Gå til innhold

Geforce GTX 280/260 Ytelse og OC egenskaper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det bekreftet, posten.no har gitt fullstendig f.. i å levere på døren igjen.

 

Denne gangen satt jeg på trappen og ventet med mobilen i hånden, ingen ringte, ingen post bil kjørte forbi. Ringte posten og de kunne fortelle meg at pakken var forsøkt levert kl 19:50 MY ASS POSTEN!!! da satt jeg på trappen utenfor og ventet med mobilen i hånden.

 

Puuuuuhhhhhhhhhhh, ut med frustrasjon.

Lenke til kommentar
Da er det bekreftet, posten.no har gitt fullstendig f.. i å levere på døren igjen.

 

Denne gangen satt jeg på trappen og ventet med mobilen i hånden, ingen ringte, ingen post bil kjørte forbi. Ringte posten og de kunne fortelle meg at pakken var forsøkt levert kl 19:50 MY ASS POSTEN!!! da satt jeg på trappen utenfor og ventet med mobilen i hånden.

 

Puuuuuhhhhhhhhhhh, ut med frustrasjon.

 

Skal ikke gjøre som amerikanerne å saksøke dem da?

Lenke til kommentar

hehe enda værre så droppet jeg å møte en kammerat far Bergen som skulle kort innom Oslo for å ta flyet videre fra Gardemoen. Jeg sendte også e-mail kl 19 og der jeg bønnfalte posten.no om å få levert pakken denne gangen.¨

 

Men ikke en dritt jeg får gjort med dette, det er posten... de gir f... , så jeg får bare glemme hele greia...

 

edit

Haddet vært j.. mye ontopic haddet posten klart å levert kortet Aleksanderro ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ja, den der "hjem på døren"-tingen er ikke å stole på. Husker for en tid tilbake og jeg ventet på pakke som skulle komme på døren. De ringte tidligere på dagen og spurte om jeg skulle være hjemme den kvelden, og ja det skulle svarte jeg, så de skulle komme med den i kveld svarte han. Men tror dere at pakken kom da? De kom dagen etter uten forvarsel og jeg spurte selvfølgelig hvorfor de ikke kom dagen før som de sa. Hva tror dere jeg fikk til svar? Jo de hadde vært å ringt på men ingen åpnet. Jeg var hjemme hele den kvelden og ingen ringte på!

 

Men ikke la oss gå mer off-topic nå. :p

Lenke til kommentar
Er det noen her som eier GTX 280, eller som har bestillt?

har bestillt et gtx 280 fra komplett. :D

får det i morgen og da skal det sammenlignes med det mitt xfx gts 512 mb som jeg bruker nå.

håper at det blir noen hakk bedre enn gts kortet.ikke at jeg klager på det jeg bruker nå men det burde jo være endel bedre. :)

gleder meg :w00t:

Lenke til kommentar

?Haddet du nevnt dette i går skulle jeg fått sympati med deg, er null poeng i at du tar dette opp nå. Om du har noe imot at det ble et pr offtopic pga posten i går får du ta det på PM (eller om du mener jeg gjør noe annet galt kan du ta det også på PM).

 

Kortet er nå endelig i hus, oppdaterte første posten med noen bilder (ble vist rimlig dårlig kvalitet på dem men).

 

Brukte Riva tuner nå å satt klokken på det samme som Super clocked EVGA 670 - 1442 - 1215

 

edit:

Skrev du ingenting?

Det sto nå at du skrev

hva i alle dager holder du på med egentlig..... Jeg la inn mer info i først post, går det greit for deg.. igjen på PM takk.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
?Haddet du nevnt dette i går skulle jeg fått sympati med deg, er null poeng i at du tar dette opp nå. Om du har noe imot at det ble et pr offtopic pga posten i går får du ta det på PM (eller om du mener jeg gjør noe annet galt kan du ta det også på PM).

 

Kortet er nå endelig i hus, oppdaterte første posten med noen bilder (ble vist rimlig dårlig kvalitet på dem men).

 

Brukte Riva tuner nå å satt klokken på det samme som Super clocked EVGA 670 - 1442 - 1215

 

edit:

Skrev du ingenting?

Det sto nå at du skrev

hva i alle dager holder du på med egentlig..... Jeg la inn mer info i først post, går det greit for deg.. igjen på PM takk.

 

Hvor lang tid tar det før vi ser benchmarks fra deg? Kan du benche crysis med 1680x1050 oppløsning med alt på high uten AA?

Lenke til kommentar
Hmm det yter ikke dårligere, 280gtx yter generelt bedre en gx2. 280 har også physX *(oppdatert første post med physX og Cuda.

Hurra, da kan du nyte PhysX i de 2 spillene som har støtte for det. Men faren for at kanskje flere spill vil støtte det fremover er jo til stede i og med at det er blitt "standard" hos NVidia.

 

Men det er feil det du sier om at GTX 280 yter bedre enn 9800GX2. Se bare her (Anandtech).

Lenke til kommentar

Du kan ikke basere alt på en test, om du leser flere reveiws så yter 280 gtx jevnt over bedre.

 

Uansett, dette er posten for dem som ønsker å lære og dele efaringer rundt gtx 280 - 260 ikke hva som yter best av 9800 gx2 og andre kort,vær vennlig å bruk andre tråder til dette.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Du kan ikke basere alt på en test, om du leser flere reveiws så yter 280 gtx jevnt over bedre.

 

Uansett, dette er posten for dem som ønsker å lære og dele efaringer rundt gtx 280 - 260 ikke hva som yter best av 9800 gx2 og andre kort,vær vennlig å bruk andre tråder til dette.

 

åssen cpu har du?

Lenke til kommentar

Testen på Tom's hardware var i hvertfall ikke verd 5 sure sild. De bruker for lite RAM (2GB i Vista) og en gammel CPU (C2D 6850). Jeg vil tro at for å få full glede av et GTX 280 så må man også ha nok minne og er habil CPU, så ikke det er dette som lager "flaskehals" når du spiller. Ser at resultatene de får på Anandtech kontra THW er generelt bedre, antagelig for de har nok minne og en raskere CPU.

 

Finnes det noen tester på "cpu scaling" for GTX 280?

Lenke til kommentar
Testen på Tom's hardware var i hvertfall ikke verd 5 sure sild. De bruker for lite RAM (2GB i Vista) og en gammel CPU (C2D 6850). Jeg vil tro at for å få full glede av et GTX 280 så må man også ha nok minne og er habil CPU, så ikke det er dette som lager "flaskehals" når du spiller. Ser at resultatene de får på Anandtech kontra THW er generelt bedre, antagelig for de har nok minne og en raskere CPU.

 

Finnes det noen tester på "cpu scaling" for GTX 280?

 

Jeg antar at en Q9450 + 4GB TWIN3X 1333MHz RAM burde holde ganske godt med GTX 280?

(Det er det jeg har bestilt altså :D )

Endret av LooperNor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...