StarGazer Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Hei Som alle som spiller AoC vet, så er combosystemet avhenging av at du trykker knapper i en viss rekkefølge. Dette må ofte skje fort, spesielt i pvp. Dette gjelder for både casters og melee, men som regel bruker melee det mer pga comboene. Så mitt spørsmål er, hvordan setter dere opp keybindingene deres? Bruker de fleste wasd + 123 osv eller bruker du esdf + knappene rundt dette ? Spiller noen med nostromo n52 padden ? Om du har keybindings du mener er gode, post dem gjerne her. Ta også med klassen du spiller
Digitalsitron Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Jeg personlig som en DT spiller med esdf oppsett. Her har jeg ordnet det slik at komboer som trenger at jeg slår eks til venstre ligger til venstre og motsatt. Ellers bruker jeg numpadden til diverse spesials, som "dra hjem", lage potions og div annet.
frostbitten Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Skal poste et screenshot av oppsetettet med min DT og Mirage UI når jeg kommer hjem fra jobb. Synes det funker meget bra.
Nitrius Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Sitter selv å prøver å komme på en smart måte å binde ting, føler for øyeblikket at jeg har for mye å holde styr på, spesielt når både hotbar 1 og ALT hotbaren så og si er fulle med ting jeg alltid bruker og jeg begynner å følge at 1234567890 ikke er helt den beste keybindings metoden. Så er spent på å se hvordan folk har satt det opp. Btw hva står "DT" for? Spiller forøvrig som en Assassin.
frostbitten Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 DT = Dark Templar. Jeg bruker stortsett 1,2,3 + diverse binds til Shift og CTRL. På Shift + 1 har jeg fks. en kombo som krever at du slår til venstre for å fullføre den. Samme med Ctrl + 1. Meget effektiv ordning.
Carlgutt Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Er så pass lav lvl at jeg fortsatt bare klikker (bortsett fra 1,2,3), selv om jeg ikke var en typisk "klikker" i andre mmos føler jeg at det er best siden fingrene er så opptatt med 1,2,3. Endret 29. mai 2008 av Carlgutt
Licht Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Spiller med WASD, 1-0/shift+1-0, <, z, x, c, v, b, t, og f er så langt brukt til binds. Legger på ctrl+5-0 og alt+1-0 etter hvert, og shift/ctrl+(bokstavene over). Når det gjelder tallene (eventuelt pluss shift/ctrl/alt) så har jeg ingenting jeg bruker hyppig lengre borte enn 5. Endret 29. mai 2008 av Zealuu
Zelkin Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Jeg er oldschule typen, og spiller enda med ARROWS. Ja tenk det! Derfra bruker jeg INS,DEL,PGUP,PGDW etc... og NUM 0-9? Backspace, ctrl og shift. Med shift som print og shift+Del, shift+INS..osv Ja veit, sprøtt, men funker årleit! Gammel quaker vettu Men skal innrømme at det skorter på plass i aoc. Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer med denne: - http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...R&mcat=c198 Evt har noen erfaringer fra Merc sine Zboards. Endret 30. mai 2008 av Zelkin
Trond. Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Keybindings = snarveier til eventuelle spells / comboes. Burde derfor være nær fingrene (som trykker på comboes) Jeg bruker atm shift + e,r,f,g,c,v,b og det samme med ctrl + (det samme som på shift). Det ligger mye trening i å bruke keybindings hvis man er ikke vendet til det, man må lære seg hvor de ligger på tastaturet, og ikke minst reagere på å trykke på dem når ting skjer (noe som tok meg ganske lang tid). Til å begynne med er alt uvant og fælt, men når man lærer seg keybindings så er man nesten avhengig den. Dette er i så fall mine erfaringer med keybindings. Men jeg trur at meelee's er mer avhengig av keybindings enn casters siden som rogue på wow var jeg ganske avhengig av kjappe tastetrykk, men som necromancer i AoC så trenger jeg ganske få (kan ganske lite om keybinding og caster siden necromancer er den første casteren som jeg spiller)
Licht Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Du slipper iallefall at Q og E er brukt til angrepsretninger, sånn som oss melee-folk må slite med i AoC. Blir sikkert å bruke Shift+Q/E til noe etter hvert, though.
Licht Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Uh. Fordi Q og E uten shift da er opptatt til lower right og lower left melee attack-retninger? Om jeg slenger på shift så har jeg plutselig to nye keybinds veldig lett tilgjengelig, uten at de krasjer med melee-oppsettet.
