Gå til innhold

Aoc like avhengighetsskapende som Wow?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
WoW hadde også en relativt lav aldersgrense.

+lave krav på pc

=$ for blizzard

Da WoW kom var ikke kravene så lave ;) Husker selv jeg måtte vente til konfirmasjonen(to år siden) før jeg fikk råd til PC som takla WoW med bra fps.

Skrevet
WoW hadde også en relativt lav aldersgrense.

+lave krav på pc

=$ for blizzard

Da WoW kom var ikke kravene så lave ;) Husker selv jeg måtte vente til konfirmasjonen(to år siden) før jeg fikk råd til PC som takla WoW med bra fps.

Men uansett så tar det nok altfor lang tid til at så mange som 10 millioner får seg en så bra pc at det er mulig å spille aoc og faktisk bestemmer seg for å spille det. Antar at det kommer et bedre mmo spill før den tid.

Gjest medlem-77217
Skrevet

AoC suger baller. Samma gjør wow... Eller... Ikke vanilla wow, det var jo helt sinnsykt konge. Me wants :(

Skrevet

Vil ikke si at det er så avhengighetsskapende pga det "sliter deg ut" litt raskere enn wow. Akkurat som det ikke er så mange som er avhengige av online fps spill. Det er liksom ikke som wow der du kan sitte med paladin og gjøre hva du vil mens du samler ett eller annet. Dessuten krever så kan vel en enkel quest eller raid osv ta lang tid når du er high level i forhold til aoc. Og så tror jeg at wow er litt mer innholdsrikt. Spiller ingen av spillende regelmessig da, så jeg kan ikke kalle meg selv ekspert på dette.

Skrevet
Så slutt å syt og gå over til vanilla WoW da.

tror mange hadde gjort det om det faktisk gikk an.. Slik wow er nå er det jo omtrent tvang å kjøpe expansion.. du får jo ikke servere uten tbc hvor du har gamle talents osv..

Skrevet

AoC er som et FPS spill du blir ikke avhengig.

WoW var aldri avhengighetsskapende, var ikke noe spesielt nytt ved WoW. Minnet sterk om Everquest som jeg forsåvidt gikk fort lei av.

SWG derimot med avhengighetsskapende selv om man ikke sitter der i mange mange timer hver dag, men greia var at det var nesten umulig å forlate spillet for godt. Pågrunn av det sosiale aspektene i spillet, men også det at man måtte hele tiden sette opp nye mål. Og det var ikke sånn at man måtte løpe fra A-B som var 34523452352m med joggefart som man må gjøre i WoW helt til man får mount. Selv med mount går det treigt.

Swoop og shuttleport FTW!

Skrevet
AoC er som et FPS spill du blir ikke avhengig.

WoW var aldri avhengighetsskapende, var ikke noe spesielt nytt ved WoW. Minnet sterk om Everquest som jeg forsåvidt gikk fort lei av.

SWG derimot med avhengighetsskapende selv om man ikke sitter der i mange mange timer hver dag, men greia var at det var nesten umulig å forlate spillet for godt. Pågrunn av det sosiale aspektene i spillet, men også det at man måtte hele tiden sette opp nye mål. Og det var ikke sånn at man måtte løpe fra A-B som var 34523452352m med joggefart som man må gjøre i WoW helt til man får mount. Selv med mount går det treigt.

Swoop og shuttleport FTW!

swg vart mer en jobb for meg.. ergo for bra crafting/harvesting system.

men jeg klager ikke, mine beste mmorpg minner kommer fra det spillet.

Jeg er ikke like avhengig av AoC som jeg var på wow. men likavel liker jeg AoC mye bedre, mest fordi det er et mye mer voksent spill og jeg føler liksom ikke at jeg må spille 100++ timer får å få en selvlysende drakt.

Gjest medlem-77217
Skrevet
Så slutt å syt og gå over til vanilla WoW da.

What way?

Skrevet
Opplever ikke aoc som avhengighetsskapende i det hele tatt. Vet ikke hva som utgjør forskjellen, men det mangler det som gjorde meg hektet i WoW, hva nå enn det var for noe.

Samme her, jeg føle jeg har vert igjennom det og klare ikke bli hekta på spill igjen sånn jeg var på wow.

