Gå til innhold

AMD lanserer Radeon HD 4870


Anbefalte innlegg

Det er nok ikke lenge til vi får se store priskutt hos Nvidia, og varsel om dårligere økonomiske resultater. Nvidia henger selvsagt med videre i konkurransen, men mer på defensiven enn på offensiven.

:)

nVIDIA kan senke prisene på GTX-seren uten å selge med tap...

Det kommer neppe til å komme noe varsel om dårlige resultater på grunn av dette. Det er ikke i dette markedet store penger tjenes, det er i kort til under 1000 kroner.

 

Hvis vi nå tar worst case, og sier at nVIDIA ikke gjør noe i high-end resten av året så tipper jeg den værste konsekvensen blir 5% endring i markedet for discrete kort (idag har nVIDIA litt over 65% av markedet, AMD litt under 35%)

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, nå vet ikke jeg..

 

Men når du ser på ytelsen så må GTX280 fort ned i minst 2'500kroner for å være "riktig priset" og henge med i konkurransen, og jeg tviler da sterkt på at nVIDIA er fornøyde med å selge kortet såpass billig. Tjener jo ikke på langt nær like mye som AMD / ATI hvert fall da GTX280 koster mer i produksjon også.

 

Nei tror nVIDIA sin "ekstrem ytelse" fremfor alt annet har slått helt feil, de skulle heller gjort som AMD / ATI og fokusert på å krympe kjernen litt. Hadde jo ikke gjort noe om GTX260 var toppkortet til nVIDIA om de hadde klart å få den ned mot 55 / 45nm så de faktisk kunne vært med å kjempe litt, nå priser deg seg selv helt ut

Lenke til kommentar
Men når du ser på ytelsen så må GTX280 fort ned i minst 2'500kroner for å være "riktig priset" og henge med i konkurransen, og jeg tviler da sterkt på at nVIDIA er fornøyde med å selge kortet såpass billig. Tjener jo ikke på langt nær like mye som AMD / ATI hvert fall da GTX280 koster mer i produksjon også.

Det tjenes veldig lite penger i dette segmentet uansett, så spiller ikke så mye rolle egentlig. Spørsmålet er hvor langt ned de må sette prisen for å alikevel selge bra.

 

Nei tror nVIDIA sin "ekstrem ytelse" fremfor alt annet har slått helt feil, de skulle heller gjort som AMD / ATI og fokusert på å krympe kjernen litt. Hadde jo ikke gjort noe om GTX260 var toppkortet til nVIDIA om de hadde klart å få den ned mot 55 / 45nm så de faktisk kunne vært med å kjempe litt, nå priser deg seg selv helt ut

Selvsagt kunne de gjort dette, men atter NV30-afferen så tar ikke nVIDIA sjanser med nye produkter, men ja. Det ligger et high-end 55nm produkt i nV sin "pipeline", og det er ikke så lenge til det kommer.

Mulig du synes de priser seg ut, men alikevel så klarer de å selge kort...

Lenke til kommentar

Både her og i den andre tråden så er det åpenbart at folk har sett seg blinde. NVidia har ingen problemer med ytelse her. Forskjellen er bare pris. NVidia har også muligheten for 55nm videre, og dual kort akkurat som det dere venter på at ATi skal lansere.

 

Igjen, ATi la seg på lave priser. Hadde de ikke gjort det, så hadde dere heller ikke tenkt på dem som "vinner" av disse testene.

Lenke til kommentar

Ikke noen dropp i prisguiden enda, 280gtx har videre solgt utrolig bra i følge prisguiden så å justere prisen under 3000 er ikke mye trolig etter hva jeg kan se. Slik jeg ser det er det nok prisen på 260 gtx som blir presset mest, og det er det priguiden viser også.

 

9800gtx+ er nok kortet som er ment skal legges prismessig likt med 4870 og konkurere om kjøpere slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...