Gå til innhold

AoC: Idiotmann fra KrF


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse linjene sa alt for meg :

 

Oddvar Skaiaa innrømmer å ha tilnærmet ingen kjennskap til dataspill selv, men sier han har snakket med mange om dette.

Han har blitt spesielt betenkt over å høre at voksne menn er i hovedmålgruppa.

– Hva er forskjellen på dette spillet og filmer med voldelig innhold?

– Filmer ville aldri vist noe i nærheten av dette som vises i «Age of Conan». Når det vises mord eller noe slikt i en film, er hovedinnholdet i filmen som regel oppklaringen. I dataspillet er det et annet, negativt og råere fokus.

 

HALLO GAMLE MANN!

 

Endret av Sir_Tonnes
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på dette spillet og filmer med voldelig innhold?

– Filmer ville aldri vist noe i nærheten av dette som vises i «Age of Conan».

 

javel javel . sier du det oddvar

 

Slik han framstår , så har han neppe sett de mest groteske filmene som er laget.

 

sett deg ned med saw 1 - 4 . cannibal holocaust eller andre ultra psykopatiske filmer.

 

Faktisk , i 1976 oddvar. kom en film som het The Omen. Der blir en fyr halshugd av vindusglass i fart.

 

Tenk på det du oddvar , neste gang du legger deg.

Lenke til kommentar

Tja... Det er jo et eller annet interessant i dette. Jeg har ikke noe problem med å skjønne at folk som ikke spiller data syntes dette høres ille ut. Jeg har jo selv spillt så mye at jeg har blitt helt blind for volden, men jeg tror jeg hadde hatt problemer med å spille et spill hvor hovedpersonen f.eks skulle voldta folk, og dette var laget på en realistisk måte, evt et torturspill e.l. Det er jo bare snakk om gradsforskjeller her. På samme måte er jo conan bare gradsforskjellig fra å leke cowboy og indianer (pow, pow, du er død!).

 

Når det gjelder hvorvidt dette _faktisk_ er skadelig eller ikke, så ser det ut til at forsøkene sier forskjellige ting hver gang de blir gjennomført, så enhver person som uttaler seg sikkert om hvorvidt voldelige dataspill påvirker folk eller ikke er bare ignorant.

 

Når det gjelder sammenligningen med filmer så er det noe i dette. I et slikt dataspill så er man jo selv den personen som utfører volden, i filmen så er det gjerne "de slemme" som gjør det. Noen ganger så utfører kanskje helten "rettferdig vold" hvor han banker de som "fortjener det". I tillegg så er det nok antagelig slik at folk som ikke liker voldelige dataspill heller ikke er så glad i voldsfilmer.

Lenke til kommentar
Har vi fått vår egen Jack Thompson i Norge? SWEET! Mer gratis underholdning fra nok en tilbakestående, selvoppnevnt spesialist.

JT endte forresten med å bli saksøkt for misvisende og falske utsagn. Det kunne/har visstnok endt med at han kan miste advokat tittelen sin.

 

Men anyway, den her tullingen gjør ikke mye godt for sin egen sak. Vi husker vel alle hva som skjedde med det latterlige Syv Synder showet? Kristenfolket gikk på krigstien og resultatet var kjempeseertall.

 

I kommentarfeltet til artikkelen ser jeg noen foreslår å sende Saw filmene til fyren. Det må være tidenes best ide.

Lenke til kommentar

Det som er fornuftig i det han sier er jo at i en film (i de fleste filmer, langt i fra alle), skjer det brutale mord, men resten av filmen brukes til å forklare og oppklare den hendelsen, altså gi oss en historie og en grunn til hvorfor dette skjedde.

 

Mens i et dataspill er selve drivkraften å drepe andre, jo flere jo bedre ;) Det kan såklart høres ekstremt ut for en som ikke skjønner det fulle bildet.

 

Men at han er ganske langt på jordet er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Kristne har ikke lov å uttale seg om hva som er for voldelig og groteskt, etter den historien de har.

 

Så pass kjeften litt Oddvar!

 

Nåja. Skal ikke tyskere få lov til å uttale seg om noe heller? Eller nordmenn etter herjingene i vikingtiden? Dette er rett og slett ikke noe gyldig argument. Jeg tror enkelt og greit problemet til denne mannen er hans alder og hans mangel på kunnskap overhodet om dataspill, ikke at han er kristen.

Lenke til kommentar
Mens i et dataspill er selve drivkraften å drepe andre, jo flere jo bedre ;) Det kan såklart høres ekstremt ut for en som ikke skjønner det fulle bildet.

Ja, men vi skal jo "oppklare" aka gjøre quests altså drepe 50 picts, red hands osv.

+ at PvP er jo formålet "Player vs Player" og sier seg selv at man skal drepe, eller's får du en helt jævlig ræva PvP score og regner med at det er flere enn meg som ikke liker å se 30 on 100 for å si det sånn.

Oddvar, ta deg en røyk og legg deg i sola...

Lenke til kommentar
Kristne har ikke lov å uttale seg om hva som er for voldelig og groteskt, etter den historien de har.

 

Så pass kjeften litt Oddvar!

 

Nåja. Skal ikke tyskere få lov til å uttale seg om noe heller? Eller nordmenn etter herjingene i vikingtiden? Dette er rett og slett ikke noe gyldig argument. Jeg tror enkelt og greit problemet til denne mannen er hans alder og hans mangel på kunnskap overhodet om dataspill, ikke at han er kristen.

 

Hehe ja. Det utsagnet var om mulig enda dummere enn det Oddvar fikk lirket ut av seg. Men kanskje det også var poenget :hmm:

Lenke til kommentar

Hva får en person som har sett ett lite glimt av det på TV og lest noen anmeldelser til å komme ut i media og vite alt om spillet sånn helt plutselig og vite at det bare er slakting i spillet.

 

Hadde han kanskje satt seg inn i spillet ville han nok sett at AoC ikke bare er slakting men en historie om en person som har mistet all hukkomelse og jobber for å finne ut hva h*n var før h*n mistet hukommelsen. Han kunne også lagt merke til at det faktisk er en annen verden vi snakker om og at det er utrolig mye kultur i spillet (Cimmerian, Aquilonian og Stygian) samt mange andre faksjoner.

 

Og det han snakker om at film er annerledes med tanke på at det som regel handler om å oppklare hva som skjer i filmen så er det jo mye dreping i prosessen som f.eks i action filmer, og det er jo det det er i AoC, man må fjerne det onde som står i veien og faktisk hjelpe uskyldige mennesker.

 

Gleder meg til neste gang han er i media, utrolig morsomt å høre hva han prøver å si xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...