Gå til innhold

AMD lanserer Radeon HD 4870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ble som forventet dette, er imponert over prisen men ikke ytelsen (ytelsen var som jeg forventet)

 

http://www.tweaktown.com/reviews/1481/9/pa...ysis/index.html

Hvorfor skal alltid folk rakke ned på ATI kort ved å vise Crysis tester?

 

Alle vet at ATI kort gjør det elendig i Crysis, spesielt ved flere kort/kjerner.

 

4870 har en helt syk ytelse nesten på kant med GTX280 - og det til under halve prisen.

 

fordi alle spill går smooth med dagens skjermkort. Eneste spillet per idag er Crysis som er den rettferdige benchmarken fordi den tar i bruk det nyeste av det nyeste i grafikk teknologien.

 

Men blir fortsatt feil å dømme kortet utifra Crysis. Det er tross alt et nvidia optimalisert spill det er snakk om...

 

Enig. Blir det samme med Age of Conan. Her yter ATI kort ekstremt dårlig.

4850/4870 er tilogmed bedre enn konkurrentene i en del nVidia-optimaliserte spill. Men Crysis er noe helt annet, for det første er det dårlig optimalisert, for det andre så er nVidia så vanvittig overlegne kontra andre spill at det lager et vannvittig uklart bilde. At det er det eneste spillet som ikke går smooth med dagens skjermkort er forsåvidt sant, men det gjør ikke at det blir "den eneste rettferdige benchmarken" fordet. Man kan alikevel kjøre et annet spill med skyhøy oppløsning og AA/AF, man ser alikevel at tilogmed toppen at grafikkremen kneler.

 

Og til effektforbruket. 4870 har ikke noe ekstremt høyt idle-forbruk, mtp ytelsen. Det er bare det at GTX 280 har et ekstremt bra idle forbruk, noe ATI burde lære av. Dette tror jeg kan fikses i driverne, men nVidia kan sikkert også forbedre det.

 

EDIT: Og i AoC er det vel bare bugs/driver problemer som ødelegger for ATI så langt jeg har skjønt.. Kan være jeg tar feil

 

 

ATI ser ikke på AoC som en 3D applikasjon, derfor yter kortene bare 30 til 40% GPU. Det er også en minnelekasje som skaper mye problemer for de som spiller. Dette gjør at det blir masse bugs og at du kanskje må restarte maskinen ofte under spilling. Funcom må fikse dette, men det ser ikke ut som det er lettvint, da det enda ikke har kommet noen forbedringer. NVIDIA er da å anbefale for å spille AoC dessverre.

 

+ Intel prosessor.

Endret av tmbn
Lenke til kommentar
Jeg ser på 4870 som en utfordrer til 280gtx, og ikke 260.

Faktisk så er nesten 4850 på nivå til 260.

 

det er den definitivt ikke, men to stk er et veldig godt kjøp og det er bedre en 1 stk 280gtx, forøvrig ville jeg også ventet på 1 gb verjonen.

 

Hva mener du med definitivt ikke?

Med 8xaa og ellers alt på fullt er tilogmed 4870 bedre enn 280gtx på noen spill, ellers ligger den tett oppunder. Med CF da så bør 4870 regjere.

Lenke til kommentar
2 stk 4870 bestilt... :D

 

- Rob

Å, du din tullball ;)

 

Tror jeg ville ventet på 1gb versionen vis jeg skulle kjørt CF...

 

Bare tull å vente! Kommer helt sikkert til å kjøpe 2 stk 4870X2 når de kommer også, så det er bare å kline til og ha det morro mens en enda kan... :!:

 

- Rob

Lenke til kommentar
Bare tull å vente! Kommer helt sikkert til å kjøpe 2 stk 4870X2 når de kommer også, så det er bare å kline til og ha det morro mens en enda kan... :!:

 

- Rob

24/7 hardcore gamer eller tjener du litt for mye penger? :whistle:

 

Når vi ser hvor bra 4870 yter nå, så vil jo X2 versonen sparke godt unna. Slår garantert GTX 280. Spørsmålet blir da hva svarer nVidia med etter det? 55nm GTX280 kanskje?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

skal bestille meg ett når jeg ser en nettbutikk som faktisk har det på lager, gidder ikke bestille ett nå og risikere å vente på levering i flere måneder.

 

angående age of conan og ati, vel det er bare sånn at aoc trenger en helt ny cpu for å kjøre greit, jeg har testa det ut selv, og på en eldre 3 gigahertzers pc med 2 gig ram så gikk det dritt ute i byer og slikt, spillmotoren er laga for nye cpuer, og masse ram, sårry. med den nye 8400 intel cpuen og 4 gig ram så går conan fett. jeg har ett 3870 ati

Endret av minimum payne
Lenke til kommentar
skal bestille meg ett når jeg ser en nettbutikk som faktisk har det på lager, gidder ikke bestille ett nå og risikere å vente på levering i flere måneder.

 

angående age of conan og ati, vel det er bare sånn at aoc trenger en helt ny cpu for å kjøre greit, jeg har testa det ut selv, og på en eldre 3 gigahertzers pc med 2 gig ram så gikk det dritt ute i byer og slikt, spillmotoren er laga for nye cpuer, og masse ram, sårry. med den nye 8400 intel cpuen og 4 gig ram så går conan fett. jeg har ett 3870 ati

 

Er ikke helt sikker på hva du mener her, men selvfølgelig er det viktig med god CPU i AoC. AoC har et ATI problem, men mulig du har hatt flaks og ikke merket noe til det. Ref:

 

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=98987

 

GPU'en til ATI yter svært dårlig i AoC. Det gjør det selvfølgelig ikke umulig å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...