Gå til innhold

Fikk en ekstra E8400..


Anbefalte innlegg

Håper du får en digg ting tilbake, siden du var så utrolig ærlig!

nonstop ftw.

 

Selv hadde jeg nok holdt hode lavt, og plukka den opp av skuffen ett halvår etter, men da er jo jeg av den oppfatning at pengesedler som ligger på gulvet foran kassa i butikken er fritt vilt, selvom det står en sur dame å pakker matvarene lenger frem. Eller som da det tydeligvis var noen som hadde glemt å dra ut pengene av minibanken her om dagen. 600kr rett i lomma. Folk er forskjellig. hirr hirr

 

Jeg lever med samme oppfatning som deg, fant selv 400 kr stående i en minbank en gang, var ikke en kjeft og se noe sted så jeg stappa de selvfølgelig i lomma, og gikk videre.

 

Var også så heldig og få 10 ganger så mye penger som jeg skulle ha når jeg tok ut penger i banken en gang, fikk 4000 i stede for 400. De slapp jeg og betale tilbake også.

 

Så poenget er at det er så SYKT skjelden noen gjør feil i min favør, og penger som er mistet vil noen andre plukke opp uansett, så hvorfor ikke meg.

Endret av Cool
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper du får en digg ting tilbake, siden du var så utrolig ærlig!

 

Belønning er bare en bonus. Hvis det er eneste grunn til at man gjør det riktige, da står det dårlig til.

 

nå syns jeg du er for streng, han får jo ikke noe som er verdt like mye i det hele tatt, men etter litt overtalelse ville heller ha en ærlig liten belønning, enn en stor uærlig.

Bra moral det

Lenke til kommentar

Eller som da det tydeligvis var noen som hadde glemt å dra ut pengene av minibanken her om dagen. 600kr rett i lomma. Folk er forskjellig. hirr hirr

 

Jeg lever med samme oppfatning som deg, fant selv 400 kr stående i en minbank en gang, var ikke en kjeft og se noe sted så jeg stappa de selvfølgelig i lomma, og gikk videre.

 

Så har ansatte i banken, og muligens politiet, sittet og sett på opptak av dere (minibankene er overvåket). Slike saker henlegges så og si alltid, så dere hører aldri noe.

 

Men det må da være ubehagelig å ha mulighet for at en eller annen gjennkjenner dere på gata eller i bussen?

 

Nei da må det vel føles mye bedre å ha levert pengene i banken :)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Ikke sånn for å være en gledesdreper, men:

 

Vist et firma sender feilvare og/eller for mange som i dette tilfellet så er en pliktig til å si ifra om feilen sånn at feilen kan rettes opp! Eller så er det stor sjanse for at en får en faktura etter en tid! Dette pga. av at når en beholder tingen så aksepterer en varen! (Nesten sånn som bok/video klubber etc. send varen og vist ikke kunden reagerer ta betalt! (For fjortiser og andre lign. så var det et eksempel, men har ikke noe direkte med dette å gjøre!)) ^^

 

Vist en finner penger i en minibank så tilhører de banken(/kunden som tok de ut!) og vil bli trekket ifra kundes konto(Evt. så klager kunde og banken må starte sak!). Dette går under loven som tyveri og kan bli straffet! Vist en finner en lommebok med penger i og om det er mulig eller ikke mulig så skal denne til politiet! Det er også mulig å levere til eier vist en får kontakt! Beholder en lommeboken eller bare pengene så er det også tyveri! Dette gjelder (sånn firkanta sett!) alt som er i lommeboken! Penger(50 øre og oppover for å si det sånn!), kredittkort, verdikort/ting og til og med gamle kvitteringer siden de tilhører en person!(Jeg vet at jeg er firkanta nå, men jeg referer bare til norsk lov!) I teorien så har en krav på ca. 10-20% av verdien, men ikke krev det sånn uten videre!

 

Penger en finner på gata er faktisk også regnet som tyveri om en beholder det! Samme som for nevnte lommebok over!

 

Jeg fant 600,-(Eller var det 800,-) i en bank automat engang! Dette gikk jeg inn med til banken og la igjen navn og adresse! Jeg fikk ikke noe tak, men hun i kassen takket veldig og det føltes godt selv om jeg godt kunne ha et takk ifra eieren også!(Og da er det ikke nødvendigvis snakk om et takk i form av finnerlønn!). Fikk også beskjed om at egentlig så skal automaten trekke inn pengene igjen vist ikke de blir tatt i løpet av en vis tid!

 

Så et lite tips for dere som finner penger på gata/i automat etc. vist dere er så lystne på noen penger så krev finnerlønn før dere leverer pengene ifra dere, men ikke forvent at personer er snillere mot dere! Får en finnerlønn uten å spør om det så er det faktisk en bedre følelse en vist en krever finnerlønn og holder tilbake pengene en har funnet til en får finnerlønn!

 

Og sånn til slutt så vil jeg bare nevne: Gjør dere noe mot noen så må dere tåle å få det igjen! Og det er ikke så forbanna gøy å miste penger! Eller andre verdisaker! Selv om det er mistet eller stjålet!

 

Og til tråd starter: Gratulerer med et BRA valg og jeg håper at tingen ifra Amentio faller i smak! Samt at jeg håper du ikke nøler med ærligheten videre i livet!

 

Og til slutt: Jeg jobber ikke i over nevnte firma og jeg har heller ikke handlet der(enda!)

 

Rune B.

Lenke til kommentar
Mye dårlig oppgradelse blandt ungdom nå til dags ser det ut til. Egoismen lever godt i verdens rikeste land.

Og til siste innlegg tenk at du er den som har mistet 10.000,- hadde det ikke vært kult å få de tilbake?

 

Fint når du drar alle under en kam i denne tråden og kaller dem ungdom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...