Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg testet ptr her for et par uker siden, og nye paragon systeme var innført der. Jeg har en paragon lvl 90 og 2-3 som er under 50, ene er vel lvl 10-20, men den totale paragon levelen min var på 112 elns... Så vet ikke helt hvordan de regner på det. Men mener å ha lest at de bare tar den med høyest paragon og den xp'n du har der får du. Men det er visnok lavere xp requirement i det nye systemet.

Endret av dTd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke levels som legges sammen, men det totale antalle XP fra alle characters.

 

Siden dette tydeligvis faller veldig tungt for folk skal jeg vise med noen eksempler:

 

Du har 3 characters på lvl 20, 40 og 60. Den totale XP mengden som kreves for å nå de plvlene er:

 

20: 417,600,000 XP

40: 1,411,200,000 XP

60: 2,980,800,000 XP

 

Som tilsammen vil gi: 4,809,600,000 XP

 

Det plvlet som tilsvarer 4,8 milliarder XP er paragon lvl 76.

 

Makes sense?

 

Edit:

 

Selve konverteringen fra D3V til RoS er ikke endelig bestemt enda. Dataminers fant ut en formel da friends & family betaen kom ut, men da closed beta startet endret de konverteringsraten enda en gang. Rapporter sier dog at 10 paragon level 100 characters kommer til å ende opp på ca. 300+ paragon levels (points) i RoS.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Har ikke spilt på 560 dager, og jeg lurer på om det looter mer items for din klasse en før?
Ikke bare unødvendig skit for alle andre classer?
Hvis ikke når skjer denne endringen?

 

Hva har skjedd av endringer på de siste par årene som er grei å få med seg? Og er det noe som er smart å tenke på nå kontra da spillet kom ut?

Lenke til kommentar

Har vel ikke skjedd mye på loot fronten (noen nye items her og der), men i mars så lanseres det en expansion. Samtidig så skal originalen få loot 2.0 og det skal være mye bedre sies det. Tror at ptr klienten har noe av dette implementert atm. Så har det vel skjedd en del mindre forandringer og bittelitt mere content siden lansering.

Lenke til kommentar

Mindre forandringer er vel et mild understatement. For 560 dager siden var vi vel på patch 1.0.3 tror jeg og siden da har vi fått:

 

- Paragon systemet. Det gir deg 100 ekstra levels etter du har blitt lvl 60. Hvert level gir deg en viss porsjon med stat points samt permamente points i magic find og gold find (+3% pr lvl)

- Nephalem valor. Etter lvl 60 vil det å drepe en elite eller rare pack (gul eller blå) med monstre én nephalem valor stack. Maksimalt kan man få 5 stacks og hver stack gir deg +15% MF/GF samt +15% mer XP.

- Legendaries. Etter patch 1.0.4 fikk veldig mange legendaries en solid buff slik at de igjen skulle bli gode end-game alternativer. I starten var det jo kun rares som var brukbare, nå går de fleste rundt med 80-100% legendary/set items.

- Monster Power. Etter release var inferno tilnærmet umulig om man ikke hadde flaks og fikk kjøpt sinnsyke items. Derfor innførte de monster power som lar deg selv velge vanskelighetsnivå fra 0 til 10 der 10 er vanskeligst. Inferno ble da plutselig mye mer overkommelig på MP0 og man slapp å grinde alt for lenge før man faktisk kunne fullføre spillet. For hvert monster power level blir monstrene vanskeligere og vanskeligere, men man får også mye mer XP fra monstre jo høyere level man spiller på. MP level gir også en bonus til magic find.

- Monster changes. Monstre og elites har gjennomgått mange overhalinger og er mye mer balansert nå. Mindre oneshotting og færre leie kombinasjoner av attributes.

- Class changes. Samtlige karakterer har også gjennomgått mange overhalinger for å tune og tweake skills. Det er fortsatt slik at det bare er et par-tre viable builds pr. char, men det er mye mer morsomt å spille nå enn det var.

