Gå til innhold

AoC: Idiotmann fra KrF


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mannen fra KRF uttaler seg langt mer riktig enn hva jeg har sett eller hørt noen andre gjøre om dette.

Han bommer fortsatt men og er ikke helt mål men han har mer "riktig" enn hva de aller fleste andre har, så oppegåendes må han være.

 

Urealistisk fantasy-vold med sverd og økser er ikke akkurat det verste vi kan utsettes for. Siden det til en viss grad er mennesker du dreper og lemlester så virker det til en viss grad desensitiverende men jeg syntes ikke spillet fortjener 18-års aldersgrense engang. AoC mener jeg kommer i gruppen "milde" voldsmedier og skal en iverksette noe som helst tiltak er det ikke disse jeg ville ha "aksjonert" mot.

 

Hadde jeg først vært på radio (igjen) ville jeg ha uttalt meg om noe mer alvorlig innenfor mediavold enn et spill som Age of Conan, men siden det er AoC som står på dagsordenen nå så tenkte han kanskje at det var bedre enn ingenting.

 

Samfunnet vårt i dag har forresten et problem med mediavold fordi folk er så uvitendes, det er så godt som ingen som har fornuftige meninger eller holdninger om mediavold på grunn av mangel på informasjon. Og slik uvitenhet blir grobunn for problemer, det blir like lite fornuftig og gjennomtenkt som å gi alle barn tennvæske og fyrstikker.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

"Et slikt spill oppmuntrer til vold og river ned vårt kulturgrunnlag, sier Oddvar Skaiaa til Agderposten."

 

Han er bare redd for nynorsken. :p

 

Det hadde vært stilig å hørt hvor mange som er solgt i Norge.

 

Med tanke på at vi har totalt 7,5% innbygger som bruker nynorsk (ref: wiki), dvs ca 375.000mann, så skal det ikke mye til før det er flere i Norge som bruker Conan enn nynorsk. Da kan vi for alvor begynne å prate om å innføre spillet som norsk kultur-arv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...