Skogslik Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) ah, viste eg ikkje hvor fisker man på key bindings da? i control options? Endret 30. mai 2008 av Skogslik
bermar Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Bruker WASD til å bevege meg, 123 for angrepsretninger. Annet enn det så er alt annet stort sett custom binds med f. eks e,q, t, z, x, g og v. Har også SHIT-keys.
Knugo Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Jeg bruker WASD. Og musa for å trykke på comboene, deretter 1,2 eller 3 for å utføre dem. Funker uhorvelig bra Klarer ikke å stokke fingrene fort nok til å sjonglere flere ganger mellom 1-9. Jeg er som Zelkin, en oldschool piltast-type og har derfor aldri klart å venne meg til WASD, men i AoC var jeg bare nødt til å prøve, og det begynner å komme seg etterhvert.
vikingkylling Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har bare nådd lvl 5 eller 6, men har prøvd en rekke klasser og har funnet et oppsett som fungerer greit nok for min del. Jeg beveger meg med gode, gamle a, s, d og w og løper sidelengs ved å holde nede den høyre musknappen og trykker a eller d. Vanlig slossing foregår med tastene Shift + 1, 2 og 3 (og vil nok bruke Shift + Q og E etterhvert når jeg får de to siste slosseretningene. Om jeg må bruke Q og E uten skift lar jeg vanlig slossing foregå med 1-3 og vanlig 1-3 blir Shift 1-3.) De mest vanlige komboene og magiene ligger på 1 og oppover, sortert etter hvor viktige de er. Unntaket er healing og slikt, som ligger på Shift 4-6. (disse tre pluss de angrepsretningene ligger for øvrig i den venstre, seksraders hurtigrekken). Ting jeg ikke bruker så ofte (magi som varer en time, reise hjem, rest og så videre) ligger i den andre hurtigmenyen. Det betyr nok at jeg må klikke den pilen opp for å skifte meny fordi jeg trenger Shift 1-6 til angrep, men som sagt er dette kun ting jeg ikke bruker noe særlig. Annet (komboer og magier jeg bruker i blandt osv) ligger på den første ekstramenyen. Denne har jeg lagt horisontalt rett over den vanlige (bare gå til Options - UI for å velge den første ekstra menyen og høyreklikk på den for å få den horisontal. Deretter kan du dra den dit du vil). Disse har ikke noe hurtigtast, men jeg kan lett nå dem med musen om jeg trenger dem. Våpen ligger på Shift + R som standard. Dette gjør det lett å skifte mellom to våpensett, og hittil har jeg ikke trengt to engang. Dette gir meg en enkel måte å nå alt jeg trenger raskt, og kan selvsagt modifiserers etter hvilken klasse jeg bruker. Etter min lille erfaring trenger en magiker ikke noe særlig slossing, og en ren kriger trenger ikke noe særlig magi. Dessuten spiller jeg LotRO veldig mye med en Minstrel, men selv om jeg har minst fire, fem sanger hver på Tier 1-3 pluss en rekke Anthems (forsåvidt Tier 4) er det svært få jeg faktisk bruker. En Tier 1 sang åpner automatisk Tier 2 (så fremt den treffer, selvsagt), så hvorfor skulle jeg da bruke enda en Tier 1 egentlig?
Flexi Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Hvorfor har Funcom gjort det slik at det ikke er mulig å bruke musa til keybindings? Det er liksom tre knapper som jeg ikke får brukt til noen verdens ting.
atrax Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Hvorfor har Funcom gjort det slik at det ikke er mulig å bruke musa til keybindings? Det er liksom tre knapper som jeg ikke får brukt til noen verdens ting. Programvaren SetPoint til Logitech lar deg tilordne tastetrykk til musknappene. Kjøp en Logitech-mus. =)
Flexi Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Hvorfor har Funcom gjort det slik at det ikke er mulig å bruke musa til keybindings? Det er liksom tre knapper som jeg ikke får brukt til noen verdens ting. Programvaren SetPoint til Logitech lar deg tilordne tastetrykk til musknappene. Kjøp en Logitech-mus. =) Jeg har faktisk en logitech mus Men det jeg lurte på var hvorfor Funcom har gjort det slik, da i de fleste andre spill er det null problem mtp keybindings og mus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå