Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Fint område det, ja. Blir gjerne med en tur dit. Hvis det blir aktuelt med Schmettows alle, er det faktisk mest praktisk å møtes ved Rotvoll et sted. For de som kommer med buss er det greit å ta buss nr. 6 til Rotvoll, som er midt i alléen. Med bil er det parkering flere steder i nærheten, både før Leangen gård, Statoil Rotvoll og ved Rotvollfjæra. men man må jo gå tilbake igjen fra Sponhuset... Det kan jo bli langt, særlig med kamera. :wee: Hvis man synes det blir for langt, kan vi korte ned til Leangen gård - Ladestien - Sponhuset.

Yr melder stille, overskyet, 8 pluss.

(Jeg har et helt sett fra allen på Flickr.)

Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg sittet og lest om Schmettow. Strinda Historielags Årbok 2013 har mange, mange spennende sider om området og mannen. Vi får se om vi finner vinkjelleren hans og spor etter hagen hans.

Deler av denne aleen er vel den nye gå og sykkelveien, under undergangene mot Rotvoll også.

Jeg skulle søke etter noen bilder, det var før jeg kom i denne tråden - og gjett hvor jeg kom på søket! Joda, Lindas sett på Flickr. I Byguiden - Vandringer i Trondheim står det om denne på s.261. Og her er noe Adressa Kultur.

Og Wiki Strinda

Om Greven i WikiStrinda

 

Jeg vet ikke helt møteplassen (merking på kart?) - er fortsatt dårlig til å orientere meg, men jeg finner veien til Statoil Forsknings-senter - hvor i forhold til det. Gikk Ladestien sist søndag, og jeg har aldri smakt så gode vafler som de hadde på Sponhuset da....

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Vi kan godt møtes ved Rotvoll stasjon (togstasjon). (Busstoppet heter også Rotvoll.) Det er rett ved Schmettows vinkjeller. (Sto om den i Adressa i går.)

 

Jeg er litt usikker på hvor langt vi kan komme mot Sponhuset. Kanskje det holder med Schmettows alle mm., Rotvoll, Leangen gård og litt Ladestien. Tror Sponhuset kanskje blir litt langt unna?

Det er ikke Sponhusets vafler, men det er kafé på Lade arena også, eller kanskje på Tordenskjold kro, Ringve, hvis den er åpen?

Endret av Linepusle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...