Gå til innhold

Aoc like avhengighetsskapende som Wow?


Anbefalte innlegg

Har hatt lyst på Aoc en stund nå, men vil ikke bli sittendes inne hele sommeren som jeg ble ifjord med Wow. Er dette spillet like ille som Wow når det kommer til hvor mye man spiller det?

 

Ikke la dette bli en diskusjon om wow er avhengighetsskapende eller ikke please :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opplever ikke aoc som avhengighetsskapende i det hele tatt. Vet ikke hva som utgjør forskjellen, men det mangler det som gjorde meg hektet i WoW, hva nå enn det var for noe.

 

 

Blizzard spillte veldig på samler-instinktet i oss , et ur instinkt vi har hatt siden vi begynte å gå på to bein .

I WoW har hovedmålet ditt å stadig levle , stadig få bedre utstyr - gleden over å få en ny Påfugl-drakt med tredve tusen stats på . DETTE er essensen i WoW .

 

i AoC så er det noe som heter morro og gøy , det gir ikke samme avhengighetsfølelse som du fikk i WoW , men en litt annen følelse som på sikt er verdt mye mer .

Lenke til kommentar

Selv syntes jeg Wow var mye mer avhengihetsskapende en Aoc, kan jo ogsaa ha noe med at jeg er blitt en del eldre siden jeg spilte WOW.

Spilte vel fra 15.00 - 24.00 hver eneste dag med wow, men naa spiller jeg vel AOC ca 2 timer om dagen, og ikke noe i helgene. Klarer bare ikke spille Aoc

Lenke til kommentar
i AoC så er det noe som heter morro og gøy , det gir ikke samme avhengighetsfølelse som du fikk i WoW , men en litt annen følelse som på sikt er verdt mye mer .

 

Ehm, dette er jo toppen av subjektivitet. Ikke spesielt relevant for spørsmålet hvor morsomt du synes disse spillene er.

Lenke til kommentar
Syns vel egentlig de noe langtekkelige "hent 70 items med droprate på 0.1" questene bidro til at man måtte spille wow så lenge for å få noe ut av det:P

 

Tror du har et poeng her. "Må bare gjøre meg ferdig her"-følelsen, og så må man tilbake til en tavern etterpå for å ikke miste verdifull rested xp. I aoc kan man bare logge av når man er lei, og så fortsette på samme punktet når man logger på igjen.

Lenke til kommentar
Synes for må slutte å stemple spill som "avhengighetsskapende". Det er personens personlighet som avgjør som du blir avhengig og mangler egenskapen å begrense deg.

 

Dette gjelder jo alt. Drikke, mat, spill, film hva som helst ikke bare spill.

 

Det er jo selvfølgelig ingen som mener at man vil få fysiske abstinenser av å la være å spille, men at det å spille blir gjort så ofte (fordi man synes det er gøy) at det kan gå ut over andre ting. Og da er det vel ordenen "avhengighet" og "vanedannende" som er mest naturlig å bruke.

 

Dersom man liker dataspill, så er sjangsen der for at AoC vil være avhengighetsskapende.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
WoW var noe nytt. Det bygde også på WC3.

AoC = wannabe WoW. De kunne ikke finne på et annet konsept, neeeida...

 

hahaha.. I lolled :D

 

WoW var langt fra noe nytt, men MMO's var ikke fult så vanlige i en normal husholdning. Markedsføringen av WoW har vært ganske kraftig, så derfor er det blitt såpass kjent.

 

WoW hadde også en relativt lav aldersgrense.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...