Gå til innhold

Geforce GTX 280/260 Ytelse og OC egenskaper


Anbefalte innlegg

Noen anelse om hvor mye perfomance boost kortene får fra 177.40?

 

Prøv selv! Eneste måten man finner det ut på ;)

 

Synes folk er så late når det gjelder å prøve drivere å slikt. Folk spør hele tiden: "hvor mange flere fps får man med den nye driveren", "får man flere poeng i 3dmark" :p

 

Et tips til late folk. PRØV SELV! Det verste som kan skje er at driveren er dårliger enn den man brukte før :D Da er det bare å installere den gamle driveren igjen ;)

 

Kan jo ikke prøve selv når jeg ikke har fått bygd PC'en som akuratt nå er 10 mil unna herfra... Og jeg har ikke engang fått kabinettet enda...

 

At du ikkje har pc`en hos deg er jo ikkje min feil :D Kabinett trengs ikkje for å teste :p

 

Mja... Liker ikke å kortslutte tilkoblingen for påknappen... Kortet mitt har ikke på/reset knapp, så ellers blir det litt vanskelig :hmm:

Og det er ikke min feil at jeg ikke har PC'en her... Gadd ikke ta med dyre komponenter på bussen, og siden moren min absolutt ville ha meg med hjem fra faren min... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klager du på 46-56 grader idle? Haha :p

Kortene er programmert til å ligge på 60 grader idle, og det er det mitt litt ligger på ca. hele tiden.

 

Har Nvidia sendt sitt GTX260-kort på ferie? Hadde det ikke vært for 4870 1GB versjonen kommer sent ut kunne jeg godt tenkt meg dette kortet.
Multicom.no har ett :) Endret av Intern
Lenke til kommentar
Får man ikke med overgang til 8-pins? Jeg har en Thermaltake ToughPower 850-watter med 4 stk. PCIe. Mener å ha sett overganger til PCIe 8-pins, men husker ikke hva man da brukte som overgang fra.

 

Står i dokumentasjonen at det er ikke støttet med 2 6pins til en 8 pins overgang.

står også at man kan ikke bruke 2 4pins til 6 pins men alikavel følger det med en overgang for dette.

Lenke til kommentar
Testet Crysis med nye pyshX driver (trolig ikke noe forkjell pga dette) og nye beta driveren. Tror faktisk jeg fikk en liten forbedring, spilte på 1680*1050 2x aa - very high, spilte brett 1 bort til soloppgangen og ned til veien, lå da på 25 til 40 fps (noe som trolig betyr trøbbel senere i spillet men)

 

Gidder noen og innstaller Ultra High qality custom config til crysis og teste, har prøvd med mitt 8800gts320, det ble mye bede grafikk en standar Very High, men jeg lå på 10-15 fps...

 

Vurderer gtx280 eller gtx260, men trenger tester før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått cpu stabilt på 3.45 (bestod occt) ender da opp på 3dmark 06 med 17 500. Ingen problem å boote på 3.6 men blir ikke stabilt i occt så langt. skjermkortet link klokker jeg på 700, flere som dog har fått det lett til 745 men jeg har sett små glipp i 3d06 så er ikke sikker på om mitt kort er stabilt der.

 

 

Jeg kan teste Ultra configen i morgen, skal ut på byen nå.

 

Kjøpte en key til Vantage men mistet den når jeg innstalerte vista64 på nytt (lå i mail boksen) prøvd å kontakte dem for ca 5 dager siden men enda ikke fått svar. Nå får jeg trial key har utgått selv om jeg har fått en ny? så jeg får ikke sett scoren. Noen som vet hvordan jeg får tilbake nøklen? (Det er ikke bare å logge inn e-mail addressen som jeg bestilte det på, som jeg håpet)

 

Jeg får kjørt testen men får ikke sett scoren

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
En video fra noen som skrur fra hverandre 280 gtx, sjekk den gpuen! ) .

http://www.custompc.co.uk/features/602793/...ce-gtx-280.html

Sånn blir det når du bruker 65 nm-teknologi ;) (også kjent som steinalderteknologi i disse dager)

 

Øh.. Poenget mitt veregentlig ikke å slenge dritt til deg i det hele tatt, men om GTX 280 (som du dessverre tar litt for personlig, og samt at du leker froumpoliti i denne tråden)

  • ATI har klart å lage 55nm GPU'er allerede, og det er ikke til å stikke under en stol at GTX 280-GPU'en hadde blitt langt bedre laget med slik teknologi. Derfor referert til "steinalderteknologi".
  • Dette får også til å bli forferdelig varmt, som igjen gjør at man må ha en enorm kjøler som gjør at kortet ser ut som en stor klumpete pansret gjenstand.
  • PhysX er bortkastet om man spiller de mest populære spillene i dag, og driver støtten i på GTX 200-kortene nærmest for beta å regne. Og ja, det er ikke mer enn 2-3 spill som støtter det.

Alt dette mener jeg er relevante og negative egenskaper med GTX 280. Og det må vel være lov å ytre i denne tråden?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

PhysX støtten tar jeg lite seriøst inntil videre. Man trenger uansett et dedikert kort, for enabler man den på et single kort får man et stort ytelsestap, bortsett fra i 3dmark som uansett "jukser". Men faktum er at GTX280 uansett hvrodan man snur på det har toppytelse, og vil bli enda bedre i dual løsning og med krymping til 55nm. Så å si at NVidia sliter er bare tull. ATi hadde ikke fått noen god omtale hvis de hadde lagt seg på samme prisnivå som NVidia. Så se på reell ytelse, og ikke tro at hva slags pris markedsavdelingen velger å legge seg på vil fortelle deg noe om teknologi...

Lenke til kommentar
  • ATI har klart å lage 55nm GPU'er allerede, og det er ikke til å stikke under en stol at GTX 280-GPU'en hadde blitt langt bedre laget med slik teknologi. Derfor referert til "steinalderteknologi".
  • Dette får også til å bli forferdelig varmt, som igjen gjør at man må ha en enorm kjøler som gjør at kortet ser ut som en stor klumpete pansret gjenstand.
  • PhysX er bortkastet om man spiller de mest populære spillene i dag, og driver støtten i på GTX 200-kortene nærmest for beta å regne. Og ja, det er ikke mer enn 2-3 spill som støtter det.

1. Det er ett ganske stort risikomoment å designe en high-end GPU rundt en helt ny prosess. Det har både AMD/ATI og nVIDIA brent seg på før. (R520/R600/NV30)

 

2. Det blir da ikke så varmt. Greit nok at det er høyt strømforbruk i load, men i idle er på på nivå med 4850. Grunnen til at kortet er "klumpete" er ikke bare for varmeutvikling, men for å beskytte kortet for håndtering.

 

3. Der dreit du deg ut vet du! Det er nok mange flere spill som støtter PhysX. Kommer en god del flere iløpet av året også.

http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_home.html

Lenke til kommentar
Får man ikke med overgang til 8-pins? Jeg har en Thermaltake ToughPower 850-watter med 4 stk. PCIe. Mener å ha sett overganger til PCIe 8-pins, men husker ikke hva man da brukte som overgang fra.

 

Jeg fikk også kortet i hus for et par dager siden, men PSU'en min hadde bare 2 stk 6 pin PCI-e kontakter. Jeg moddet en av disse kontaktene til å bli en 8 pins (de to ekstra pinnene er jording), men dette hjalp ikke - PSU'en leverer tydeligvis ikke nok guffe. Vifta spinnet opp, men slo seg av igjen. Har derfor bestilt en Corsair 750W som kommer i morgen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...