Gå til innhold

For oss som skal begynne på NITH


gather

Anbefalte innlegg

OK, det hørtes jo ganske greit ut. Gleder til å begynne med grafiske ting. Java i command kan bli litt ensformig til tider=P

 

argh, enig. Men grafiske ting jobber du ikke med før om en gooooooooooooooooooooooooooooood stund :p

 

Men det er fett! I det du lager din første GUI, klarer du ikke å gi deg. GUI all the way. Det er rimelig fett egentlig...å kunne lage programmer som du syns var helt psycho når du var liten og satte deg ved PCen for første gang.

Jeg går spillprog selv og er i mitt tredje år, men jeg syns Java er THE thing, så jeg vurderer faktisk å jobbe kun med det. Får se ^^ hehe.

 

Lykke til med Javaen btw. Ikke bli redd om ting ser drøye ut, de pleier å gjøre det. Men etter at du fikler med dem litt, så setter ting seg på plass rimelig enkelt og du blir plutselig klar over hvor kule ting du egentlig lager :p

 

GL&HF, Game on!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK, det hørtes jo ganske greit ut. Gleder til å begynne med grafiske ting. Java i command kan bli litt ensformig til tider=P

 

argh, enig. Men grafiske ting jobber du ikke med før om en gooooooooooooooooooooooooooooood stund :p

 

Men det er fett! I det du lager din første GUI, klarer du ikke å gi deg. GUI all the way. Det er rimelig fett egentlig...å kunne lage programmer som du syns var helt psycho når du var liten og satte deg ved PCen for første gang.

Jeg går spillprog selv og er i mitt tredje år, men jeg syns Java er THE thing, så jeg vurderer faktisk å jobbe kun med det. Får se ^^ hehe.

 

Lykke til med Javaen btw. Ikke bli redd om ting ser drøye ut, de pleier å gjøre det. Men etter at du fikler med dem litt, så setter ting seg på plass rimelig enkelt og du blir plutselig klar over hvor kule ting du egentlig lager :p

 

GL&HF, Game on!

Står litt om GUI i boka da, har vurdert å lese litt om det. Men går han ikke gjennom det altså?

 

Har prøvd litt GUI i C++ , men da bare kopierte jeg noe fra nettet og skrev inn egne koordinater for kuber/trekanter, var gøy, men orka ikke sette meg så mye inn i teorien bak det på egenhånd..

Lenke til kommentar

hurtigsvar til Fluffy:

 

Joa, han går gjennom det, men det er ikke PG110 ;) Jeg TROR det var PG210, om ikke jeg tar feil. Det her var en stund siden, så jeg kan ikke si det med sikkerhet, men du kommer nok til å gå gjennom det (tror faktisk det var i andre semester).

 

Så GUIer får du nok masse om ;) Det er heller ikke så vanskelig å sette seg inn i GUIer. Jeg syns det var det enkleste i hele faget. Eneste som kan være brainfuck til å begynne med er: layouts ;)

 

Når det kommer til layouts, anbefaller jeg deg å ta det inn med teskje og tegn det opp for deg selv, og merker ting med de layouts som er aktuelle. F.eks en panel med FlowLayout, det andre med GridLayout, etc etc.

 

Tegn det opp på ett ark, og sett "post its" på ting :p Om du ikke helt skjønner det altså. Det kan nemlig være for mye på en gang å sette seg inn i og å være klar over.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Vurderer å søke meg inn på NITH til høsten. Hvordan er lokalene og skolen generelt?

 

Hei :) Skal begynne der selv, er nå elev ved Ullern VGS, men skal hospitere 1 gang i uken på Javaprogrammeringskurset. Besøkte lokalene i dag og det så veldig fint ut.

 

Skolen er på en etasje og stedet ble egentlig bygd for å bli et kjøpesenter, det lengste i europa. Det er veldig lyst og høyt under taket der, og det finnes spillrom, auditorium, felles studierom, klasserom og kantine / bar. Det er veldig fint å være der, så hvis du har søkt deg inn på NITH bør du glede deg. Håper vi sees til høsten

 

~Ask

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...