Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har akuratt kommet hjem etter å ha tafset LENGE på en Diamond på Telehuset. Jeg forstår ikke kritikken om at den er treg! Jeg forstår heller ikke at HTC ikke har tatt jobben med å konvertere fulltastaturet til å inneholde ÆØÅ! Alle dere som er vant med mobiltastatur kommer sikkert til å trives med det innebyggede, men for oss som er vant med fulltastatur med alle bokstavene på første siden, er dette totalt bom!

 

Nå er det heldigvis et glimrende gratis fulltastatur fra PocketCM:

http://pocketcm.com/keyboard2.php

 

Her henter du det norske tastaturoppsettet til PocketCM

http://pocketcm.com/phorum/read.php?14,2675

 

Se bilder av tastaturet med norsk oppsett her (jeg kjører selvfølgelig svart farge, ikke den stygge grønnfargen!):

Iphone.NO1.bmp

Iphone.NO2.bmp

 

Tobias

 

Det står at du skal laste ned keyboardet til Program files -> pcmkeyboard. Finner ikke det noen steder jeg. Kan noen hjelpe meg?

 

Har også et spm. ang. å skru av 3G.

1. Hvordan skrur man av 3G?

2. Hva brukes istedetfor 3G når jeg f.eks. skal laste ned været? Og blir det dyrere enn med 3G?

3. Ikke noe med 3G å gjøre, men er det noe sted man kan sjekke hvor mye data som er lastet ned på telefonen? Evt. sjekke måned for måned osv.

 

 

1. Husker ikke helt, og har ikke telefonen her akkurat nå, men det står tidligere i tråden.

2. Vis du har Wlan i nærheten så brukes det, og da er det gratis.

3. Finnes sikkert noe, men er ikke sikker på navn.

Lenke til kommentar
Skjermbeskyttelsen skal bare legges på uten lim, den "limer" seg selv ;)

 

Fant ut at jeg måtte rive av beskyttelseslaget ja, hehe...problemet nå er at jeg ikke fikk vekk alt støv før jeg la den på, og skulle fikse på dette med resultatet at beskyttelsen ikke ser ut lenger :D Hvor får man tak i nye? ;)

 

Tips: Bruk vanlig tape. Teip denne på og ta av. Da forsvinner både støv og fingeravtrykk :)

Lenke til kommentar
Fikk min i dag fra MPX. Bestilte den forrige mandag. Bor i USA, saa jeg kan vel ikke klage paa det. Telefonen virker interessant. Skal teste den mere ut litt senere naar den er ladet. Veldig fin traad forresten.

 

Hva i svarte h.... Du har motatt den fra MPX i USA og jeg har enda ikke motatt den her oppe i gokk!!! Og vi bestillte bortimot samtidig!!!!! URETTFERDIG!!!!! :thumbdown:

 

LUCKY!!!!!!! :tease:

Lenke til kommentar
Fikk min i dag fra MPX. Bestilte den forrige mandag. Bor i USA, saa jeg kan vel ikke klage paa det. Telefonen virker interessant. Skal teste den mere ut litt senere naar den er ladet. Veldig fin traad forresten.

 

Hva i svarte h.... Du har motatt den fra MPX i USA og jeg har enda ikke motatt den her oppe i gokk!!! Og vi bestillte bortimot samtidig!!!!! URETTFERDIG!!!!! :thumbdown:

 

LUCKY!!!!!!! :tease:

 

 

Jeg driver også og venter på tlf.. Føler med deg! :)

Lenke til kommentar
Så er spørsmålet da... denne eller iPhone? ;) Hvor godt er kamera på HTCen, har noen prøvd det ordentlig?

Har hatt både iPhone og HTC Diamond, og jeg må bare si at jeg er glad jeg solgte iPhonen min for å kjøpe denne telefonen ;)

MANGE flere muligheter på Diamonden, og mye bedre kamera. Litt synd at det mangler blits, men det mangler også iPhonen. Hadde iPhonen i 3 mnd, og har hatt HTCn i 4 dager. Er allerede mer fornøyd med HTCn enn jeg noen gang var med iPhonen :)

Lenke til kommentar

Beklager hvis dette er svart på tidligere, men har et spørsmål angående alarmen:

Jeg har brukt mine tidligere telefoner som vekkerklokke, og har selvfølgelig slått av telefonen om natten. Jeg oppdaget plutselig at alarmen på diamanten ikke ringte. Må telefonen være slått på for at alarmen skal fungere? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Beklager hvis dette er svart på tidligere, men har et spørsmål angående alarmen:

Jeg har brukt mine tidligere telefoner som vekkerklokke, og har selvfølgelig slått av telefonen om natten. Jeg oppdaget plutselig at alarmen på diamanten ikke ringte. Må telefonen være slått på for at alarmen skal fungere? :dontgetit:

 

Ja, nevnt tidligere at tlf maa vaere PAA for at alarmen skal funke.....

 

Fikk min i dag fra MPX. Bestilte den forrige mandag. Bor i USA, saa jeg kan vel ikke klage paa det. Telefonen virker interessant. Skal teste den mere ut litt senere naar den er ladet. Veldig fin traad forresten.