- Infernal Machine event. I patch 1.0.5 kom infernal machine som var lagt opp slik at du først må jakte "keywardens", en spesiell boss som finnes i hver act. Man må samle sammen 3 nøkler fra de tre første, og så må man finne en plan fra den siste. Deretter kan man bruke disse nøklene til å crafte infernal machines som åpner opp en portal i act 1. Man åpner 3 portaler pr. game og i hver portal finnes en "uber" versjon av forskjellige bosser fra spillet. Målet er å få de til å droppe "organs" og hvis man får et organ fra alle 3 portalene kan man crafte en unique hellfire ring. Man kan selv velge primary stat på ringen ved å bruke tilsvarende crafting plan.

- Multiplayer changes. Før så ble alle monstre vesentlig vanskeligere når man spillte MP fordi de fikk en flat +% til hp jo fler spillere som var med. Dette er tatt vekk og monstrenes styrke blir nå alene bestemt av det Monster Power nivået man velger på forhånd. Magic find deles heller ikke lenger mellom folk i party. Det er nå kun din egen MF som avgjør drops.

 

Og dette er bare toppen av isfjellet. Er en helt uhorvelig mengde med større og mindre forandringer siden spillet ble sluppet. Alt i alt er det et vesentlig mye bedre spill nå enn før så om du har planer om å spille Reaper Of Souls som kommer nå i mars (expansion pack) så vil jeg anbefale å fyre det opp og spille litt igjen! RoS bringer bl.a. med seg en helt ny class, Crusader, tonnevis med nye items, en helt ny act (act 5) og en haug av andre, store endringer i spillet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

God oppsummering! Rimeleg stor forskjell på spelet no og ved release!

 

Ellers er affix-bonusar på gjenstandar no styrt at nivået til monsteret og ikkje gjenstandane i seg sjølv. Slik at ein lvl 58 gjenstand kan få like gode bonusar som om den var lvl 63, sjølv om grunnverdien til gjenstanden (DPS, armor) vil vere avhengig av nivået på sjølve gjenstanden. Dette betyr i praksis at ein del fleire rare-items vil potensielt kunne vere gode. Sidan alle monster på inferno frå Monster Power 1 og oppover er lvl 63 betyr det at samtlege rare-items som droppar der potensielt ville kunne få perfekte stats, igjen utenom grunnverdien til DPS eller armor.

 

Sannsynet for å få gode items er derimot framleis idiotisk liten, noko som leier oss inn på den kanskje største endringa som vil komme med RoS, nemleg at både AH og RMAH blir fjerna totalt.

 

- Multiplayer changes. Før så ble alle monstre vesentlig vanskeligere når man spillte MP fordi de fikk en flat +% til hp jo fler spillere som var med. Dette er tatt vekk og monstrenes styrke blir nå alene bestemt av det Monster Power nivået man velger på forhånd. Magic find deles heller ikke lenger mellom folk i party. Det er nå kun din egen MF som avgjør drops.

Monster får framleis meir HP i multiplayer, men det har blitt redusert til +50% per ekstra person. Framleis ei rimeleg stor endring frå 100%!

Lenke til kommentar

Noen som har måttet fjærne authenticatoren sin før og aner hvor lang tid det tar? Jeg rootet telefonen og aner faen ikke hvor jeg har gjort av backupen da jeg skiftet rom. Hadde noen koder på PCen for å restore appen, men det virket tydeligvis ikke så måtte sende inn en request med bilde av passet mitt for å få den fjernet så jeg kan sette den opp på nytt.

 

Edit: Nevermind! Tok ca. en halvtime så var alt i orden :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Neida de funker fremdeles i vanlig D3 :)

 

Starta en ny Witch Doctor igår, det virker som man får mere tilpassa loot allerede på begynnelsen på Normal. Hver gang det er en blue eller yellow drop sjekker jeg stats, og de passer med klassen, bare bedre eller dårligere.

Vet ikke om det bare er flaks eller en del av Loot 2.0, men det virker som vendorene har bedre gear for meg også enn før.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...