Gå til innhold

CliffyB kaller Metal Gear "passiv underholdning"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det sier mer om han enn om mgs 4 og jeg liker spesielt godt den ene kommentaren der.

 

yeah. . . well, i’d much rather rip all my game ideas from other games, too! (kill.switch), and while i’m at it, i’d like to make my NEW game exactly like the old one just with prettier graphics (ut3), and hell, why not use the same marcus fenix character model in every game? why spend so much time on story? kill switches gameplay is enough to carry the whole project!

 

som er så fakta på lørdag:)

Lenke til kommentar

Jeg likte det første MGS, men i to og tre er det litt spilling, en laaaang cut-scene, litt spilling, en laaaang cut-scene, litt spilling, en laaang cut-scene og så videre. Har ikke spilt MGS4, men tror nok ikke akkurat det er færre og kortere cut-scener der. Det er ikke akkurat det jeg kaller aktiv underholdning. :)

 

Om det er bra underholdning er selvsagt en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Metal Gear Solid er passiv underholdning, man går noen kvartaler, skyter noen mennesker og så får man se en scene som varer noen minutter også gjør du det samme en gang til, men jeg synes det er ganske underholdene fordi historien er så velskreven.

 

Gears er mer et spill som man spiller, det er utrolig underholdene, jeg har spilt det nesten dagelig i et år og det er likevel artig og starte det opp igjen. Så for meg er Gears et bedre spill enn det Metal Gear Solid er vis man ser bort fra den episke delen til Metal Gear Solid serien.

Lenke til kommentar

Tatt litt ut av sammenheng:

 

Q: Like, how on earth do you cope with the pressure of making a sequel to a five million-selling game?

 

A: "To be honest, it's fun because in its own unique way, there's no pressure.

We completely ignore it and follow our hearts."

 

Q: What lessons did you learn from the first game?

 

A: "We wanted a blockbuster pace, and in doing so, we lost the story a bit.

So that's one of the lessons we learned.

This time round there's more repetition.

Games aren't movies and aren't consumed in a single sitting.

So secondary characters will remind you about stuff, which is re-established in plot cues. Metal Gear Solid is our example of the game we're not doing.

Passive entertainment is on its way out -- you need to hook up with this web 2.0 stuff."

 

Så det jeg tror han sier, er at de vil repetere mere denne gangen og få ett lenger spill, og så vil han ha vennene til Marcus Fenix NPC'er til å fortelle deg om hva som skjer, med hint o.l. mens du spiller, istedenfor å avbryte med cutscenes.

 

Og de som ikke ønsker å bare løpe rundt og skyte hele tiden, kan gå på nettet å lese om historien, som andre folk har laget, hvis man skal ta dette Web2.0 greiene seriøst.

Har null tro på at Gears 2 bare blir slik, selv om det er nesten sånn i Unreal.

 

Går utifra at dem i det minste har integrert en felles historie inn i spillet, slik at spillerene kan få opleve at en slags historie utfolder seg, selv om de kanskje ikke har masse cutscenes, i spillet.. :-/

 

Personlig har jeg lite til overs for spill med bare highlights gaming-moment, uten å bli fortalt noe slags historie.

Da kan det like godt være online-play only, slik som Warhawk, o.l.

Non-stop action, men null historie.

 

MGS4 er uansett ett veldig godt eksempel på at det er plass til begge deler, i samme spill.

Og selv om dette ikke er slik som Epic ønsker å prøve å gjøre, og om de bare ønsker å fokusere på gameplay, noe som er helt OK.

 

Så håper jeg ihvertfall at mange andre prøver å gi oss lignende opplevelser som Konami gjorde, og at å bli fortalt en historie i spill ikke er noe som er på vei ut.

Uansett hvordan dem går frem med å fortelle historien.

 

Personlig så liker jeg video som ett fortellermedium av historien i mine spill, og så lenge det er gjort som i MGS4, der vi kan både pause, og hoppe over dem, blir klaging på at vi har både og i spillet, bare teit. :-/

Lenke til kommentar

Sånne kommentarer er det vanskelig å ta seriøst. Det blir som å sammenligne epler med pærer.

