Gå til innhold

AoC: Idiotmann fra KrF


Anbefalte innlegg

Kristendommen står for noen av de groveste forbrytelsene i menneskehetens historie. T.o.m norge måtte kjenne kristendommens grusomheter da konverteringen begynte.

 

AoC er kunst, fantasi og underholdning. Kristendommen er fantasi, men motsetning til AoC prøver man å fremvirke kristendommen som sannhet. Det er da det blir farlig.

 

Men alt det onde som har skjedd, skjedde det i kristendommens egentlige navn? Eller i navnet til enkeltpersoner?

Korstogene er forsåvidt en gråsone. Hadde ikke noen gått imot araberne som kom nord- og vestover hadde vi kanskje gått i moskeen hver fredag i Norge idag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kristendommen står for noen av de groveste forbrytelsene i menneskehetens historie. T.o.m norge måtte kjenne kristendommens grusomheter da konverteringen begynte.

 

AoC er kunst, fantasi og underholdning. Kristendommen er fantasi, men motsetning til AoC prøver man å fremvirke kristendommen som sannhet. Det er da det blir farlig.

 

Du hoppet glatt over biten der jeg viste hva som var galt med argumentasjonen din. Som sagt, du får lov til personlig å mislike kristendommen så mye du vil, uansett om det er i versjonen anno 1200 eller 2008 du kritiserer. Det var heller ikke poenget mitt i det hele tatt. Kritiser alt du vil, men skal du misjonere mot kristendom så bør du gå et annet sted enn denne tråden, som har et annet tema.

 

Denne gubben har like mye rett som alle andre til å uttale seg om spillet, uansett hvor clueless han er.

 

Greit nok, det jeg vil frem til er at denne karen er en hykler.

 

Kristendommen står for noen av de groveste forbrytelsene i menneskehetens historie. T.o.m norge måtte kjenne kristendommens grusomheter da konverteringen begynte.

 

AoC er kunst, fantasi og underholdning. Kristendommen er fantasi, men motsetning til AoC prøver man å fremvirke kristendommen som sannhet. Det er da det blir farlig.

 

Men alt det onde som har skjedd, skjedde det i kristendommens egentlige navn? Eller i navnet til enkeltpersoner?

Korstogene er forsåvidt en gråsone. Hadde ikke noen gått imot araberne som kom nord- og vestover hadde vi kanskje gått i moskeen hver fredag i Norge idag ?

 

Kristendommen har ikke et navn, det er en ideologi som har blitt missbrukt av maktsyke mennesker i tusenvis av år.

Lenke til kommentar
«Tenk om de heller kunne brukt sin kreativitet på noe positivt og byggende,» skrev han.

 

Haha, senil gubbe på 90 år som ikke kan noen ting om 2008 eller mmo.

 

quote bra dagbladet.

Når du vokste opp fantes det nok ikke strøm engang!
Endret av War
Lenke til kommentar
Denne gubben har like mye rett som alle andre til å uttale seg om spillet, uansett hvor clueless han er.

 

Det er jeg uenig i. Man kan jo tydelig se hvor lite erfaring han har med spill generelt, og ikke minst hvor lite erfaring han har med AoC. Om man absolutt vil gå til en avis og spytte ut gloser om vold og blabla, bør han hvertfall gjøre litt research og skaffe seg tilstrekkelig informasjon om spillet. For meg virker det som han har kun sett på coveret, og basert uttalene sine utifra dette.

 

Om jeg vil gå til en avis og uttale meg om hvor extremt teit fotball er, så gjør jeg selvfølgelig litt research om det jeg snakker om slik at jeg ikke dummer meg ut slik som denne tarden gjør. Og 1% tar skade av spillet? Hvor har han dette fra? Han dikter opp egne tall for å krydre den såkalte "kunnskapen" sin om konsekvensene av spillvold. Det blir det samme som jeg sier "10% av de som spiller fotball får hjerneskader og blir hemmet resten av livet".

 

Sett deg litt inn i AoC/spill før du uttaler deg nestegang, senile tard.

Lenke til kommentar
Denne gubben har like mye rett som alle andre til å uttale seg om spillet, uansett hvor clueless han er.

 

Det er jeg uenig i. Man kan jo tydelig se hvor lite erfaring han har med spill generelt, og ikke minst hvor lite erfaring han har med AoC. Om man absolutt vil gå til en avis og spytte ut gloser om vold og blabla, bør han hvertfall gjøre litt research og skaffe seg tilstrekkelig informasjon om spillet. For meg virker det som han har kun sett på coveret, og basert uttalene sine utifra dette.

