Gå til innhold

Mulighet til å gi karakter på tråder og blogger aktiveres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Kan det bare være at førsteinntrykket gir slike "bilder"? Jeg likte slett ikke forrige eksperiment med gradering av innlegg og tråder, så derfor er denne testen optimal hvis søken etter kvalitet er målet!? La ordningen få en "ærlig" sjanse, og personlig har jeg store forhåpninger til forumets wiki som kanskje kan bli den optimale kunnskapsbasen som vi ærlig talt burde fått til før vi avliver forsøkene på å sette varige spor etter oss.

 

 

 

Ja, jeg har stor respekt for kunnskapene og energien som forumet genererer, og vil så gjerne at den "saften" blir foredlet.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg synes denne funksjonen gjør forumet veldig stygt. Bare se her

 

 

-rankingsxw0.jpg

 

 

Den tar vekk fokuset på hva jeg virkelig vil lese og det er emnetittelen og om det har kommet noe nye innlegg. Dette er en funksjon med knapt flertall som ikke fører til noe konstruktivt og som er stygg. Kan dere ikke ihvertfall fjerne den vekk fra emnetittelen?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Alle nye tilpasninger krever litt "motstand" eller endring hos kanskje nettopp deg!? Men erfaring tilsier at du venner deg sikkert til det nye, og se nå ikke bort fra at du til og med vil trives med endringen!? La nå "greia" få "feste" seg først!!

Lenke til kommentar
Alle nye tilpasninger krever litt "motstand" eller endring hos kanskje nettopp deg!? Men erfaring tilsier at du venner deg sikkert til det nye, og se nå ikke bort fra at du til og med vil trives med endringen!? La nå "greia" få "feste" seg først!!

Ikke alltid. F.eks. http://www.ibscrewed.net/forum forandret utsende på forumet sitt slik at det ble veldig stygt fordi de måtte forandre server. Dette førte til at jeg sluttet å poste på det forumet og gikk over til. http://www.thestudentroom.co.uk/home Skjedde ikke for så lenge siden.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Dette er etter min mening en totalt unødvendig funksjon. Det ser stygt ut og for min del i alle fall stemmer antall stjerner vanligvis dårlig med om jeg kommer til å finne tråden interessant eller ikke. Desverre har mange forum begynt å bruke dette, hater det like mye hver gang. :angry:

Lenke til kommentar

Jeg likte det ikke særlig.

Ser også for meg at enkelte blir engstlige for å starte nye tråder i frykt for å få "dårlig karakter".

Er f.eks. kjipt hvis en deppa fjortis legger ut om problemene sine, og så får masse dårlige karakterer.

Folk blir vurdert opp og ned på jobb og skole, så jeg synes diskusjon.no kunne være et sted hvor man slipper slikt.

 

(Tar forbehold om at jeg har misforstått noe.)

Lenke til kommentar
Jeg har en ide som vil tilfredstille begge parter. Man kan slå den av hvis man ønsker og man kan ha den på hvis man ønsker.

 

Det er ikke en mulighet i kontrollpanel, ser det ut til. Så da må evt. drift sette igang med sin magi. Men spørs hva de har tid til.

 

Se det nå litt an, flertallet av brukerne ønsket dette her og ble hørt. Så da får vi teste det ut og se hvordan det fungerer.

 

Mulighet til å gi stjerner på blogger er også aktivert, men rent personlig så kan ikke jeg gi noen stjerner. Vet ikke helt hva det skyldes, men vi får se om vi finner ut av det.

 

Jeg tviler på at folk vil engste seg for å starte tråder, kvaliteten på tråder er tross alt summen av alle innlegg. Men kanskje man fokuserer litt mer på å gjøre førsteinnlegget enda bedre? Kan være en av fordelene med dette :)

Lenke til kommentar

For hver eneste nye funksjon er det jo noen vil skru det av. Sikkert noen som vil skru av det lille designvalget nederst på forsiden her også... La oss prøve litt og se hvordan det går :)

 

Jeg kommer til å stemme ned alle tråder hvor førsteinnlegget har skrivefeil. Prinsippsak.

Jeg håper ikke du er seriøs.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar

Klart jeg er. Jeg kan ikke bedømme en tråd basert på hva jeg synes om den, det er jo subjektivt. Det er derimot ingen mer objektiv bedømming av en tråds kvalitet enn trådstarters evne til å skrive korrekt norsk, og da velger jeg å bruke det som mitt kriterie.

 

Stol på meg, det finnes folk her på forumet som kommer til å misbruke funksjonen mye verre enn meg, og stemme ned de trådene de ikke interesserer seg i, ikke er enig i eller hvor de blir utdiskutert.

Lenke til kommentar

Å tillate at folk eventuelt skrur av kan gjøre funksjonen enda verre, da det medfører mindre "kvalitetssikring" av mer erfarne forumbrukere, kanskje vil dere om dere beholder den på, etter en stund benytte dere av rangeringen på den ene eller andre måten, og det vil være positivt for de som er mindre erfarne.

 

Dere har ingen mulighet til å aktivt følge med på hvordan funksjonen blir brukt og dermed har dere lite å si hvis dere skal dokumentere påstandene om at den ikke fungerer som ønsket etter en tid. Dere kan skru funksjonen på igjen, men dere får ikke hele bildet av å være på en eventuell 15-minutters dokumentasjonsjakt.

 

I tillegg ville det kun hjelpe dere selv å skru den av. Ikke de "ikke like erfarne" brukerene dere mener kan ta skade av funksjonen, misforstå den eller misbruke den, for dere vet uantsett bedre.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...