Vet ikke hva det var som gjorde det, men spiller ikke wow lengre og AOC spiller jeg et par ganger i uken uten og tenke på det

Skrevet

AoC mangler de elementene som skal til for at det skal være like avhengighetskapende som for eks EQ, AO og WoW.

I de 3 spillene var det ALLTID noe å gjøre for så å si alle. I AoC derimot når du level 80 etter 3-4 dager /played og når du først når level 80 er mangel på underholdende content så stor at det er lite poeng i å logge på.

Det er nå ihverfall min mening.

Skrevet

For meg kan jeg si svaret er NEI!

Jeg har nå spilt AoC siden lanseringen (jeg spiller ikke så mye nå for jeg venter på min nye AoC PC fra Komplett ;)).

Jeg har spillt WoW i 1 år og har hatt 3 karakterer på nivå 70 i WoW og i WoW ble jeg fullt avhengig,men når jeg fikk høre om AoC greide jeg til slutt å stoppe og nå er jeg ikke avhengig av WoW :D Jeg lurer i grunnen hva som gjode sån at jeg ble avhenigig i WoW og ikek AoC?

Gjest medlem-77217
Skrevet
jeg lurer i grunnen hva som gjode sån at jeg ble avhenigig i WoW og ikek AoC?

wow er laget for å være avhenighetsskapende (hvis jeg kan kalle det det), og det er det som gjør det så bra.

aoc er sikkert det samme, men klarer det ikke i samme grad. Dessuten er det veldig rart for meg som har spilt wow så lenge som jeg har og begynne med aoc, alt blir for... dårlig :S

Skrevet

Funcom har laget Age of Conan med en subliminal melding i koden i spillet, som sender signaler om at du må ikke spille så mye og at alle burde kjøpe AoC isted for WoW.

Dem har også laget en subliminal kode som skremmer vekk barn og mennesker som liker små gnomer med klovne lignende klær som i WoW.

Og ikke minst men sist, en subliminal melding som får alle WoW hardcore fanboys til å skrive alt mulig piss på forumene.

En kan evnt taste dette om en ikke er blitt utsatt for Blizzard sine subliminale meldinger: /subliminal end msg im not a rtard

Skrevet

Følsen man har første gang du spiller et spill vil du aldri få igjen.

Alt er ikke like fantastisk den andre gangen.

så har du spilt wow så er det ikke like avhengihetskapende

Skrevet
Dem har også laget en subliminal kode som skremmer vekk barn og mennesker som liker små gnomer med klovne lignende klær som i WoW.

Mja, i AoC ser jo klærne ut som om de er kjøpt på Fretex :p

Hater gnomer btw.

Skrevet

Folk kan si hva dem vil. Antall spillere viser at wow er mer populært enn AoC. Fanboys er fanboys, men massene ser ut til å like wow bedre enn AoC. Om man husker tilbake så husker vi at wow ble mer og mer populært ettersom tiden gikk. Dette er ikke tilfelle med AoC ser det ut til.

Skrevet (endret)
Folk kan si hva dem vil. Antall spillere viser at wow er mer populært enn AoC. Fanboys er fanboys, men massene ser ut til å like wow bedre enn AoC. Om man husker tilbake så husker vi at wow ble mer og mer populært ettersom tiden gikk. Dette er ikke tilfelle med AoC ser det ut til.

Husk at ingen trodde at WoW kom til å bli ett storspill etter lansering heller da. Og selvfølgelig har WoW flere spillere, hadde tatt seg ut om AoC hadde fått 10 millioner spillere på en måned.

Hvis du ser på oppstartsfasen til begge spill, så er AoC mer populært enn WoW var når det ble lansert.

Men nå er jeg ingen MMO ekspert, men jeg tror at vi kan ikke se hvilket spill som er mest populært før det har gått 6-7 måneder. Jeg håper og tror at AoC vil gå forbi WoW over tid, slik at flere kan få med seg alt det geniale AoC har å tilby.

Og etter det jeg har hørt, var det flere whinetråder om WoW når det kom ut enn AoC har. Så det er aaaalt for tidlig for deg å si at AoC ikke kommer til å feile eller at noen sier at det seirer.

Endret av canavasman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...