Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte dusjer du i uka?


Thomas.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer vel litt an på hvor skikkelig "reint" du dusjer og hvor skikkelig skittent du er da. Sånn rett inn og ut av dusjen så er det vel greit daglig.

 

Men om du vasker deg med sinnsyk mye såpe på hvert eneste kvadratmillimeter av kroppen din så er det greit å gjøre 1-3 ganger i uken.

 

Jeg dusjer når jeg må.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Dusjer etter behov, men under normale omstendigheter ikke mer enn 2-4 ganger i uken. Godt for kroppen, godt for strømregningen, godt for miljøet og omgivelsene. :)

 

Til dere som tror det er bra å vaske dere med halve Atlanteren: Vi vasker oss syke

 

i Norge og andre vestlige land har forekomsten av eksem og astma og allergi økt voldsomt de siste tiåra

[...]

Ifølge den nye studien, utført ved Universitetet i Sheffield, kan mye av forklaringen bak økningen finnes i overdreven vasking og for mye bruk av såpe og vaskemidler.

Lenke til kommentar
Dusjer etter behov, men under normale omstendigheter ikke mer enn 2-4 ganger i uken. Godt for kroppen, godt for strømregningen, godt for miljøet og omgivelsene. :)

 

Til dere som tror det er bra å vaske dere med halve Atlanteren: Vi vasker oss syke

 

i Norge og andre vestlige land har forekomsten av eksem og astma og allergi økt voldsomt de siste tiåra

[...]

Ifølge den nye studien, utført ved Universitetet i Sheffield, kan mye av forklaringen bak økningen finnes i overdreven vasking og for mye bruk av såpe og vaskemidler.

Det var vel dette dere spurte etter Frigata og Kim Salabim

Lenke til kommentar

Jaja, det er jo opp til hver enkelt hvor ofte man vil dusje. Likevel reagerer jeg litt på folk som dusjer og sminker seg RETT FØR de skal trene. Da er man litt vel forfengelig, kanskje, men det er som sagt deres valg. Ellers er jo antall dusjer i løpet av en uke helt opp til en selv og etter egne behov, men støtter dem som sier at man selv kan påføre både hud og hår skade av overdrivelse.

 

"Alt med måte". Smak på de ordene. Godt smaker de. :)

Lenke til kommentar
Ja, hvor ofte dusjer du i uka ?

 

 

Selv dusjer jeg vanligvis 1 gang i uka. Helst 2.

 

Det varierer fra 1-2 ganger i uka. (er det "ekkelt" ? :p )

Det er ekkelt ja! Jeg dusjer som regel 1-2 ganger DAGLIG.

Du leste ikke posten litt lengre oppe?

 

i Norge og andre vestlige land har forekomsten av eksem og astma og allergi økt voldsomt de siste tiåra

[...]

Ifølge den nye studien, utført ved Universitetet i Sheffield, kan mye av forklaringen bak økningen finnes i overdreven vasking og for mye bruk av såpe og vaskemidler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...