 

Problemet her er jo avisen, ikke gubben. Norske medier har jo alle sammen blitt så tabloide og sex/vold fikserte at de ikke eier kritikk lenger. Det som ble tenkt når denne saken ble trykket var garantert "jippi, her har vi noe som ungdom vil bli provosert av og som alle med fordommer mot krf vil få bekreftet fordommer av". Slikt gir reklame inntekter. Det er umulig å få eliminert synsere.. det er en grunn til at ekstreme folk på venstre og høyre siden blir innkalt til debattprogrammer også, og ødelegger noe som kunne vært konstruktiv dialog. Men problemet ligger ikke hos enkeltpersonene med disse meningene. Det ligger i media og hos de i folket som ønsker sine fordommer bekreftet.

Lenke til kommentar

Mener du at aviser skal trykke alt som tullinger kommer med til dem? Jeg kan ikke skjønne at ansvaret hviler andre steder enn hos avisen. Og jeg mener dette ikke burde vært trykket, fordi da rettferdiggjør det å trykke alle andre uinteressante meningsytringer fra gamle gubber bare fordi det har "sjokkverdi". Sånt hører til i spaltene for leserinnlegg, som folk sitter og humrer av under frokosten.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Selvfølgelig trykker de ikke alt som folk slenger i hytt og gevær, men når det er snakk om en kjent KrF politiker blir det noe helt annet. Avisen vil jo trykke uttalelser fra respekterte politikere, og ikke hvem som helst random på gata.

 

Det er jo også mange saker som blir pyntet på, mulig Dagbladet har gjort det, men de fleste aviser "redigerer" ikke noe på andres uttalelser.

 

Edit: Age of Conan er jo veldig aktuelt, så om han hadde uttalt seg om en gammel film fra 80-tallet ville jo heller ikke avisen trykke iom. at dette er gammelt.

Endret av Blf
Lenke til kommentar

Hvis folk her kan snakke for seg uten å tråkke på religionen hans og være litt saklige selv, så kan vel de gå selv til avisen og uttale seg. Kanskje vise dem det estetiske ved conan som musikken og verdenen utenom slåssing. Si litt om det sosiale og og økonomien og slike ting som oppstår i sånne spill

Lenke til kommentar
Hvis folk her kan snakke for seg uten å tråkke på religionen hans og være litt saklige selv, så kan vel de gå selv til avisen og uttale seg. Kanskje vise dem det estetiske ved conan som musikken og verdenen utenom slåssing. Si litt om det sosiale og og økonomien og slike ting som oppstår i sånne spill

 

 

Jeg ser du også har Beyerdynamic DT 770 Pro , knallgode øretelefoner ! Mine begynner å bli litt slitte ,m hatt de i 3-4 år .

Lenke til kommentar
Kristne har ikke lov å uttale seg om hva som er for voldelig og groteskt, etter den historien de har.

 

Så pass kjeften litt Oddvar!

 

Nåja. Skal ikke tyskere få lov til å uttale seg om noe heller? Eller nordmenn etter herjingene i vikingtiden? Dette er rett og slett ikke noe gyldig argument. Jeg tror enkelt og greit problemet til denne mannen er hans alder og hans mangel på kunnskap overhodet om dataspill, ikke at han er kristen.

 

Nei tyskere har ikke lov å uttale seg heller, i hvertfall i 50 år fremover! For oss vikinger, den tiden er foreldet nå. Men kristne fortsett bare å ødelegge..

 

Kristne har ikke lov å uttale seg om hva som er for voldelig og groteskt, etter den historien de har.

 

Så pass kjeften litt Oddvar!

 

Nåja. Skal ikke tyskere få lov til å uttale seg om noe heller? Eller nordmenn etter herjingene i vikingtiden? Dette er rett og slett ikke noe gyldig argument. Jeg tror enkelt og greit problemet til denne mannen er hans alder og hans mangel på kunnskap overhodet om dataspill, ikke at han er kristen.

