Gå til innhold

Iphone uten abonnement: 4000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg skal til USA neste uke, tror dere da det går an å kjøpe den med hjem og bruke den uten problemer?

Hva med abb siden jeg MÅ skrive under hos AT&T (har jeg hørt)?

 

Mener da å huske at artikkelen på amobil fortalte at de hadde tatt vekk aktiveringen fra IPHONE sånn atman måtte kjøpe abmnt nå for å få kjøpt den. sånn som det er i Norge at subsiderte telefoner binder du deg til i 12 måneder. Her er jo ikke mulig for en "utenlandsk" person å kjøpe en subsidiert telefon, siden abmnt er personlig.

 

Nå vet jeg ikke hvordan det er i USA, men det er vel noe lignende. I tillegg har de jo ikke den MAX 1 år binding som vi har Norge heller

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal til USA neste uke, tror dere da det går an å kjøpe den med hjem og bruke den uten problemer?

Hva med abb siden jeg MÅ skrive under hos AT&T (har jeg hørt)?

 

Du vil måtte aktivere abonemmentet i butikken du kjøper telefonen i og uten adresse i USA vil du ikke få det(vil jeg anta) og da blir du jo sittende med et abbonement der som du må betale på. Skal du kunne bruke den her så må den først hackes. Pr dags dato ser det ut til at det vil være like greit å vente til den kommer hit. Det er jo sagt at den skal koste det samme over hele linja, så det som blir spennende å se er hva slags abo netcom finner opp for at de skal tjene noen penger på telefonen.

 

At telefonen blir solgt uten abo tviler jeg på med tanke på apples strategier,med mindre det er lovpålagt her da(det vet jeg mindre om). Blir spennende å se, synes snart netcom skal uttale seg om saken

Lenke til kommentar
Forveksler du førstegenerasjons iphone mot den nye som kommer om en måned?

 

Dette er en veldig lav pris i forhold til hva Iphone opprinnelig kostet. Med abonnementsavgifter kostet den en stund godt over 10 000 kroner.

Det er vel bare den som har vært i salg? Jeg sammenligner prisen på den som har vært solgt med den som kommer, akkurat sånn som artikkelen gjør.

 

Den prisen henviser til totalpris, altså det du er nødt til å betale for telefon+abonnement i ett år.

Du er jo ikke nødt å betale noe mer enn det telefonen koster. Kjøper du en opplåst iphone på ebay til 2000 kr, så koster den kun 2000 kr. Det er realiteten idag. Så å si at 5000 kr for en låst iphone er billig når du idag får en ulåst iphone for 2000 kr er litt misvisende. Syns det er greit å få med realiteten.

 

Jeg har ikke følgt så mye med på hele iphone-greien men jeg ble overrasket da jeg så at prisen på en ulåst iphone var så lav som den faktisk er. Kanskje den kostet 10.000 kr i lanseringsøyeblikket, før man hadde mulighet til å låse den opp?

 

Du må tenke på at den prisen man betaler via uoffisielle kanaler for en hacket, i prinsippet ulovlig og importert iPhone i disse tider med svært lav dollarkurs ikke nødvendigvis vil samsvare i det hele tatt med hva man betaler for en uhacket og offisiell iPhone som man kjøper gjennom f.eks NetCom.

 

Man ser hele tiden at hvis noe f.eks koster $399 i USA, så vil den koste mellom 3000-4000 kroner i Norge. Dette går blant annet ut på at produsenten og/eller distributørene av en vare setter veiledende priser i hvert enkelt land, og dessuten må man ta hensyn til det enkelte lands avgifter og moms. Det er dog ikke alle varer som blir satt med en slik veiledende pris, og dette kan man blant se ved at prisen i Norge på visse produkter ikke er så mye høyere enn prisen i utlandet.

 

Og det finnes også den andre faktorer man må ta med hvis man skal importere varer, som garantier og at man hele ofte må finne "omveier" for å kunne bruke produktet skikkelig.

 

Og kjøper man en iPhone på eBay for 2000 kr, så tilkommer det også frakt og moms og diverse gebyrer, dette må også tas med i beregningen.

 

Viktig å ta med alle faktorene i bildet. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Jada det tilkommer mye rart men du får den i norge ny og ulåst for 3000 kr. Da blir det litt rart å påstå at 5000 kr for en låst utgave er overraskende billig. En jailbreaket iphone er bedre på mange måter, så jeg syns ikke 5000 kr for en krøplet iphone med 3g er noe å rope hurra for i det hele tatt. Iphone har jo aldri vært eksklusiv på grunn av pris, men på grunn av at kun de som vet å handle fra utlandet har fått tak i den. Den koster ikke mer enn en middels mobiltelefon gjør her i landet.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Jeg tror den kommer til å koste 4000 m/abonnement i Norge i starten. Gjerne med et dyrt abonnement som f.eks supertalk.

