener jeg da også faktisk at det vil være fornuftig å bytte til nynorsk, jo før jo heller. Det er dét som er erkenorsk, bokmål er ikke akkurat med på å forme nasjonalfølelsen, hvis man tenker seg om. Jeg tror neppe det hadde hatt store konsekvenser, heller ikke over så lang tid som du skisserer, men jeg tror samtidig heller ikke at vi noen gang kommer til å få være vitner til at en slik stortingsbeslutning om målformsendring vil bli tatt. Diskusjonen er imidlertid ikke mindre interessant av den grunn :)

Det er egentlig bare nasjonalromantikken vi fikk utover 1840-tallet som virkelig fikk folk til å ønske et nytt språk.

 

Dessuten var dansk mye vanskeligere å forstå muntlig for datidens nordmenn enn dagens nordmenn. Derfor måtte man nesten ha nynorsk, som minnet mer om dialektene våre.

 

Men å si at bokmål er mindre norsk, når vi skrev dansk i flere hundre år, det er bare en nasjonalromantisk forestilling.

 

Kongen er andregenerasjon dansk innvandrer, tross alt.

Lenke til kommentar
Men å si at bokmål er mindre norsk, når vi skrev dansk i flere hundre år, det er bare en nasjonalromantisk forestilling.

Enig, det er bare svada. Språk utvikler seg over tid, er videreføringer av andre språk eller får impulser fra andre språk.

Lenke til kommentar

Jeg synes at man kan avskaffe nynorsken i Norge, Norge trenger ikke to offisiselle skriftspråk. Det holder med det flesteparten snakker og skriver. I dag så er det så mange flere som snakker bokmål enn det er nynorsk. Hvorfor da tvinge de som snakker bokmål til å skrive nynorsk? De aller fleste skjønner nynorsk og bokmål, men de aller fleste som må lære nynorsk, får aldri bruk for det. Det er da ingen vits i å bruke masse ressurser på slike ting, når det er så liten vits i det hele! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Det er berre tullprat at det er vanskeleg å forstå nynorsk. Ein kvar som har vekse opp i Noreg forstår både bokmål og nynorsk utan nokre som helst problem.

En annen ting er smerten ved å lese nynorsk... og tvangsforet med nynorsk gjennom skoleverket.

 

Dersom ein på daud og liv må velje ei målform i Noreg, og valet står mellom nynorsk og bokmål, er det sjølvinnlysande at valet må falle på nynorsk. Nynorsk er ein glimrande samling av ulike norske dialektar, ein kulturarv me ikkje kan tillate oss å sjå svinne hen, medan bokmål er eit mindreverdig oppgulp, infisert av danskar med kartofler i halsen og nasen i sky.

Nynorsk har ikke lengre livets rett. Det holdes kunstig i live, og det koster. Bokmål har faktisk blitt til vårt skriftspråk, lik det eller ikke. Sånn sett kan man jo si at det speiler vår historie med unionen. Nynorsk er bare resultat av forskjellige dialekter som er blitt samlet inn i bare halvparten av landets kommuner.

 

Dersom du får vondt av å lese nynorsk viser det jo berre vrangforestillingane dine til språket. Og det kan virke som trådstarter hadde trengt meir sidemålsundervisning då han ikkje klarar å forstå NN. Trådstartar er eit godt eksempel på kva som skjer dersom ein kuttar ut sidemålsundervisninga

 

Personleg skriv eg like fint BM som NN sjølv om eg aldri har hatt noko sidemålsundervisning.

Lenke til kommentar
Synes godt at vi kan avskaffe bokmål. Eg fekk jo sjølvsagt dårlegare karakter i sidemål sidan bokmål er så jævla grautete og bondsk.

Avskaffe bokmål? :nei: Nei, nei og atter nei! Over 90% av befolkningen snakker bokmål, så mye mere fornuftig å avskaffe sidemål. Det ville gjort mye mindre "skade".

Lenke til kommentar
Synes godt at vi kan avskaffe bokmål. Eg fekk jo sjølvsagt dårlegare karakter i sidemål sidan bokmål er så jævla grautete og bondsk.

Fullstendig einig :) , men det må skje fort, fordi eg som bur i ei Nynorsk bygd merkar at fleire og fleire gjer etter for Bokmål presset, rett og slett fordi alle dei "kule" oslo-sossane snakkar det.

Lenke til kommentar
Dersom du får vondt av å lese nynorsk viser det jo berre vrangforestillingane dine til språket.

Det er ikke noen forestilling på noen vis når jeg misliker nynorsk. Og jeg har nevnt grunnen. Kan jo legge til programmer på NRK tekstet på nynorsk, og kun NRK å se på. Urk!

Lenke til kommentar
Synes godt at vi kan avskaffe bokmål. Eg fekk jo sjølvsagt dårlegare karakter i sidemål sidan bokmål er så jævla grautete og bondsk.

Fullstendig einig :) , men det må skje fort, fordi eg som bur i ei Nynorsk bygd merkar at fleire og fleire gjer etter for Bokmål presset, rett og slett fordi alle dei "kule" oslo-sossane snakkar det.

Synes det motsatte kan skje ganske fort jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...