Gå til innhold

CERN blir slutten på universet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sveits finnes fortsatt, det tar vel litt tid før det vokser til dugelig størrelse tenker jeg.

Det kan man vel kanskje si:

about 100 protons would be destroyed every year by such a black hole, so it would take much more than the age of universe to destroy even one milligram of Earth material
:lol:

http://www.livescience.com/environment/060...lack_holes.html

 

Noe sier sa de om antimaterieproduksjonen også, men les Engler og Demoner, så skal du se at du ikke kan stole på hva disse "fysikerne" sier.

Lenke til kommentar

jesus, er det ikke svart nok på dettte med de sorte hullene?

for det første regner ingen fysikere med at det kommer til å skapes sorte hull ved cern fordi sannsynligheten for det er forsvinnende liten. når fysikere prater om veldig liten sannsynlighet så forstår tydeligvis ikke folk hva de mener med det. det finnes en sannsynlighet for at du spontant går i oppløsning akkurat nå, men den er så liten at det ikke vil skje i løpet av universets levetid. dvs. praktisk talt lik null.

 

sannsynligheten for at det oppstår et sort hull er kanskje bitte litt større enn det, men de vil forsvinne med en gang hvis det skjer. det finnes egentlig bare 2 mulige utfall, enten oppstår det ingen sorte hull, eller så oppstår det et sort hull som fordamper med en gang. dette kommer man ganske enkelt og greit fram til fordi vi faktisk sitter her å prater om det nå. hele tiden skjer det mange flere kollisjoner av samme type, mange flere størrelsesordner kraftigere enn de som lages ved cern, i atmosfæren hele tiden.

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nedtellingssida til LHC er nede :(

 

KANSKJE DET ER EIN KONSPIRASJON SLIK AT OSS VANLEGE DAUDELEGE IKKJE SKAL VITE KORTID DEI SPRENGJER JORDA!!!!1

 

Ein titt på sida til CERN fann eg ut dette:

Geneva, 7 August 2008. CERN has today announced that the first attempt to circulate a beam in the Large Hadron Collider (LHC) will be made on 10 September.

http://press.web.cern.ch/Press/PressReleas...8/PR06.08E.html

Lenke til kommentar

Oooooooggg! We've got beam!!!!

:woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot:

 

Dvs. på fredag, og bare i en sektor, men jeg har ikke lest mail i det aller siste... Trenger f*enmeg vievann og store mengder hvitløk for å lese den greia for tiden...

 

Mer info:

http://uslhc.us/blogs/?m=200808

 

Håpet nå er beam rundt hele 10. september.

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar

Ah, sorry. Jeg føler meg nå som den som ba meg om å "plott lvl1 med hptdc-korreksjoner mot ToT", uten noen forklaring på hva noe av dette var, hvordan jeg leste ut data fra hptdc etc., BURDE har følt seg. Sjargong...

 

"Beam" betyr akkurat det: "stråle". I LHC og andre akseleratorer kalles banen partikklene går i for en "beam". Så når vi har fått beam i noen seksjoner på LHC, så betyr det at vi har greid å styre partiklene inn i noen av seksjonene til LHC, noe som betyr at styringsmagneter etc. funker i den delen av LHC som vi nå har testa.

 

Og det er en GOD TING :) (i allefall så lenge man ser bort i fra trådens navn...)

Lenke til kommentar
Sveits finnes fortsatt, det tar vel litt tid før det vokser til dugelig størrelse tenker jeg.

Det kan man vel kanskje si:

about 100 protons would be destroyed every year by such a black hole, so it would take much more than the age of universe to destroy even one milligram of Earth material
:lol:

http://www.livescience.com/environment/060...lack_holes.html

 

Noe sier sa de om antimaterieproduksjonen også, men les Engler og Demoner, så skal du se at du ikke kan stole på hva disse "fysikerne" sier.

Det er ikke en sann historie.

Lenke til kommentar
Sveits finnes fortsatt, det tar vel litt tid før det vokser til dugelig størrelse tenker jeg.

Det kan man vel kanskje si:

about 100 protons would be destroyed every year by such a black hole, so it would take much more than the age of universe to destroy even one milligram of Earth material
:lol:

http://www.livescience.com/environment/060...lack_holes.html

 

Noe sier sa de om antimaterieproduksjonen også, men les Engler og Demoner, så skal du se at du ikke kan stole på hva disse "fysikerne" sier.

Det er ikke en sann historie.

 

Du vet at Dan Brown er høyt respektert av både fysikere, historikere og kunstshistorikerne sant? Han legger så mye arbeid ned i detaljene, at bøkene hans kunne like gjerne vært gitt ut som lærebøker

Lenke til kommentar
Du vet at Dan Brown er høyt respektert av både fysikere, historikere og kunstshistorikerne sant? Han legger så mye arbeid ned i detaljene, at bøkene hans kunne like gjerne vært gitt ut som lærebøker

Hvordan argumentere med folk som tar skjønnlitteratur som sannhet... og lærebøker!!? :no:

At man slenger med elementer av sannhet i bøkene sine gjør på ingen måte helheten troverdig på et vitenskapelig nivå.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Da ver det vel helt naturlig at han overlevde det gøye fallet fra helikopteret også da ...?

Og at de kunne legge inn en _helt_ korrekt på sekundet count-down på levetiden til batteriet; uten at den skulle endre seg etter hvert som tiden gikk?

Ordbok.no

skjønn|litteratur (av II *skjønn) fellesbetegnelse på de forskjellige slag diktekunst, mots faglitteratur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...