Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)

Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere søkere i år tror jeg. Sto hvertfall at det var 269 søkere fordelt på 180 plasser et eller annet sted på samordna (programmering og nettverk). Gleder meg til å begynne! Litt kjipt at det ikke er flere jenter da. Bare 27 hadde søkt, så jeg håper de andre 26 har høyere enn 35 poeng ...

Flere søkere i år tror jeg. Sto hvertfall at det var 269 søkere fordelt på 180 plasser et eller annet sted på samordna (programmering og nettverk). Gleder meg til å begynne! Litt kjipt at det ikke er flere jenter da. Bare 27 hadde søkt, så jeg håper de andre 26 har høyere enn 35 poeng ...

Hello there, how you doin....? :tease:

Overraskende mange søkere i år kontra ifjor. Noen tanker om hvorfor?

Hello there, how you doin....? :tease:

Overraskende mange søkere i år kontra ifjor. Noen tanker om hvorfor?

Det går litt opp og ned, det var høyere snitt for å komme inn for 2 år siden.

IFI byttet ut alle studieprogrammene for 2 år siden så kan ikke helt sammenlignes. Men på bachelor nivå så kom alle inn for 3 år siden. På de 5 årige gjennomgående mastergradene ifi tilbød da så husker jeg ikke om alle kom inn eller om det var noen grenser, sjekk på samordna opptak sine nettsider.

Er vel fult mulig å ta først en bachlor (kom inn på det), for å så gå videre på en master(om du får gode karakterer nok på bachloren)?

Noen som vet hvordan undervisningen foregår?

Noen obligatoriske felles foredrag + noen obligatoriske innleveringer, hvor du kan gjøre det du vil utenom, eller mer klasse-aktig (med klasser/grupper, en slags lærer for hver gruppe ol.)?

Endret av Fred7555

Det er stort sett bare innleveringene som er obligatoriske. Som regel 3-4 innleveringer i hvert fag. Forelesning er valgfritt. I tillegg er det gruppetimer som ligner mer på vanlige skoleklasser. Disse er også frivillige.

I enkelte fag er det mye viktigere å dukke opp på forelesning enn andre. Inf1080 for eksempel, som er et av fagene i første semester på programmering og nettverk, har små innleveringer hver uke og et pensum som hele tiden bygger videre på tidligere temaer. Det er med andre ord fort gjort å falle av lasset hvis man skipper et par forelesninger.. Til gjengjeld er det et skikkelig bra fag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...