 

Hva i svarte h.... Du har motatt den fra MPX i USA og jeg har enda ikke motatt den her oppe i gokk!!! Og vi bestillte bortimot samtidig!!!!! URETTFERDIG!!!!! :thumbdown:

 

LUCKY!!!!!!! :tease:

 

 

Jeg driver også og venter på tlf.. Føler med deg! :)

 

Holder paa aa toerne!! :dribble:

Lenke til kommentar
Beklager hvis dette er svart på tidligere, men har et spørsmål angående alarmen:

Jeg har brukt mine tidligere telefoner som vekkerklokke, og har selvfølgelig slått av telefonen om natten. Jeg oppdaget plutselig at alarmen på diamanten ikke ringte. Må telefonen være slått på for at alarmen skal fungere? :dontgetit:

 

Ja, nevnt tidligere at tlf maa vaere PAA for at alarmen skal funke.....

 

Fikk min i dag fra MPX. Bestilte den forrige mandag. Bor i USA, saa jeg kan vel ikke klage paa det. Telefonen virker interessant. Skal teste den mere ut litt senere naar den er ladet. Veldig fin traad forresten.

 

Hva i svarte h.... Du har motatt den fra MPX i USA og jeg har enda ikke motatt den her oppe i gokk!!! Og vi bestillte bortimot samtidig!!!!! URETTFERDIG!!!!! :thumbdown:

 

LUCKY!!!!!!! :tease:

 

 

Jeg driver også og venter på tlf.. Føler med deg! :)

 

Holder paa aa toerne!! :dribble:

 

hehe ja jeg og. holdt på å avbestille min og kjøpe en brukt rett borti veien. Men må holde meg, må ha en urørt en.. :)

Lenke til kommentar
Beklager hvis dette er svart på tidligere, men har et spørsmål angående alarmen:

Jeg har brukt mine tidligere telefoner som vekkerklokke, og har selvfølgelig slått av telefonen om natten. Jeg oppdaget plutselig at alarmen på diamanten ikke ringte. Må telefonen være slått på for at alarmen skal fungere? :dontgetit:

 

Ja, nevnt tidligere at tlf maa vaere PAA for at alarmen skal funke.....

 

Også må lyden være på vis jeg ikke tar feil, noe som også er dumt, siden jeg er litt vant til å ha mobilen på lydløs noen ganger om natta.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne mobilen i dag, og kjørte hjem veldig fornøyd, men så kom skuffelsen.

midt på skjermen er det en støgg blå prikk, en dau pixel :(

den er skikkelige irriterende, ser den hele tiden.

 

Er det mulig å få ny mobil da? det er jo en defekt. og er ikke akkurat som en død pixel på en LCD PC skjerm, da den blir mye større og synlig på en skjerm som ikke har så høy oppløsning og ikke er spes stor.

Lenke til kommentar
Beklager hvis dette er svart på tidligere, men har et spørsmål angående alarmen:

Jeg har brukt mine tidligere telefoner som vekkerklokke, og har selvfølgelig slått av telefonen om natten. Jeg oppdaget plutselig at alarmen på diamanten ikke ringte. Må telefonen være slått på for at alarmen skal fungere? :dontgetit:

 

Ja, nevnt tidligere at tlf maa vaere PAA for at alarmen skal funke.....

 

Også må lyden være på vis jeg ikke tar feil, noe som også er dumt, siden jeg er litt vant til å ha mobilen på lydløs noen ganger om natta.

 

:hrm: Merkelig at det skal være så tungvint... Rimelig elementert på alle andre tlf jeg har hatt... (Aldri hatt windows-mobile tidligere)

Ingen triks/ tweaks for å rette på dette?

Lenke til kommentar
Beklager hvis dette er svart på tidligere, men har et spørsmål angående alarmen:

Jeg har brukt mine tidligere telefoner som vekkerklokke, og har selvfølgelig slått av telefonen om natten. Jeg oppdaget plutselig at alarmen på diamanten ikke ringte. Må telefonen være slått på for at alarmen skal fungere? :dontgetit:

 

Ja, nevnt tidligere at tlf maa vaere PAA for at alarmen skal funke.....

 

Også må lyden være på vis jeg ikke tar feil, noe som også er dumt, siden jeg er litt vant til å ha mobilen på lydløs noen ganger om natta.

 

:hrm: Merkelig at det skal være så tungvint... Rimelig elementert på alle andre tlf jeg har hatt... (Aldri hatt windows-mobile tidligere)

Ingen triks/ tweaks for å rette på dette?

 

 

en ting du kan gjøre er å sette ringevolum på 0 og systemvolum på masse, så slipper du hvertfall å bli vekket av folk som ringer

Lenke til kommentar
Skjermbeskyttelsen skal bare legges på uten lim, den "limer" seg selv ;)

 

Fant ut at jeg måtte rive av beskyttelseslaget ja, hehe...problemet nå er at jeg ikke fikk vekk alt støv før jeg la den på, og skulle fikse på dette med resultatet at beskyttelsen ikke ser ut lenger :D Hvor får man tak i nye? ;)

 

Tips: Bruk vanlig tape. Teip denne på og ta av. Da forsvinner både støv og fingeravtrykk :)

Et triks som medfølger mange skjermbeskyttere som bruksanvisning er å fukte filmen (og gjerne skjermen litt) før dere legger den på. Spruteflaske er bra. Aldrig bruk klut for da får dere fibere mellom skjermen og filmen. Etter at dere har lagt den våte filmen på skjermen kan dere justere og "herje" med filmen til den sitter perfekt, og så stryker dere forsiktig bobblene ut med et bankkort eller lignende.

 

Tobias

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...