FenrisC0de Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Likte denne jeg: - La oss si at 99 prosent ikke tar skade av det, mens én prosent gjør det. Det vil fremdeles være altfor mye. Jeg tror det gjør noe med deg som menneske, om du bruker så mye av tiden din på fiksjonsvold, sier Skaiaa. Dette er jo et artig argument som jeg synes fin fint kan brukes om mye rart.. Hvis 99% ikke tar skade av kristendommen mens en prosent gjør det, vil ikke det være alt for mye! Hvis 99% får det bedre av å tro på kristendommen, skal vi da drepe den resterende 1% slik at vi får fullstendig fulkommenhet? Hvis 1% tar skade av å lufte hunden sin, burde vi kanskje slutte å ha hunder Endret 5. juni 2008 av Lokii
Myagos Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Kristne har ikke lov å uttale seg om hva som er for voldelig og groteskt, etter den historien de har. Så pass kjeften litt Oddvar! Nåja. Skal ikke tyskere få lov til å uttale seg om noe heller? Eller nordmenn etter herjingene i vikingtiden? Dette er rett og slett ikke noe gyldig argument. Jeg tror enkelt og greit problemet til denne mannen er hans alder og hans mangel på kunnskap overhodet om dataspill, ikke at han er kristen. Tar denne mannen avstand fra kristendommen? Nei. Tar tyskerne avstand fra nazismen? Ja.
FenrisC0de Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Forøvrig er jo Bibelen ganske så voldelig vil jeg hevde.. Jeg stemmer for å innføre 18 års grense på Bibelen! Små barn har ikke godt av å høre om mord og forrederi!
V-by Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Tror folk tar skade– Jeg har ikke sett spillet selv, men de viste små glimt på TV. Minst ti mennesker ble halshogd, og blodet skvatt. Et slikt spill oppmuntrer til vold og river ned vårt kulturgrunnlag, sier Oddvar Skaiaa til Agderposten. Vårt kulturgrunnlag, som at norge ble kristnet med sverdet?
Heradon Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Når har vi Skaaia spillende AoC. http://www.agderposten.no/article/20080605...6/1004/FORSIDEN Endret 5. juni 2008 av Lubben
mad_arab Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Nåja. Skal ikke tyskere få lov til å uttale seg om noe heller? Eller nordmenn etter herjingene i vikingtiden? Dette er rett og slett ikke noe gyldig argument. Jeg tror enkelt og greit problemet til denne mannen er hans alder og hans mangel på kunnskap overhodet om dataspill, ikke at han er kristen. Tar denne mannen avstand fra kristendommen? Nei. Tar tyskerne avstand fra nazismen? Ja. Tull. Rett og slett tull. Tror du han tar avstand fra korstog og inkvisisjonen hvis du spør han? I likhet med 100% av kristne i Norge gjør han nok det. Skal alle AP/SV politikere måtte holde kjeft fordi de partiene deres en gang støttet kommunisme? Du liker ikke kristendommen. Det er helt greit. Men du kan ikke stille folk til ansvar for hva helt andre mennesker gjorde i en tid når praksisen til religionen/ideologien var noe helt annet.
teletubbiekid Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 <<Conan>> er ikke noe å være stolt av - Spill - Dagbladet.no - Vi har et kristent kulturgrunnlag, som sier at vi ikke skal drepe i hytt og gevær. Det er regler for dette. I «Conan» er det imidlertid vold og slakting som er poenget. Da blir det feil å omtale dette som en kulturhistorisk begivenhet for Norge. «Conan» er ikke noe å være stolt av, sier han til Dagbladet.no. Vil ikke påstå at kristendommens historie i Norge er noe å være stolt av heller.
Notatblokk Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Tipper han egentlig er hekta, og bruker avisene til å skjule seg.
Neppe Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Tipper han egentlig er hekta, og bruker avisene til å skjule seg. Var nok bare en som var 10 levler lavere som tok en fatality på han. Å han tar frustrasjonen litt lengre enn oss andre.
Smirnoff Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Dette har jo vært diskutert siden de første FPS-spillene (og sikkert før det) kom ut. Han her er vel forsåvidt bare en av disse folka som får tildelt ein talartut for å komme med doom and gloom-preiket sitt i mediene.