 

Hehe ja. Det utsagnet var om mulig enda dummere enn det Oddvar fikk lirket ut av seg. Men kanskje det også var poenget :hmm:

 

Ja det var litt poeng i å ta det med en klype salt.. dumme kommentarer får dumme reaksjoner! Oh ta min andre kommentar også med en klype salt mens vi er igang

Endret av Winniee
Lenke til kommentar

 

Nåja. Skal ikke tyskere få lov til å uttale seg om noe heller? Eller nordmenn etter herjingene i vikingtiden? Dette er rett og slett ikke noe gyldig argument. Jeg tror enkelt og greit problemet til denne mannen er hans alder og hans mangel på kunnskap overhodet om dataspill, ikke at han er kristen.

 

Tar denne mannen avstand fra kristendommen? Nei.

 

Tar tyskerne avstand fra nazismen? Ja.

 

 

Tull. Rett og slett tull. Tror du han tar avstand fra korstog og inkvisisjonen hvis du spør han? I likhet med 100% av kristne i Norge gjør han nok det. Skal alle AP/SV politikere måtte holde kjeft fordi de partiene deres en gang støttet kommunisme?

 

Du liker ikke kristendommen. Det er helt greit. Men du kan ikke stille folk til ansvar for hva helt andre mennesker gjorde i en tid når praksisen til religionen/ideologien var noe helt annet.

 

Okei dette utarter seg! Kristne står for noe av det verste i denne verden: MISJONERING! Prakke andre på sin religion. Ikke bare er dette FEIL i seg selv, men de kommer til krigsherjede land og tilbyr sin hjelp, fra penger de samler inn fra oss, gjennom bøssesamlinger i gode ord om at det skal gå rett til hjelp av krigsherjede land! Dermed får ikke folk fra KrF snakke om at andre ting er ødeleggende for oss når temaet er, AT BEST, i gråsonen. Ja vold i spill kan til en fryktelig liten anelse kobles mot enkelte drap rundtom. (I den forstand at de kopierer vold i spill de uansett ville utført men kansje under annen metode om de ikke hadde spillt)

 

Den første kommentaren min var ment som en spøk men nå ble jeg alvorlig.

Endret av Winniee
Lenke til kommentar
Okei dette utarter seg! Kristne står for noe av det verste i denne verden: MISJONERING! Prakke på andre sin religion. Ikke bare er dette FEIL i seg selv, men de kommer til krigsherjede land og tilbyr sin hjelp, fra penger de samler inn fra oss, gjennom bøssesamlinger i gode ord om at det skal gå rett til hjelp av krigsherjede land! Dermed får ikke folk fra KrF snakke om at andre ting er ødeleggende for oss når temaet er, AT BEST, i gråsonen.

 

Igjen, kristendom er ikke temaet for denne tråden. Ta det et annet sted. Hjelpe meg, enkelte har virkelig så mye hat at de ikke klarer å la være å prøve spre det (ikke nødvendigvis deg). Det er omtrent som å gå inn på en nyhetssak på daglbadet som har kommentarer.. hvis ordene "Israel", "Palestina", "Islam", "Chavez" osv blir nevnt, så kommer hat-gjengen fra høyre eller venstre for å kuppe hele greia og spre sitt budskap.

 

Ingen enkeltmennesker som er kristne står til ansvar for hva noen få autoriteter gjorde i navnet til den religionen for 1000 år siden, ei heller hva andre gjør i navnet pr i dag. I disse dager er det så mye forsiktighet rundt hvordan man ikke skal dømme enkelt muslimer for hva terrorister gjør, men det virker som det er fritt frem for å stille en gammel gubbe til ansvar for hva noen gjorde for 1000 år siden fordi han kritiserer et spill.

 

Er det ikke nok å ta av her bare av den grunn at kritikken hans er usaklig og dårlig fundert? Jeg synes det er ganske stusselig når man må begynne å misjonere for eget politisk og religiøst ståsted når det finnes gode nok argumenter utenom. Jeg kritiserer gjerne FrP, men ikke på premissene til AKP liksom....

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer på at han først kritiserte spillet så dro for å spille det?

Og da trykket han på 2-3 knapper og sa han ikke viste hva som skjedde men at det lå noen folk på bakken han nettop hadde drept.

Sverd! dette var skumle saker.

Han måtte nesten snu seg vekk i conan introen der conan fanger hu som liksom skal skremme han.

"der begynner det, vold med en gang"

Lenke til kommentar

Jeg hørte innslaget på radioen istad. Jeg fikk en del /facepalm øyeblikker ut av det. Både intervjueren, anmelderen og Funcom fyren kjører fullstendig over han politikeren.

 

Det her kommer det ikke til å komme annet enn mer-salg av Conan ut av ;)

Endret av Aran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...