 

At man personlig liker smaken av eple bedre enn pærer (og tilfeldigvis er epleprodusent), er et meningsløst argument hvis man skal uttale seg på et profesjonellt grunnlag.

 

Det virker jo som han er mer opptatt av å kaste skitt fordi MGS eksisterer på en konkurrerende plattform. GoW og MGS er tross alt to veldig forskjellige spill. Hadde Bleszinski byttet ut brautingen sin med baller og sammenlignet med noe som faktisk var relevant istedenfor, så hadde det kanskje vært interessant å lese.

 

Som KongRudi sa over her, så faller argumentet om "passive entertainment" bort når man kan skippe den passive delen, og fremdeles har mange timer med aktiv spilling igjen.

 

Men, mye mas om en lite gjennomtenkt fyr da... Who cares...

Lenke til kommentar

Noen som er litt hårsåre her eller? Slik jeg tolker utsagnet til CliffyB sier han jo bare som sant er at det er mange cut-scenes i MGS4. De har brukt et annet virkemiddel til å fortelle historien og dynamikken(Alle som kjenner til filmskapning og annen historiefortelling vet at man er avhenig av å variere intensiteten, jamføre sokrates tanke om alt som er organisk er dynamisk).

 

CliffyB og Epic velger en annen måte å lage sitt produkt på, og takk for det, ellers ville vi alle spilt Pong og sett filmer fra Lumière-bødrene fortsatt.

Lenke til kommentar

Metal gear er noe helt annet enn gears of war... Personlig liker jeg cutscenes(gode vel og merke) Da jeg var en liten gamerspire irriterte jeg meg ofte over kamerater som spamma x-knappen for å slippe å lese tekst, se cutscenes osv. Hadde vel kanskje noe med at de ikke skjønte engelsk godt nok til å få med seg historien, men hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar
Noen som er litt hårsåre her eller? Slik jeg tolker utsagnet til CliffyB sier han jo bare som sant er at det er mange cut-scenes i MGS4. De har brukt et annet virkemiddel til å fortelle historien og dynamikken(Alle som kjenner til filmskapning og annen historiefortelling vet at man er avhenig av å variere intensiteten, jamføre sokrates tanke om alt som er organisk er dynamisk).

 

CliffyB og Epic velger en annen måte å lage sitt produkt på, og takk for det, ellers ville vi alle spilt Pong og sett filmer fra Lumière-bødrene fortsatt.

 

Joda greit det, men spill som gears of war gir deg heller ikke stort tilbake for pengene utenom å tro at mennesker som redder jorda er store boleklatter som løper rundt i en liten gjeng og splatter tusenvis av aliens etc. Metal gear solid gir til den rette personen så mye, føle med for karakterene,får deg til å tenke og virkelig lure på hvordan verden er. + et kick ass gameplay.

 

Men skal ikke si at jeg hata Gears of war eller noe, men syns heller ikke det er xbox 360 sin messiah, ikke halo 3 heller for den saks skyld.:) der har du mass effect <3

 

Så vil si at passiv underholdning av mgs standard er bra for spill miljøet.:)

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Det virker jo som han er mer opptatt av å kaste skitt fordi MGS eksisterer på en konkurrerende plattform. GoW og MGS er tross alt to veldig forskjellige spill. H

mulig det men han prøver jo få folk til å kjøpe 360 og spillet dems istedenfor PS3 personlig synes jeg 360 er mye bedre en PS3...

Lenke til kommentar

Synes vel det var en latterlig kommentar... Selvom det er lite som overgår å kjøre en heavy motorsag igjennom aliens på GoW, må jeg si at MGS4 er et mye "deiligere" spill å spille. Mann må faktisk tenke seg om, og se etter taktiske løsninger gjennom hele veien. Passiv underholdning? Har bare en ting å si om det, eller et ord lettere sagt: lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...