Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Som sagt 99 ganger før: De har en avtale hvor de benytter seg av restplasser på postfly. Når ting forlater Hong Kong er helt tilfeldig. Alt fra 1 dag til flere uker. Over 1 uke vil man nok se mye av nå rundt juletider.

 

99 ganger før? :p

 

Jeg har alltid hørt at de driver med containere. Men det er jo egentlig ulogisk, tinga blir jo ikke frakta med båt. Noen som har link til en side hvor fraktmetoden står svart på hvitt?

 

Min erfaring fra jobb når vi skaffer ståldeler fra Kina er at frakt med containerskip fra Kina til Norge tar normalt sett 6 uker i ren transporttid. Tror derfor at dette bekrefter påstanden om at varene sendes med fly... :)

selvom kontainere typisk er skipsfrakt bruker flytransport generelt kontainere mellom speditørene når det er mye enkeltpakker, men ofc ikke i den størrelsen du finner på skip :)

 

vanligste fraktflyene er A300/A330 hvor kontainerene er formet etter bunndekket så paller på toppdekket.

en helkontainer (ld6) tar 8,7kubikk, en halvkontainer (ld3) tar 4,3kubikk.

eksempel på en helkontainer under lasting.

airfreight.jpg

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har testet denne Wireless 1.2GHz RF 12-IR Night-Vision Weatherproof Security Surveillance Camera w/AV Receiver (PAL)?? evnt kommentarer, tankte å bruke det til baby-overvåkning og deretter ytterdøra.

 

Dette blir jo 220kr, åssen er det egentlig nå med "Drop Shipment and Gift Service (Removes DX logo from package)"-trikset? Funker det eller ikke?

Så ikke dum ut den der jeg har ikke peil men til den prisen er det vert å prøve ville jeg si + Infra Read mmm overvåking smart sak tipper jeg bestiller 1 slik her bare sånn for morro

Lenke til kommentar

mest imponerende jeg har opplevd med posten var ganske nylig hvor de manglet en kvittering til og fortolle en pakke fra utlandet.

men de var såpass treige sende ut brevet at når jeg fikk det på en lørdag var 2ukers fristen over torsdagen før og pakken gått i retur.

da var jeg bra bitter....

etter litt krangling fikk jeg dekket portoen for ny sending til norge.

når den da endelig var fremme til min lokale parodi i butikk nektet de gi meg pakken selvom jeg kunne peke den ut på hyllen, fordi jeg ikke hadde fått norsk sporingsnummer på den enda.

mer krangling med hovedkontoret så fikk jeg den omsider.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...