 

Da får NetCom kjeft av Apple. Telefonen skal jo være "affordable", og da må de rette seg etter det, siden det garantert inngår i avtalen Netcom har tegnet med Apple. Det er heller meget usannsynlig at den vil koste over 2000 kroner med abonnement, og da et forholdsvis dyrt abonnement hvor du også får en del ringeminutter/sms og fri databruk på kjøpet.

Lenke til kommentar
Tenk så mange programmer som blir tilgjengelig i iTunes for iPhone 3G. Grunn nok til å velge den fremfor Diamond. :)

 

Av det jeg har sett, gleder jeg meg mest til Spore. Min PSP blir vel sikkert pensjonert.

Er rimelig mange programmer til Windows Mobile 6 også ;) .

Men veldig få som gir underholdning. Forstår jeg jo forsåvidt siden WinMo først og fremst er rettet mot mail og Exchange. Var en befrielse å bli kvitt HTC Touch i fjor pga mitt bruksområde (mp3, underholdning, gmail). Var merkelig nok flere programmer av interesse på jailbroken iPhone via Installer. Forventer at de nye blir mye bedre og enda fler. :)

 

Edit: Synes også det er veldig enkelt og greit tilgjenglig via Installer, men blir jo selvfølgelig enda bedre når AppStore kommer. Tror det har mye å si hvor lett tilgjengelig applikasjonene er.

Endret av Meldarion
Lenke til kommentar
Nå utelater du en viktig detalj. Garanti og service.

Joda, men når det er sånn at man kan herpe en telefon og kjøpe en ny for samme pris som garanti og service, og man i tillegg får en mye mer funksjonell telefon så er ikke garanti og service verdt så mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Ærlig talt håper jeg Apple gjør en Motorola. Jeg er på randen av avsky til dette merket nå, og det samme gjelder dessverre a(pple)mobil.. Noe som dog er positivt med den nye telefonen er at den er mindre populær :D

 

Og nå vet jeg ikke HELT, men er det ikke VELDIG teit (selv om det skjelden brukes) å lansere en telefon med 3G uten videokonferansekamera? (Ser i alle fall ikke noe 3G-kamera på forsiden av telefonen..)

Lenke til kommentar

Tidspunktet for iPhone 3G kunne ikke vært bedre. Håper bare den får ett abb. med fri bruk av 3G (Turbo-3G). Jeg skal flytte inn i leilighet i månedskifte uten internettabb. derfor hadde det passet ganske bra å kjøpe en iphone 3G og bruke det på pcn hjemme og. Så har jeg nett på pcn uanz hvor jeg er. Billig blir det og

Lenke til kommentar
Nå utelater du en viktig detalj. Garanti og service.

Joda, men når det er sånn at man kan herpe en telefon og kjøpe en ny for samme pris som garanti og service, og man i tillegg får en mye mer funksjonell telefon så er ikke garanti og service verdt så mye.

 

Norsk lovverk er tusenvis av kroner verdt på en iPhone. Apple produktene er ikke kjent for å være holdbare og det er en kjent sak at batteriet i iphone har en tendens til å ryke før det er gått 12mnd. Hadde selv min 1.gen iphone i par uker før den mystisk døde og dr ipod greide ikke fikse den uten å bytte så mange deler at det var billiger å kjøpe ny

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe trua på at iPhone i Norge blir å få kjøpt til under 5000,- uten abonnement. Teleaktørene i dette landet skal sko seg mest mulig, og et så populært produkt som dette vil de nok ta seg skikkelig betalt for. Og når det gjelder 3G så kommer nok det til å koste det også, antagelig basert på gamlemodellen ved internettsurfing via analog eller ISDN telefon. Da betalte man for antall megabyte man lastet ned. Bare vent... :thumbdown:

 

Men jeg håper jeg tar feil :p

Lenke til kommentar
Jada det tilkommer mye rart men du får den i norge ny og ulåst for 3000 kr.

Nei, det gjør du ikke. Den selges ikke i Norge enda. Det du får er en hacket utenlandsk iPhone uten garanti kjøpt fra privatpersoner i utlandet.

 

Det er noe helt annet enn å kjøpe den i butikk i Norge.

Lenke til kommentar
Tidspunktet for iPhone 3G kunne ikke vært bedre. Håper bare den får ett abb. med fri bruk av 3G (Turbo-3G). Jeg skal flytte inn i leilighet i månedskifte uten internettabb. derfor hadde det passet ganske bra å kjøpe en iphone 3G og bruke det på pcn hjemme og. Så har jeg nett på pcn uanz hvor jeg er. Billig blir det og

 

Hehe. Skal du bruke iPhone som modem må du nok hacke den først, og det spørs det jo om du får gjort med det første, selv om jeg tror det vil være mulig ganske umiddelbart.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...