Gå til innhold

Inkassokrav fra Qxl.no


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått et inkassokrav fra qxl.no og lurer på hva jeg skal gjøre.

 

Nesten ingen av auksjonene jeg skal betale provisjon for ble det noe av. Nesten alle kjøperne trakk seg og nå er det så lenge siden at jeg ikke husker detaljene!

 

HJELP!

 

Inkassokravet er bare på 634,- men jeg synes ikke jeg skal betale dette.

 

Jeg har skrevet masse mailer til qxl.no og prøvd å få de til å forstå at jeg ikke betalte gebyrene første gang jeg fikk de fordi det var alt for mye jeg IKKE hadde solgt som de påsto jeg hadde solgt....

 

De fortalte meg bare at jeg måtte ta kontakt med alle budvinnerne... vel det er ca 25 stk. og jeg har ingen av deres e-mail eller noe.

 

Hva syns dere jeg bør gjøre? Jeg er bare 16 1/2 år og vil ikke havne i banktrøbbel ennå :D

 

Jeg skrev enda en mail til qxl.no i dag for å prøve å få de til å forstå situasjonen min...

 

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt problemet ditt. Om du logger deg på qxl så får du opp info over alle tidligere auksjoner. De som endte med "salg" får du også opp info om selger på, inkludert mail adresse. Se under "salgshistorikk"

 

Går du under "Oversikt over mine provisjoner" er der en funsksjon som gjør at du kan søke om å få refundert beløpet du skal betale i provisjon. Dette gjelder kunne provisjons beløpet og ikke fast priser på auksjonen slik som uthevet skrift osv.

 

Har det gått for lang tid og du ikke har gjort dette vil du ikke få igjen noen penger, men du vil ha de tilgode til kommende auksjoner.

 

Det står også mye om dette under hjelp hos qxl så synes dette kun er din egen feil ut i fra den infoen du gir her.

 

En annen ting er vel at du ikke er gammel nok til å kunne gjøre handel på qxl.

 

Litt rart er det også at så mange som 25 stykker har trukket seg fra auksjonene dine...

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke skammelig feil så kan ikke inkassobyrået "ta" deg siden du ikke har fylt 18 år.

Men det lureste er å ringe saksbehandler for inkassobyrået og forklar denne personen om reglene til qxl og si at du ikke ikke er berretiget til å betale. Da tror jeg at de driter i saken, og vips så må de jævla køddene i qxl betale omkostningene :woot:

 

Lykke til

Lenke til kommentar

IANAL, men om jeg ikke husker helt feil skal ikke barn (umyndige) kunne få inkassokrav. Jeg tror faktisk at inkassobyrået kan miste sin rett til å drive inkasso om de driver og sender inkassokrav til mindreårige. Dette er bare ting jeg synes å huske fra en eller annen plass. Her er hva du må gjøre.

 

1. snakk med pappa

2. snakk med qxl

3. snakk med inkassobyrået

4. snakk med forbrukerrådet.

 

Der vil de iallefall kunne reglene vil man tro.

 

Mvh.

Simen A. Farstad

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk at du skal betale regningen din, du viste jo at det kostet penger å selge ting via qxl. det er din feil at du ikke har tatt kontakt med qxl straks du så at det ikke ble noe av auksjonen, du har fått en vare og bør betale for den. ja da nå får jeg nok mange sinte svar på dette innlegget, men alle over 20 år vet at kjøper du noe så må du betale, så bare kom med alle sinte innslag om at jeg ikke har peiling og bør ikke bør utale meg. Normal oppførsel er å betale for det du kjøper.

Lenke til kommentar

Du kan vel ikke få noe inkassokrav fra et seriøst firma. De bvurde jo vite at de eller andre ikke kan gjøre bindende kjøpskontrakter med en person som ikke er myndig. Isåfall er det foreldrene dine sitt problem. Ikke det at det løser saken, men inkassoselskapet kan ikke gå direkte til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...