Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aaaaaaaangst! Diamanten min ble videresendt fra Oslo den 3 juli men den er enda ikke kommet i dag den 7. juli! Går det ant å være så jævla treg!!

 

Da er vi to :) Min ligger i Tromsø og er grarantert i mine svette hender i morgen den dag :)Bestilte dog den 18. juni, så jeg synes det har drøyd lenge nok nå. hehe

 

Den BOER vaere kommet til Tromsoe i kveld og hit imorgen, ellers blir jeg boes!!!!!

 

Mobilen er forsåvidt veldig liten så er ikke sikkert du finner det nødvendig å ha den i veska, men så er det jo de dagene man skal ha på seg klær uten lommer da :-(

 

Det finnes forsåvidt en løsning som jeg fant med litt rask googling : <a href="http://www.datamatrix.co.nz/fimu.html" target="_blank">http://www.datamatrix.co.nz/fimu.html</a>

 

Er avhengig av veska mi! :new_woot:

 

AAAAA, en saann beskytter maa jeg lete etter paa ebay! TAKK!

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar

Da har oxo jeg sett lyset, og blitt innehaver av en Diamond :) Er på tur denne uka, og skulle bare innom en el-price sjappe for å se på telefonen - bare sjekke den, var jeg fullt bestemt på. Endte jo selvfølgelig med et impuls-kjøp :D

 

Vel, ett par oppvarmingsspørsmål:

 

1: diamonden kom ferdigoppsett av wap og mms fra Telenor/djuice. Jeg er ikke spesielt fan av ferdiginnstallerte operatørting, liker telefonene helt originale. Er dette noe å bry seg om? Er det bare å tilbakestille den på noen enkel måte?

 

2: Den screenprotectoren som fulgte med, hvordan festes denne? Er jo ikke noe lim eller noen ting her :hmm:

Lenke til kommentar
Da har oxo jeg sett lyset, og blitt innehaver av en Diamond :) Er på tur denne uka, og skulle bare innom en el-price sjappe for å se på telefonen - bare sjekke den, var jeg fullt bestemt på. Endte jo selvfølgelig med et impuls-kjøp :D

 

Vel, ett par oppvarmingsspørsmål:

 

1: diamonden kom ferdigoppsett av wap og mms fra Telenor/djuice. Jeg er ikke spesielt fan av ferdiginnstallerte operatørting, liker telefonene helt originale. Er dette noe å bry seg om? Er det bare å tilbakestille den på noen enkel måte?

 

2: Den screenprotectoren som fulgte med, hvordan festes denne? Er jo ikke noe lim eller noen ting her :hmm:

 

ferdig oppsatt med telenor er bare en bra ting, så lenge ikke entry og dritt er lagt inn :p

 

Skjermbeskyttelsen skal bare legges på uten lim, den "limer" seg selv ;)

 

kos deg ikveld med tweaks fra http://www.xda-developers.com/

Endret av mobilfreaken
Lenke til kommentar
Jeg har akuratt kommet hjem etter å ha tafset LENGE på en Diamond på Telehuset. Jeg forstår ikke kritikken om at den er treg! Jeg forstår heller ikke at HTC ikke har tatt jobben med å konvertere fulltastaturet til å inneholde ÆØÅ! Alle dere som er vant med mobiltastatur kommer sikkert til å trives med det innebyggede, men for oss som er vant med fulltastatur med alle bokstavene på første siden, er dette totalt bom!

 

Nå er det heldigvis et glimrende gratis fulltastatur fra PocketCM:

http://pocketcm.com/keyboard2.php

 

Her henter du det norske tastaturoppsettet til PocketCM

http://pocketcm.com/phorum/read.php?14,2675

 

Se bilder av tastaturet med norsk oppsett her (jeg kjører selvfølgelig svart farge, ikke den stygge grønnfargen!):

Iphone.NO1.bmp

Iphone.NO2.bmp

 

Tobias

 

Det står at du skal laste ned keyboardet til Program files -> pcmkeyboard. Finner ikke det noen steder jeg. Kan noen hjelpe meg?