Notatblokk Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Tipper han egentlig er hekta, og bruker avisene til å skjule seg. Var nok bare en som var 10 levler lavere som tok en fatality på han. Å han tar frustrasjonen litt lengre enn oss andre. "Noes, gank! *whine om vold til avisa*"
FenrisC0de Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Når har vi Skaaia spillende AoC. http://www.agderposten.no/article/20080605...6/1004/FORSIDEN Hvis du ser på hjelmen til characteren hans, tviler jeg på at dette er liksom er Skaaia som spiller Age of Conan! Han skulle bare teste Age of Conan og spilte til lvl 35 Ikke har han hele bildet i skjermen heller (Friends-listen er kuttet vekk litt) Endret 5. juni 2008 av Lokii
Heradon Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Når har vi Skaaia spillende AoC. http://www.agderposten.no/article/20080605...6/1004/FORSIDEN Hvis du ser på hjelmen til characteren hans, tviler jeg på at dette er liksom er Skaaia som spiller Age of Conan! Han skulle bare teste Age of Conan og spilte til lvl 35 Ikke har han hele bildet i skjermen heller (Friends-listen er kuttet vekk litt) Ja jeg tenkte at dette var enten fake pågrunn av dårlig bilde kvalitet eller de hadde ett dårlig budskap om at han faktisk hadde sett og prøvd spillet litt. Men man ser jo klart at det ikke er han som har spilt opp charen. Som du sier selv er den hjelmen for lvl 35+ Eller i hvertfall lvl 30+ Man ser tydelig at hjelmen er ett av heavy armor hjelmene som man bare kan bruke fra lvl 30+. Hmm... Jeg tror han har blitt avhengig av AoC. Kjøpte spillet rett etter at folk klagde på at han ikke hadde prøvd det. Seff. Måtte han prøve det. Ble avhengig som sagt og dinga 30+ i kvelden i forveien. Så tok de bildet av ham spille. Endret 5. juni 2008 av Lubben
Azagrath Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 En religiøs oldis uttaler seg om Conan... hvorfor i alle dager kaster man bort tid på dette? Har avisene virkelig ikke noe bedre å skrive om?
:---{D Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 (endret) En religiøs oldis uttaler seg om Conan... hvorfor i alle dager kaster man bort tid på dette? Har avisene virkelig ikke noe bedre å skrive om? Man ser jo på hvor mange som leser denne tråden nå at folk syns det er litt gøy med meninger man ikke nødvendigvis er enig i selv. 18 brukere(s) leser i emnet (1 gjester og 0 anonyme brukere) Endret 5. juni 2008 av :--{D
Myagos Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Nåja. Skal ikke tyskere få lov til å uttale seg om noe heller? Eller nordmenn etter herjingene i vikingtiden? Dette er rett og slett ikke noe gyldig argument. Jeg tror enkelt og greit problemet til denne mannen er hans alder og hans mangel på kunnskap overhodet om dataspill, ikke at han er kristen. Tar denne mannen avstand fra kristendommen? Nei. Tar tyskerne avstand fra nazismen? Ja. Tull. Rett og slett tull. Tror du han tar avstand fra korstog og inkvisisjonen hvis du spør han? I likhet med 100% av kristne i Norge gjør han nok det. Skal alle AP/SV politikere måtte holde kjeft fordi de partiene deres en gang støttet kommunisme? Du liker ikke kristendommen. Det er helt greit. Men du kan ikke stille folk til ansvar for hva helt andre mennesker gjorde i en tid når praksisen til religionen/ideologien var noe helt annet. Kristendommen står for noen av de groveste forbrytelsene i menneskehetens historie. T.o.m norge måtte kjenne kristendommens grusomheter da konverteringen begynte. AoC er kunst, fantasi og underholdning. Kristendommen er fantasi, men motsetning til AoC prøver man å fremvirke kristendommen som sannhet. Det er da det blir farlig.
Monsoon Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Norge har veldig lite eksport til utlandet som gjør at folk husker "Norway". Nordmenn bor i "Sweden" så langt Amerikanere kan bry seg, og når det da en sjelden gang i blant kommer et vellykket teknologisk produkt som Age of Conan, som kan hjelpe sette oss på kartet for en hel generasjon, så skal plutselig de bedrevitende stelle seg imot det. Som nordmann bør en være stolt av Funcom sin suksess. Spilleindustrien er i dag på høyde filmindustrien i omsetning og populæritet. Selv om norsk film har hatt blandet positiv suksess så er det vel lite tvil om at utlandet ikke bryr seg spesielt om hva vi lager. Derimot har vi en liten plass i verdensbilde hva spill angår. Det burde oppmuntres og ikke motkjempes. Vold. Ser meg ut som vold i ræva tenker jeg. Folk sier "drep dem" i sport også så det er en forandring i holdning og tale på landsbasis, ikke i gamer-subkulturen.
mad_arab Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Kristendommen står for noen av de groveste forbrytelsene i menneskehetens historie. T.o.m norge måtte kjenne kristendommens grusomheter da konverteringen begynte. AoC er kunst, fantasi og underholdning. Kristendommen er fantasi, men motsetning til AoC prøver man å fremvirke kristendommen som sannhet. Det er da det blir farlig. Du hoppet glatt over biten der jeg viste hva som var galt med argumentasjonen din. Som sagt, du får lov til personlig å mislike kristendommen så mye du vil, uansett om det er i versjonen anno 1200 eller 2008 du kritiserer. Det var heller ikke poenget mitt i det hele tatt. Kritiser alt du vil, men skal du misjonere mot kristendom så bør du gå et annet sted enn denne tråden, som har et annet tema. Denne gubben har like mye rett som alle andre til å uttale seg om spillet, uansett hvor clueless han er. Endret 5. juni 2008 av mad_arab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå