Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg lette i FAQen (lover) men fant ikke noe info om hvor mange spillere som kan være med i et coop-game. Noen som vet?

 

4

 

Skandale! Korrupsjon og kameraderi! Hadde de åpnet for 8 spillere hadde vi hatt noe å spille i årevis i gjengen. Men det kommer kanskje støtte for slikt i en exp. pack.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes 4 er eit passeleg tal. No berre tenker eg høgt, men det vil sikkert komme situasjonar ein vere 4 for å klare, slik som über-trist liksom skulle vere. Ideelt seg vil desse krevje godt samarbeid og god kommunikasjon, noko som er mykje lettare å få til i ei gruppe på 4. Kanskje berre eg som har blitt latare med åra, men slike ting som er med på å gjere spelet meir tilgjengeleg ser eg berre på som positivt. D3 kan jo ikkje bevege seg for nærmt MMO-sjangeren heller.

Lenke til kommentar

Synes 4 er eit passeleg tal. No berre tenker eg høgt, men det vil sikkert komme situasjonar ein vere 4 for å klare, slik som über-trist liksom skulle vere. Ideelt seg vil desse krevje godt samarbeid og god kommunikasjon, noko som er mykje lettare å få til i ei gruppe på 4. Kanskje berre eg som har blitt latare med åra, men slike ting som er med på å gjere spelet meir tilgjengeleg ser eg berre på som positivt. D3 kan jo ikkje bevege seg for nærmt MMO-sjangeren heller.

 

Om de har situasjoner og bosser vi "må" være 4 fore å klare må de også ha en egen kampanje for co-op. Mange (inkludert meg selv) spiller først og fremst single-player. Selvsagt skal jeg spille co-op mye, men det blir ikke før jeg har fått testet spillet en god del og gått gjennom det minst en gang. Jeg foretrekker å ta det med ro og utforske spillet i mitt eget tempo før jeg går online. Noe av moroa er jo å få nye skills og se hva de gjør, finne nye områder, banke nye bosser og så videre. Det verste jeg vet er å finne folk som bruker spells jeg ikke har fått selv, og dermed spolere moroa med å endelig få dem. ;)

Lenke til kommentar

Hvis dere vil ha 10 eller 25-man raids er det jo bare å spille WoW. jeg kommer ikke til å røre multiplayer i D3, akkurat som D1 og D2.

 

Diablo og World of Warcraft er to helt forskjellige spill og kan ikke sammenlignes mer enn Battlefield og (multiplayer) Duke Nukem Forever. Begge to er FPSer, men de fokuserer på helt andre ting for helt andre folk. Battlefield prøver å være så seriøst som mulig. Duke Nukem... vel, Capture The Babe, Shrink Gun og Jetpack sier jo sitt. :p

 

Spilte du aldri multiplayer i Diablo 2 har du dessverre gått glipp av mye. Jeg har utallige gode minner fra den tiden, selv om jeg måtte dra hele PCen ut i gangen for å koble den til telefonledningen for å spille på nettet mens jeg bittert talte tellerskrittene. og så telefonregningen bli større og større. La oss bare si en hundrelapp i måneden for WoW er fint lite. :p

Lenke til kommentar

Hvis dere vil ha 10 eller 25-man raids er det jo bare å spille WoW. jeg kommer ikke til å røre multiplayer i D3, akkurat som D1 og D2.

 

Var jo ikke snakk om at vi ville ha fler i gruppen, men at 4 var lite. Det burde jo bli sånn at samtlige classes kan spille sammen i et og samme game syns jeg.

 

Og som nevnt, hvis du ikke har spillt multiplayer i D2 har du virkelig gått glipp av en god spillopplevelse. D2 er uten tvil det spillet jeg har spillt flest timer online da det er utrolig morsomt å spille med andre. Ikke nødvendigvis 8, men 5-6 stk er passe.

Lenke til kommentar

Enig at de burde ha åpnet for 5 slots i multiplayer. Så man kunne hatt en full gruppe med en av hver klasse.

Men er ikke umulig vi ser forandring på dette i fremtiden.

 

Jeg ønsker bare at de får ræva i gir og gir meg beta, begynner å bli lei av å vente :p

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at fem er et bra tall, men jeg foretrekker å spille som jeg selv vil. Om vi er fire witch doctors burde vi ha en like bra sjanse som for eksempel fire barbarer. Husk også at vi kan endre karakterene ganske mye, og til og med velge om vi vil være mann eller dame. Variasjon blir det nok uansett. Og strengt tatt er vi ikke "nødt" til å ha enkelte klasser med. Jeg hørte om et raid i LotO bestående utelukkende av Burglars (Rogue for dere WoW fans). De slet litt, men klarte faktisk å gå gjennom hele raidet. Og når folk går gjennom Super Street Fighter IV på vanskeligste vanskelighetsgrad med Zangief er alt mulig. :p

Lenke til kommentar

 

Om de har situasjoner og bosser vi "må" være 4 fore å klare må de også ha en egen kampanje for co-op. Mange (inkludert meg selv) spiller først og fremst single-player. Selvsagt skal jeg spille co-op mye, men det blir ikke før jeg har fått testet spillet en god del og gått gjennom det minst en gang. Jeg foretrekker å ta det med ro og utforske spillet i mitt eget tempo før jeg går online. Noe av moroa er jo å få nye skills og se hva de gjør, finne nye områder, banke nye bosser og så videre. Det verste jeg vet er å finne folk som bruker spells jeg ikke har fått selv, og dermed spolere moroa med å endelig få dem. ;)

 

Ser den, blir noko slikt på mi første gjennomspeling også. Skulle hatt nokon ganske tolmodige kompisa viss dei skulle venta på meg der eg står og skal lese alt om alle skills, snakke med alle NPCar, utforske kvar krok osv. Likar best å ta meg god tid og suge inn alle inntrykk og informasjon :)

 

Men utan å drage for mange parallellar til D2, så har vi jo der heile übertrist-sulamitten og world eventen som begge står utanfor singleplayerdelen, og som faktisk ikkje er moglege å gjennomføre offline. Kan jo vere at vi ser noko slikt igjen. Det skal jo vere random quests som dukkar opp, så kvifor ikkje ein og anna random world event? Håpar no i alle fall det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...