 

Har også et spm. ang. å skru av 3G.

1. Hvordan skrur man av 3G?

2. Hva brukes istedetfor 3G når jeg f.eks. skal laste ned været? Og blir det dyrere enn med 3G?

3. Ikke noe med 3G å gjøre, men er det noe sted man kan sjekke hvor mye data som er lastet ned på telefonen? Evt. sjekke måned for måned osv.

Lenke til kommentar
Skjermbeskyttelsen skal bare legges på uten lim, den "limer" seg selv ;)

 

Fant ut at jeg måtte rive av beskyttelseslaget ja, hehe...problemet nå er at jeg ikke fikk vekk alt støv før jeg la den på, og skulle fikse på dette med resultatet at beskyttelsen ikke ser ut lenger :D Hvor får man tak i nye? ;)

Lenke til kommentar

Spørsmål: Er det flere som sliter med å installere skype på diamanten, det vil si jeg får installert det, men det låser seg når jeg skal starte det for første gang!! "vi beklager.....vil du sende feilmelding" osv. Er Det bare jeg som gjør noe galt, eller gjelder dette fler. Har prøvd en soft reset etter installasjon, uten at dette har ført frem :wallbash:

Lenke til kommentar
Skjermbeskyttelsen skal bare legges på uten lim, den "limer" seg selv ;)

 

Fant ut at jeg måtte rive av beskyttelseslaget ja, hehe...problemet nå er at jeg ikke fikk vekk alt støv før jeg la den på, og skulle fikse på dette med resultatet at beskyttelsen ikke ser ut lenger :D Hvor får man tak i nye? ;)

Vask beskyttelsesfilmen med såpe og vann og blås den tørr, burde funke som ny etter det.

Lenke til kommentar
Skjermbeskyttelsen skal bare legges på uten lim, den "limer" seg selv ;)

 

Fant ut at jeg måtte rive av beskyttelseslaget ja, hehe...problemet nå er at jeg ikke fikk vekk alt støv før jeg la den på, og skulle fikse på dette med resultatet at beskyttelsen ikke ser ut lenger :D Hvor får man tak i nye? ;)

 

Kjøp en ny fra ebay.com ( http://cgi.ebay.com/2-X-LCD-SCREEN-PROTECT...1QQcmdZViewItem )

 

forhandlere av HTC kan også skaffe, men dog litt dyrere :p

Endret av mobilfreaken
Lenke til kommentar
Det står at du skal laste ned keyboardet til Program files -> pcmkeyboard. Finner ikke det noen steder jeg. Kan noen hjelpe meg?

 

Har også et spm. ang. å skru av 3G.

1. Hvordan skrur man av 3G?

2. Hva brukes istedetfor 3G når jeg f.eks. skal laste ned været? Og blir det dyrere enn med 3G?

3. Ikke noe med 3G å gjøre, men er det noe sted man kan sjekke hvor mye data som er lastet ned på telefonen? Evt. sjekke måned for måned osv.

 

hvis du åpner "fil utforskeren" så skal du finne mappen der.

 

1: vet ikke enda, har ikke sjekket det opp.

2: GPRS brukes istedet, samme prisene som 3G.

3: ja, finnes programmer som viser hvor mye du har lastet ned.

mulig at telefonen også har noe innebygd siden vanlige mobiler har muligheten til og se hvor mye data som er lastet opp/ned.

Lenke til kommentar
3. Ikke noe med 3G å gjøre, men er det noe sted man kan sjekke hvor mye data som er lastet ned på telefonen? Evt. sjekke måned for måned osv.

 

Telefonen har ikke noen oversikt over gprs forbruket, men vis du skaffer deg SPB GPRS Monitor så ser du hvor mye data som blir generert i form av grafer, med time/dag/måned forbruk, der kan du også legge inn pris per mb, så får du grafer over hvor mye kroner du har brukt osv

Endret av ironman666
Lenke til kommentar
hei!

 

Har fått meg Diamond nå.

 

Men en ting lurer jeg på; hvordan installerer man Flash?

Får jo bla. ikke sett videoer fra gamer.no... :(

 

tips: titt på adobe sine sider ;) ikke flash lite (den er allerede embedded). er mobile-versjoner der.

 

EDIT: ekstra snill i dag: http://www.adobe.com/products/flashplayer_pocketpc/

 

;)

 

EDIT: Hvis du er heeeelt fersk på WM, åsgjør du slik: last ned fila, kopier til internal storage på mobilen (hvis du ikke laster ned MED mobilen da), koble fra, finn fila du kopierte og kjør den, og det var det. mulig en soft reset må til.

 

 

Mornsann

jeg er helt ny på wm, og jeg lastet ned flash versjon for pocetpc, tror 6.

Har fått lastet den ned, den kommer i zip format, har kommet inn i mappa, men videre kommer jeg ikke.. får ikke love til åpne noen ting. Hadde vært hyggelig om folk kunne hjelpet meg litt på vei.

 

rune

Lenke til kommentar
Mornsann

jeg er helt ny på wm, og jeg lastet ned flash versjon for pocetpc, tror 6.

Har fått lastet den ned, den kommer i zip format, har kommet inn i mappa, men videre kommer jeg ikke.. får ikke love til åpne noen ting. Hadde vært hyggelig om folk kunne hjelpet meg litt på vei.

 

rune

 

Når du har lasta ned zip fila av adobe flash, så bare overfører du den til mobilen. Gjerne til Internal storage. Deretter går du bare til filutforsker, finner fila og kjører den fra mobilen, så følger du bare videre steg.

Lenke til kommentar

Hvordan er denne ift skriving av sms, også forskjellige språk. Og hvordan er det å åpne denne, slik at man kan bruke den i andre land også. Videre lurer jeg på om dersom jeg kjøper denne i usa, om det er mulig å få norsk meny på den.

 

Ellers, er det noen her som har kjøpt den i usa, og har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Lastet den ned direkte på mobilen, er det samme greia der eller?

Det jeg har gjort er å gå inn på programmer-zip-"navnet på mappa"- også kommer jeg ikke lenger, kommer inn i mappa. men får ikke lov til å åpne noen av filene der

 

http://www.adobe.com/products/flashplayer_pocketpc/ <- denne du lasta ned?

 

Når du har lasta det ned til mobilen, er det uansett bare å kjøre zip fila, så skal det gå av seg selv..

Lenke til kommentar
Det står at du skal laste ned keyboardet til Program files -> pcmkeyboard. Finner ikke det noen steder jeg. Kan noen hjelpe meg?

 

Har også et spm. ang. å skru av 3G.

1. Hvordan skrur man av 3G?

2. Hva brukes istedetfor 3G når jeg f.eks. skal laste ned været? Og blir det dyrere enn med 3G?

3. Ikke noe med 3G å gjøre, men er det noe sted man kan sjekke hvor mye data som er lastet ned på telefonen? Evt. sjekke måned for måned osv.

 

hvis du åpner "fil utforskeren" så skal du finne mappen der.

 

1: vet ikke enda, har ikke sjekket det opp.

2: GPRS brukes istedet, samme prisene som 3G.

3: ja, finnes programmer som viser hvor mye du har lastet ned.

mulig at telefonen også har noe innebygd siden vanlige mobiler har muligheten til og se hvor mye data som er lastet opp/ned.

 

Har lett overalt etter denne pcmkeyboard-fila, men finner den ingen steder. Kan noen fortelle meg eksakt hvor den ligger? Den må vel være der et sted?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...