Gå til innhold

Pc til nye spill, ca 6-7000 kr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Først vil jeg takke for et supert forum! Lærer faktisk mye av å lese postene og svarene her. :thumbup:

Så til min sak.

Har lest litt rundt for å sjekke hva slage pc jeg burde kjøpe. Sist jeg kjøpte pc var for 4 år siden, og det var en laptop. Den har jeg spilt på frem til nå, men i siste tiden har den ikke holdt mål. Jeg sikter meg kanskje mest inn mot nyere FPS og Age of Conan. Har et budsjett på rundt 7000, men kanskje helst litt mindre. (Kan gå høyere om det er kritisk.)

Jeg har kommet frem til dette oppsettet:

Gaming PC for bl.a Age of Conan

Ser dette ok ut? Jeg tror det skal passe sammen, har jeg rett i det? Noen umiddelbare kommentarer? I tillegg trenger jeg en helt greit skjerm, noe jeg er helt grønn på. Noen forslag til skjermer? Har sett på BenQ 22".

Og så lurer jeg på litt forskjellig angående å bygge den selv:

1. Har jeg husket alle komponenter? (To kabinettvifter har jeg fra før av.)

2. Følger alle skruer, ledninger og evt festeanordninger med? Eller må dette kjøpes i tillegg?

3. Tror dere jeg trenger mer kjøling? Jeg skal ikke overklokke noe i nærmeste fremtid. (Om det skal bli aktuelt senere kjøper jeg eventuell tilleggskjøling da.)

4. Hadde tenkt å legge inn XP da jeg har dette tilgjenelig hjemme. Vil Vista (32/64) være merkbart bedre? (Vet jeg ikke får utnyttet alle 4Gb med ram, men det er vel uansett bedre med 4Gb enn 2GB?)

5. Hvor mye mer kraft fra skjermkortet vil jeg få om jeg senere kjøper ett kort til og setter i SLI?

6. Jeg kjøper pc sjeldent og dette er beregnet på å fungere i flere år fremover. Er det noen av komponentene dere ville byttet ut mtp muligheter for senere oppgraderinger?

Ble mange spørsmål, men håper dere i allefall kan få svart på noen. :)

På forhånd takk for hjelpen!

- Eirik

PS. Er snart utdannet ingeniør og vil da muligens bruke større beregningsprogrammer som AutoCAD +++, jeg antar dette også vil gå bra på en slik pc? Gaming krever vel mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, SLI bortkastet? Ser på det som en stor mulighet for en enkel oppgradering senere. Finnes det ikke SLI med P35 kort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...