Gå til innhold

Lek: Min kamerabag er lastet med...........


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har blitt en utrolig kjedelig skrytetråd. Kan ikke folk heller nevne de tinga man har i baggen sin som ikke er helt åpenbart som kamerahus, objektiv og blits? Tråden hadde vært i mine øyne langt mer interessant å lese.

 

Dessuten tviler jeg STERKT på at kamerabaggen til Christian86 inneholder hele tiraden av utstyr han nevner, selv om det skal sies at han har mye fett utstyr.

Lenke til kommentar
Dessuten tviler jeg STERKT på at kamerabaggen til Christian86 inneholder hele tiraden av utstyr han nevner, selv om det skal sies at han har mye fett utstyr.

Why?

 

og stappe et stativ i baggen din høres særdeles upraktisk ut med mindre man har en bergans ryggsekk beregnet for villmarka.

Lenke til kommentar
Dessuten tviler jeg STERKT på at kamerabaggen til Christian86 inneholder hele tiraden av utstyr han nevner, selv om det skal sies at han har mye fett utstyr.

Why?

 

og stappe et stativ i baggen din høres særdeles upraktisk ut med mindre man har en bergans ryggsekk beregnet for villmarka.

 

Går meget fint skal jeg si deg, du bare slenger bergans jakken oppå stativet slik at maskinen (maskinen skal brukes mer og mer siden den nå er oppgradert med større batteri og har vridbar skjerm, slik at jeg kan bruke lightroom når jeg er ute til å vurdere bildene) ikke skades og legger resten av utstyret pent på plass. D300 har jeg for så vidt i hånden hele tiden, så den lider ikke noe nød, og baggen er stor nok den, og jeg trener godt nok til at jeg kan vandre rundt i timesvis uten problemer med den på ryggen.

post-24104-1216043883_thumb.jpg

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

De 7-8 siste dagene har min Lowepro AW3 vært lastet med

Canon 70-200 f/4 IS (i kveld midlertidig byttet ut med 28mm f/1,8)

Sigma 10-20 med solblenderen til 70-200'en rundt

Ixus 70

Gyldendals lommeguide og kart for Roma (2-3 dager)

Vekselvis 1-2 halvlitere aqua minerale naturale.

Pusseklut.

Diverse kvitteringer og inngangsbilletter.

1 pakke grønn Frisk fra Narvesen.

Carmex lip balm

Roland Edirol R-09HR mp3/waw stereo recorder.

Batterier, minnekort og euromynter.

 

30D'en med 17-55mm henger på skulderen for den har ikke plass i bagen annet enn inn og ut av hotellrommet :)

 

(1 dag igjen i Roma... :cool:)

 

- Rams

Lenke til kommentar

Min fotobag ble bestilt naa i natt. Nikon D80 kit hadde jeg fra foer.

 

En Crumper ryggsekk fra elprice.

Nikon D80

18-70mm f/3,5-4,5 kitobjektiv

Nikkor 50mm f/1,8 (bestilt i natt)

Sigma 70-300mm f/4,5-5,6 DG APO Macro (ogsaa bestilt i natt)

Et stativ jeg kjoepte paa ebay.

Et snerten liten fjernutloeser, ogsaa kjoept paa ebay...

 

Med andre ord, har svidd av noen tusenlapper i natt. Men med en uke overtid offshore, saa gaar det vel greit. :thumbup:

 

Ellers saa blir det vel aa faa noe linserens i sekken ogsaa.

Lenke til kommentar
bananer.

 

 

Har kameraet med standardzoom og telezoom eller blits i lommen på sida. Alt etter som hva jeg skal å ta bilde av(Skulle vært plass til begge).

har også fiberklut(får litt bedre samvittighet enn å bruke tshorta),penn,papir,sigarettpapir(kjekt å ha.) og lighter. --- fant ett hårstrikk også.

 

skal kjøpes.

-brillerens på sprayboks.

Lenke til kommentar

Akkurat nå er min er min Crumple XL fylt bare av sine egne skillevegger og noen små manualer...

 

Den dagen jeg stikker ut på lenger tur med kamera utstyr skal der være dette;

Nikon D300

Sandisk Extreme III (3) Compactflash 16GB

Sigma DC 15-50 m 1:2.8 Ex Macro HSM (eneste linsa jeg har tatt meg rå til på dette kamera.)

Polfilter ES 72 (Helionpan)

LumiQuest soft screen.

 

Kodak P880 med 2stk 1gb sd brikker (mer for filming enn foto)

et mini stativ med fleksible føtter (hva nå enn det heter.)

2stk ekstra batterier.

 

men også hengende på siden skal der være ett stativ, har ett crap og ett som er egent til filmkamera(som jeg låner på ubestemt tid), så det blir vell snart ett nytt ett.

Lenke til kommentar

Min LowePro Nova 1AW er fylt til randen med:

 

-Nikon D40, Nikkor 18-55, Nikkor 70-300 VR

-2 SD-kort

-Pusseklut for linser

-5 karabinkroker

-Leatherman Wave

-Mini-MagLite

-Hurtigfeste for stativhode

-Diverse deksler

-USB-kabel

-Et kondom*

 

*undertegnede forbeholder seg retten til å ikke svare, svare ufullstendig eller svare unnvikende dersom eventuelle spørsmål om overnevnte objekt oppleves ubehagelige for undertegenedes del.

 

My bytte ut den veksa med noe større, vil ha plass til blitsen og en kommende MacBook Pro der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...