Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Jaja, får vel bare vente da. Sendte en forespørsel til DX hvor jeg spurte om dette var vanlig leveringstid eller om det var noen spesielle omstendigheter. Mulig det får litt fart på leveringen?

 

Har vel over 10 bestillinger fra DX, fordelt på de siste tre-fire årene, og aldri opplevd av det har tatt så lang tid.

 

Fikk svar fra DX på mitt spørsmål om leveringstid. Ikke akkurat et presist svar, men forstår det som at de er utsolgt for fire av produktene jeg bestilte:

 

"Because the above items are still unavailable from our warehouse. Would you like to login our website to research other items instead of the pending items as shipment? If available, please kindly tell me the item sku number you picked."

 

Ikke akkurat imponerende da de var på lager på bestillingstidspunkt og det fremstår også som at de er på lager i dag... Se for eksempel varenr 4025: http://dx.com/p/precision-knife-with-spare-blade-6366?item=1 eller 52310: http://dx.com/p/professional-set-of-7-tool-kits-for-watch-repair-52310?item=1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har overhodet ingen funksjon, som nevnt flere ganger tdligere i tråden.

Det har ikke jeg fått med meg. ;) Hvordan har det seg?

 

 

 

Kom igjen DX, gi meg mer tilbehør til Nexus 7! :p

Send inn en "søknad" her. ;)

 

 

 

Fikk svar fra DX på mitt spørsmål om leveringstid. Ikke akkurat et presist svar, men forstår det som at de er utsolgt for fire av produktene jeg bestilte:

 

"Because the above items are still unavailable from our warehouse. Would you like to login our website to research other items instead of the pending items as shipment? If available, please kindly tell me the item sku number you picked."

 

Ikke akkurat imponerende da de var på lager på bestillingstidspunkt og det fremstår også som at de er på lager i dag... Se for eksempel varenr 4025: http://dx.com/p/prec...ade-6366?item=1 eller 52310: http://dx.com/p/prof...r-52310?item=1.

Hmm, jeg har merket at den nye siden har en del bugs her og der. I søk viser det f.eks. at et produkt har 2 stjerner, men når du trykker inn på produktet har det 5. Og en gang sto det at et produkt var utsolgt, men når jeg trykket inn på produkt-siden var det tilgjengelig for kjøp og viste ingen indikasjon på at det var utsolgt. Kan jo være et problem med siden. Ikke vet jeg, håper du har bedre erfaring neste gang. :)

 

 

Er det noen her som har prøvd denne mediespilleren?
Android TV-bokser er lit sketchy selv fra merkenavn for tiden. Ville ventet på neste generasjon.
Denne virker veldig interessant. Det kommer en versjon sent i sommer eller høst med dobbeltkjerneprosessor og flere USB-tilkoblinger og litt oppgradert maskinvare. Men til den prisen får du sinnsykt mye! De kan vise QFHD, og spille av MKV 1080p-filmer! Du kan også koble til tastatur og mus og f.eks. harddisk på opptil 2 TB.

 

Det finnes en litt billigere versjon med 512 MB minne, men det anbefales heller å gå for 1 GB minne. Den koster ikke mye mer heller.

 

Det som er interessant med denne enheten (og chipset-et fra Allwinner) er at du kan bruke mange varianter av Linux. Jeg skal ihvertfall sikre meg en sånn i høst eller tidlig i 2013, sammen med et bluetooth-tastatur som støtter Linux og Android.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Da har du gått glipp av noe. Hvs i all verden tror du den skulle hjelpe for?

Det hender at du "slipper unna" toll selv om pakken koster mer enn 200 NOK, uten DX-logo er det jo litt mindre åpenbart.

 

 

De fjerner DX-logo, men de må deklarere innholder uansett. Hvis ikke risikerer de det stoppet i tollen f.eks.

Nettopp, om det har mye å si i tollen vet jeg ikke. Jeg har opplevd å vært heldig med tollen, andre ganger har jeg måttet betalt mer enn selve produktet, også selv når ordren var på under 200 NOK. Men det de sa var at siden jeg tok imot pakken (som butikken ba meg om, og etterpå ringe tollen), så var det ikke noe de kunne gjøre. Er lei av det tollgebyret på 180 NOK, hvordan kan jeg unngå dette forresten?! Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Det hender at du "slipper unna" toll selv om pakken koster mer enn 200 NOK, uten DX-logo er det jo litt mindre åpenbart.

Det har ingen ting med den merkelappen å gjøre. :p Pakkene fra DX kommer i en container med hundre andre DX-pakker, og hva de har klistet på betyr ingentgin (Bortsett fra verdimerkingen)

 

Får du fortollingskrav på noe du ikke skal betale for, sender du kvitteringen og sporingsnummeret til [email protected] eller [email protected]. Det må du, som du har funne ut, gjøre FØR du henter pakken.

 

Ellers er det ikke verre enn å dele opp ordrene så de ikke blir over 200kr. Det er jo sjelden man kjøper en enekeltgjenstand som koster over 200kr.

Lenke til kommentar

Hmm. :hmm:

 

Ellers er det ikke verre enn å dele opp ordrene så de ikke blir over 200kr. Det er jo sjelden man kjøper en enekeltgjenstand som koster over 200kr.

Det gjør jeg, når jeg kan. Men det er flere ganger jeg har kjøpt enkeltgjenstander som koster langt over 200 NOK, og det er enda flere enkeltgjenstander til over 200 NOK jeg kunne tenke meg å kjøpe. Noen koster også rett over, kanskje 230,-. I det tilfeller må jeg betale 25 % moms, i tillegg til det pokkers gebyret på hele 180 NOK!

 

Det vil si 230,- (varen) + 237,5 (gebyrer og tull), som blir 467,5 NOK... Uten gebyret: 287,5 (stor forskjell). ;)

 

Trodde det gebyret var på 120,- jeg da, men jeg har alltid betalt 180,-. Hadde vært fint å slippe det tullet.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Smelll sammen alle 200-kr-tingene i en pakke, og spander på deg EMS. Da slipper du fortollingsgebyr.

Tja, går jo det også. ;)

 

Trodde det gikk an å gjøre et eller annet smart på posten.no for å slippe tollgebyret? :hmm:

 

 

 

 

 

Jeg har ofte suksess med å finne produktene på ebay billigere. Eller mulighet for at de markerer ordren litt billigere for å skaffe seg positive tilbakemeldinger :)

Jeg har faktisk aldri handlet på eBay, aner ikke hvorfor egentlig. :huh: Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det typisk å få ting fra DX? Venter en USB dings som har status "departure from outward office of exchange" den 2012-07-30 på URL http://intmail.183.c...mStatusQuery.do Bestilt 20/7.
Det varierer alltid litt. Det kommer an på hvor mye pågang det er, om de har varen på lager eller de må vente på den osv.

 

Varen skal ha blitt sendt fra DX. Status meldingen jeg oppga er i fra trackingen hos China Post. Det er litt rart hvis de samler opp pakker i flere uker. De må bli ekstremt mye pakker.

Lenke til kommentar

Jaja, får vel bare vente da. Sendte en forespørsel til DX hvor jeg spurte om dette var vanlig leveringstid eller om det var noen spesielle omstendigheter. Mulig det får litt fart på leveringen?

 

Har vel over 10 bestillinger fra DX, fordelt på de siste tre-fire årene, og aldri opplevd av det har tatt så lang tid.

 

Fikk svar fra DX på mitt spørsmål om leveringstid. Ikke akkurat et presist svar, men forstår det som at de er utsolgt for fire av produktene jeg bestilte:

 

"Because the above items are still unavailable from our warehouse. Would you like to login our website to research other items instead of the pending items as shipment? If available, please kindly tell me the item sku number you picked."

 

Ikke akkurat imponerende da de var på lager på bestillingstidspunkt og det fremstår også som at de er på lager i dag... Se for eksempel varenr 4025: http://dx.com/p/prec...ade-6366?item=1 eller 52310: http://dx.com/p/prof...r-52310?item=1.

 

Liten oppdatering: Endret bestillingen etter tilbakemeldingen fra DX - avbestilte to produkter og endret to til en annen vare i samme kategori. Fikk ny tilbakemelding i dag på at de to nye produktene jeg valgte heller ikke var på lager til tross for at de, i følge nettsiden, var lagervare.

 

"Vanessa" på customer suppert skriver dette:

 

Dear customer,

Sorry that sku 26165 and sku 53013 are also out of stock.

We apologize for the inconvenience.

Lenke til kommentar

Synes de har pleid å shippe ting raskt før?

Bestilte noen ting som ikke var "out of stock", på mandag. Forsatt ikke sendt.

Står bare: Payment verified. Order is being processed.

 

:hmm:

 

EDIT: De trenger visst 3-7 dager på å forbrede for shipping :p

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Samme her. Men etter å ha snakked med de, eller "Yarina":

 

 

Yarina: New orders need 3-7 working days to be prepared and processed for shipment.We will try best to send out your order asap.

 

 

Håper det blir sendt snart :)

Før når jeg har bestilt (bestilte sist mars 2011) så synes jeg det har blitt sendt samme dag, eller neste dag. :hmm:

Kanskje det har noe med at de er blitt mer populær nå elns :p

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Veldig spesielt at de ikke har hatt noen av produktene jeg har bestilt på lager, selv om det står på nettsiden at de vil bli sendt innen 3-7 dager. Kundesuppert har åpenbart tilgang til et system som viser faktisk lagertilgang da jeg får rask beskjed om av "Vanessa" om produkter er på lager eller ikke. Noe svinn vil det alltids være på et lager, men at de ikke skal ha syv tilfeldig valgte produkter på lager får meg til å tro at de har kuttet ut eget lager og i stedet bestiller hos sin leverandør/produsent når de selv har fått bestilling fra en kunde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...