Gå til innhold

Geforce GTX 280/260 Ytelse og OC egenskaper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatert først post med AoC som gikk over all forventning ), dette er egentlig det viktigste da mitt gammle kort slet med age of conan samt at jeg kommer til å spille det mye.

 

Spilte mer Crysis før jeg nå tar kvelden, orgasmiskt å få soloppgangen i første brett på very high med 26 - 33 fps! , mellomsekvensene blir også mye bedre når alt glir som det skal.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hmm, skal teste RivaTuner.

 

Er det noe dere lurer på så er det bare å spørre, og jeg kan også teste ting for dere.

 

Men kan nevne at korte er veldig stille. Viften gikk på 40 % under 3Dmark og korte gikk opp til ca 60-70 grader. :)

 

Lol... Min ATI Raedon X1600 PRO ligger idle på rundt 67-69... Uten å være overklokket...

Lenke til kommentar

Prøver nå å slå verdensrekord i 3Dmark 2003 med GTX 280. Mangler ca 3000 poeng, og jeg kjører prosessoren på maks, så vet ikke om jeg klarer å hente inn så mye poeng med kun skjermkorte siden jeg allerede har høy overklokk.

 

LooperNor: Har du bestilt GTX 280? Var det ikke du som bestemte deg for 9800 GX2? Eller husker jeg helt feil nå?

Lenke til kommentar
Prøver nå å slå verdensrekord i 3Dmark 2003 med GTX 280. Mangler ca 3000 poeng, og jeg kjører prosessoren på maks, så vet ikke om jeg klarer å hente inn så mye poeng med kun skjermkorte siden jeg allerede har høy overklokk.

 

LooperNor: Har du bestilt GTX 280? Var det ikke du som bestemte deg for 9800 GX2? Eller husker jeg helt feil nå?

 

Jeg bestilte GTX 280 fra XFX...

Her er forresten pakkene fra posten:

IMG_5979.jpg

Kan ikke åpne dem nå da, siden pakkene er i sverige hos faren min, og jeg er i Norge...

Faren min skrev "LooperNor" på siden det var noen tullinger her som ikke trodde på meg når jeg fortalte jeg skulle få ny PC... (Ikke på forumet...)

Da mangler jeg bare skjermkort, CPU og kabinett da!

Lenke til kommentar

Her er to resultater jeg fikk til i dag:

 

3dmark0364619iy9.jpg

Andreplass på hwbot.org med GTX 280 i 3Dmark03 - Liste

 

3dmark0620039ck7.jpg

Her også på andre plass men i 3Dmark06 - Liste

 

Det blir spennende å se hvor lenge jeg vil ligge på andreplass.. :p Det skal sies at jeg ikke holdt så mye på med 3Dmark06, så hadde nok kunnet fått noe høyere score.

 

simalarion: Du kan gjerne sette disse resultatene på den der 3Dmark tingen du har i første post.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar
Oppdatert aleksanderro, siden du ligger så høyt kan du jo ta en rundet Vantage også. Ser ut til at 280gtx er er reser i vantage serru ).

 

Som nevnt tidligere gikk jeg fra rundt 8 400 til 10 940 )

 

Da du klokket det? 11000 er det jeg får med mine 9800GTX SLI. (8-9% klokk)

Endret av snik1
Lenke til kommentar
Oppdatert aleksanderro, siden du ligger så høyt kan du jo ta en rundet Vantage også. Ser ut til at 280gtx er er reser i vantage serru ).

 

Som nevnt tidligere gikk jeg fra rundt 8 400 til 10 940 )

 

Hadde jeg hatt Vista installert hadde det blitt litt Vantage på meg, men nå har jeg ikke det. Kanskje jeg prøver å forbedre resultatet mitt i 3Dmar06 senere i kveld, vet jeg har mer å gå på skjermkorte.

 

Men ser en god del folk klager på at GTX 280 klokker veldig dårlig, men jeg vil nå si det motsatte. Men når jeg ser på hwbot.org så har jeg høyeste klokk på GTX 280, så kanskje jeg har vært heldig og fått et kort som klokker veldig bra?

;jsessionid=90096897ACF3A60A115B31C72EEAD4BE?img=1636504774&width=800&height=250&iehack=.png

Lenke til kommentar

Får du klokket til core til 755?, knoter rundt 680 jeg.

 

Jeg kan teste Vista 64 med siste driverne linket til over, men må kjøre windows update først

 

Hmm.. mulig det hjelper å klokke ned minne når jeg ser på grafen, for teste etterpå. Bruker du ikke RivaTuner?, om ikke hva?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...