Gå til innhold

CERN blir slutten på universet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i morgen ,vel hvem vet hva som skjer i de følgene måneder og år.

Jeg mener dette er bortkasta penger som kunne ha foret mange mennesker.

Kanskje vi burde løse våre egne problemer først før sånn forskning begynner i det hele tatt.

Når jeg tenker på alle pengene som blir brukt i krig , og i eksperimenter som dette ,det gjør meg kvalm.

vitenskapen har gjort mye for menneskene, når det gjelder helse, sykdommer, romfart.

Om allt fungerer greit , da håper jeg på at lhc kan utvide medisin utstyret vårt , og forlenge livet vårt.

De største problemene våre idag er kreft ,aids, men tenk på andre ukjente sykdommer som de ikke finns noen helbredelese mot.

Den kan også være første steg mot avanserte romskip en dag i framtiden, for vi vet før eller siden går sola våres nova. Og da har den mulighet til å bli en svart hull.

For folk som ikke vet, svarte hull er døde stjerner(død sol) som ikke brenner lengre , men blir som en slags super magnet, akkurat som magneter idag setter seg fast på jern og stål.

Når du holder den 1 cm unna et stål eller et jern stykke, den vil sette seg på stykket, da kjenner du dra kraften, magneten gir, det er fordi jernet og stålet har de rette egenskapene for den.

 

Bare så folk skjønner dette.

Forhåpentlig blir lhc en stor suksess, og kan bidra med mye etterhvert som tiden går.

Skepsis er språket til ditt sinn.

Og for det andre, forskene der borte bruker ikke full kraft med engang.

De tester nivå for nivå for nivå for å være sikre på at det er ingen risiko for oss, så de spiller faktisk på the safe side, så de har faktisk grenser på enkelte ting.

Jeg tviler sterkt på at at vi får stabile svarte hull, de som blir skapt forsvinner i løpet av nanosekunder, de er borte like fort som de ble skapt.

Så ikke vær redde.

Alle er skeptiske ,fra tid til annen ,det samme gjaldt Atombomba, hydrogen bomba.

I begynnelsen var jeg ganske bekymret for dette, for jeg vet at store ting betyr store eksplosjoner.

Endret av Mr_tranquilizer
Lenke til kommentar

Jeg blir mektig irritert på folk som snakker om dommedag, og jeg liker igrunn ikke titellen på emnet heller. Det som skal skje i LHC har skjedd rett utenfor jordkloden tusenvis av ganger før, og det er ikke farlig. Og om det vil dannes et svart hull, vil det bare vare i 1 sekund, og vil ikke tale om være kraftig nok til å sluke jordkloden.

 

Edit: Faktafeil.

Endret av Ballus
Lenke til kommentar
Jeg blir mektig irritert på folk som snakker om dommedag, og jeg liker igrunn ikke titellen på emnet heller. Det som skal skje i LHC har skjedd rett utenfor jordkloden tusenvis av ganger før, og det er ikke farlig. Og om det vil dannes et svart hull, vil det bare vare i 1 sekund, og vil ikke tale om være kraftig nok til å sluke jordkloden.

 

Edit: Faktafeil.

 

De er redde for nye ting, skjønner du ,alle mennesker er skeptiske i begynnelsen når det gjelder nye ting. Frykt for forandring og nye tider er en av dem , men frykten lærer oss også hva grensene våres er.

Det samme gjaldt demonstrasjonene når pc,en kom og de mente den stjal jobben fra folk, men sannheten er, den gjør ting mere rett enn hva mennesker kan gjøre.

Lenke til kommentar
De er redde for nye ting, skjønner du ,alle mennesker er skeptiske i begynnelsen når det gjelder nye ting. Frykt for forandring og nye tider er en av dem , men frykten lærer oss også hva grensene våres er.

Det samme gjaldt demonstrasjonene når pc,en kom og de mente den stjal jobben fra folk, men sannheten er, den gjør ting mere rett enn hva mennesker kan gjøre.

Pluss at idiotene har sett på film at romskip og planeter forsvinner inn i svarte hull. Da er det jo lett for dem å dra konklusjoner.

Lenke til kommentar

Hva vil være forskjellen på når de kjører 70% og 100%? Er det ventet å komme forskjellige resultater, blir det mer som en testrunde den første gangen?

 

Nå ble jeg nesten bekymret igjen her, hva er sannsynligheten for at det finnes andre dimensjoner som kan påvirke det og hvorfor vil det påvirke det hele hvis det finnes?

Lenke til kommentar
De er redde for nye ting, skjønner du ,alle mennesker er skeptiske i begynnelsen når det gjelder nye ting. Frykt for forandring og nye tider er en av dem , men frykten lærer oss også hva grensene våres er.

Det samme gjaldt demonstrasjonene når pc,en kom og de mente den stjal jobben fra folk, men sannheten er, den gjør ting mere rett enn hva mennesker kan gjøre.

Pluss at idiotene har sett på film at romskip og planeter forsvinner inn i svarte hull. Da er det jo lett for dem å dra konklusjoner.

Media hjelper ikke akkurat heller med overskrifter som den over. :thumbdown:

Hva vil være forskjellen på når de kjører 70% og 100%? Er det ventet å komme forskjellige resultater, blir det mer som en testrunde den første gangen?

 

Nå ble jeg nesten bekymret igjen her, hva er sannsynligheten for at det finnes andre dimensjoner som kan påvirke det og hvorfor vil det påvirke det hele hvis det finnes?

Så det som kyrsjo nevnte, altså det at det er omtrent like stor sjanse for at det som skjer i lhc blir til jordens undergang som om du skulle forsvinne spontant hjalp ikke? :p

Lenke til kommentar

Hvis bermen tror at verden går under i morgen, er vel ikke det bare dumt. Jeg mener, de bør jo lære noe når de forhåpentligvis registrerer at tilværelsen går ufortrødent videre. Tidligere dommedagsteorier har jo gått på store planeter og gammastråler og faens oldemor - ting som kan inntreffe (egentlig ikke planeten, men det er uviktig for poenget), men som ikke vil gjøre det. Denne frykten handler om følgene av noe som faktisk vil skje. Kanskje noen og enhver lærer seg å stole på de som argumenterer best (forskerne), ikke de som skriker høyest (pressen).

Lenke til kommentar
Hvis bermen tror at verden går under i morgen, er vel ikke det bare dumt. Jeg mener, de bør jo lære noe når de forhåpentligvis registrerer at tilværelsen går ufortrødent videre. Tidligere dommedagsteorier har jo gått på store planeter og gammastråler og faens oldemor - ting som kan inntreffe (egentlig ikke planeten, men det er uviktig for poenget), men som ikke vil gjøre det. Denne frykten handler om følgene av noe som faktisk vil skje. Kanskje noen og enhver lærer seg å stole på de som argumenterer best (forskerne), ikke de som skriker høyest (pressen).

 

De aller fleste har ikke muligheten "ring en forsker". Forskere høres (for "vanlige" folk) kun når media trykker det de sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...