Azaziel Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 (endret) Eg tenkte at eg sko prøva meg ut på ett par 10k disker i raid ( raid 0 ) for OS`et sin del, men har for lite peiling på de derre kontrollerene... noen som har noen erfaring med disse? ka e bra, å ka får eg god hastighet me? e det vits i å betale høvding på høvding for å få den beste, eller holder det med en rimligere ein?? anbefalinger;) Mvh Endret 20. mai 2008 av Azaziel
Azaziel Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Skrevet 20. mai 2008 konne denna vore no? https://prisguiden.no/product.php?productId=68637 ingen som har kjenskap t emne??
Chiobe Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 nå vet jeg ikke hvor gått det fungerer for raid 0, men har brukt en billig 400kr raid kontroller en stund. merker ikke noe forskjell på hva som står hvor, bortsett fra hvis den får tilkoblet en dvd brenner, da vil ikke pcen skru seg av. så det eneste du tjener på en dyr en, er vel flere porter. er hvertfall min erfaring.
MrLee Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Jeg leste en kommertar på det i dag, da jeg også vurderer denne, dog bare i SATA kontroller kappasitet uten RAID. Det er software Raid denne også gjør. såkalt Hostraid. Hvis du vil ha CPU avlastning og skikkelig RAID, så må du opp en prisklasse på 2-3000kr kort. Men til privat bruk.. joda, det fungerer sannsynligvis helt greit. Bare sjekke at du får PCIE-E 4X versjoen...det finnes nemlig en 1x versjon også.
Azaziel Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 det eg tenke på, e jo å få litt fart på sakene, derfor eg tenkte på raid 0 vel å merka.. hadde det bare vore for å ha det, så hadde eg kobla de til HK`et tenke eg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå