Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fem dårligste Kubrick-filmer:

 

1. Barry Lyndon

2. 2001: A Space Odyssey

3. Eyes Wide Shut

4. Lolita

5. Dr. Strangelove

 

Bør understrekes at jeg ikke har sett Spartacus (som ser riktig elendig ut) samt filmene som ble sluppet før Paths of Glory.

 

Ingen Kubrick filmer er dårlige! Dum liste :-)

Lenke til kommentar

Sammenlignet med skrotet som gikk i fotsporene hans, mener du? I så fall er jeg helt enig.

 

Vi tar en til:

 

Fem mest oppskrytte kontemporære regissører

1. Darren Aronofsky

2. Danny Boyle

3. Cristopher Nolan

4. David Fincher

5. Paul Thomas Anderson

Lenke til kommentar

Top 5 barskeste filmtitler

 

1. Gayniggers from Outer Space

2. Elvis Is Alive! I Swear I Saw Him Eating Ding Dongs Outside the Piggly Wiggly's

3. Zombie Ninja Gangbangers

4. I Killed My Lesbian Wife, Hung Her on a Meat Hook, and Now I Have a Three-Picture Deal at Disney

5. Surf Nazi's Must Die

 

Jeg kunne forsatt i all evigheter med latterlige titler. Det er overaskende mange av dem, spesielt b-flicks fra 60-tallet.

Lenke til kommentar
Fem dårligste Kubrick-filmer:

 

1. Barry Lyndon

2. 2001: A Space Odyssey

3. Eyes Wide Shut

4. Lolita

5. Dr. Strangelove

 

Bør understrekes at jeg ikke har sett Spartacus (som ser riktig elendig ut) samt filmene som ble sluppet før Paths of Glory.

 

Ingen Kubrick filmer er dårlige! Dum liste :-)

Hehe. Snodigste listen her inne. Antar han har The Shining på top, tett etterfulgt av Full Metal Jacket.

 

Du kan ikke seriøst mene at du har Steven Spielberg på en "beste"-liste?!?
Sikkert bare for å provosere :p
Lenke til kommentar

Fordi han holder seg for god til hipster-nihilisme, mener du? Spielberg lager lettforståelige og livsbejaende filmer (i en tid det ikke akkurat har vært overskudd på dem) uten å ty til manipuleringer.

 

Det var et bevisst valg å i størst mulig grad fylle listen med regissører folk med middels filminteresse har hørt om (eller i hvert fall kjenner noen av filmene til).

Lenke til kommentar

Om Kubrick:

Tja, jeg synes at Paths of Glory er best med relativt klar margin. Full Metal Jacket, The Shining, A Clockwork Orange og forsåvidt også Dr. Strangelove har enkelte kvaliteter jeg setter pris på, men det holder å se dem en gang.

Endret av oldBOB
Lenke til kommentar

Spielberg er muligens den beste regissøren når det kommer til såkalte "Hollywood-filmer", skjønner ikke at det skal provosere noen.

 

Det var et bevisst valg å i størst mulig grad fylle listen med regissører folk med middels filminteresse har hørt om (eller i hvert fall kjenner noen av filmene til).

 

Da er det da ingen ekte liste?

Lenke til kommentar

Nei, akkurat denne er en antiliste. Ordentlige lister skal jo som alle vet handle om selvhevdelse gjennom uforklarte pretensjoner... litt som de andre forsøkene mine.

 

Jeg oppfattet oppfordringen din som et spørsmål om smak, og siden jeg ikke har sett nok av den uavhengige kanonen til at en liste av den typen kunne bidra med innsikt på akkurat det området, tror jeg både du og den gjengse forumbruker får mer ut av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...