Gå til innhold

[AoC]Den lille Guardian-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som kan svare på noen enkle spørsmål ang. tanking?

Jeg ser at AOE-taunten Goad Mob har lang cooldown (5 min?), mens Goad har 2 min.

Er klar over at man bygger opp hat vha comboer og feats, men hvordan holder dere aggro fra f.eks 3 mobs på likt? Ved å bytte target og slenge en combo på hver av dem? Det ser jeg for meg blir mye stress, og egentlig for lite hat per mob fra meg i forhold til generert hat fra øvrige gruppemedlemmer, som ikke trenger cycle targets.

 

Kanskje det ikke er så mye poeng i å tanke grupper av mobs i en standard dungeon siden de fleste klarer å hanskes med 1-3 mobs selv, men hva med en epic dungeon? Et dårlig pull der vil jo trekke både 2 og 3 mobs, og da vil en jo som tank helst holde aggro fra alle sammen.

Det er vel kanskje det Goad Mob er ment for, så får en satse på at det blir 5 minutter mellom hvert bad pull. Jeg ser for meg at det er viktig med /assist. At folk slår på samme mob som tanken, hvertfall hvis det er i en epic instance.

 

Jeg har liten/ingen erfaring som tank fra WoW, men spilte tank i AO i 3-4 år. Der er det for det meste spamming av én knapp som gjelder for å holde aggro (AOE-taunt). Det å måtte tenke og arbeide for å holde aggro er derfor ukjent for meg :p

Lenke til kommentar

"Det å måtte tenke og arbeide for å holde aggro er derfor ukjent for meg"

Det er akkurat dette som skiller de gode tank'ene fra de dårlige.

Du har de som bare klarer en mob om gangen og du har sevfølgelig en mellomting.

Og til slutt de som er best og holder aggro på alle mobs hele tida.

Lenke til kommentar

Hvilken specc går folka her for a? er 28 nå og valgte tempest specc. var polearm spec følte jeg. Tenkte dette ville være bra for grinding, men føler bare polearm er noe tess mot 1-2 mobs. jeg har den tendens til å ha 4-7 mobs på meg på en gang siden er så mange andre players rundt at jeg hele tiden må sikre meg mobs, utrolig slitsomt, håper det gjevner seg ut etter hvert. Ender alltid med at jeg sitter med 1h+S. tror jeg har specca feil egentlig.

 

Hvordan speccer dere?

Lenke til kommentar

Jeg spiller også guardian. Gikk fra Bear shaman, til assasin, til conq også nå Guardian. Nettop blitt 20 eller 22.

 

Likte conq fordi man var en soldat med ordentlig rustning og gjorde god skade, men ble litt demotivert når jeg fant ut at omtrent 50% av alle var conq, føles sånn iallefall. Så gikk for guardian for å kunne tanke sia det alltid er nyttig. Elsker klassen, mye av de fine featsa som er felles for alle Soliders men også mye nyttig triks som gjør lvling gøy.

 

Specca for 1h og skjold jeg for det viker mest praktisk sia jeg alltid som dere andre sier fighter 3-5 mobs.

 

 

Trur nok dette er classen jeg fortsetter på

Lenke til kommentar

Jeg er lvl 24 nå, og har specca for sverd og skjold. Nermere bestemt de første 5 feats i solder (eller heter den general?) treet for en veldig god hp-regen. Den gjør at man holder ut mye lengre, i mange tilfeller ender jeg opp med full helse når jeg er ferdig med en fight.

 

Etter det har jeg klatret opp i juggernaut treet. Fokuserer på de to som gir bedre counter strike, som kan være effektivt når man blir angrepet av mange mobs.

 

Sverd og skjold ser også ut til å være bra i pvp (så langt) :)

Lenke til kommentar

Prøver meg på en polearm-spec, men skjønner ikke helt dette med "revenge"-komboene og sånt, snakker da om høyresiden av Tempest-treet.

Og hvordan søren skal man tanke? Staminaen holder ikke lenge når man pumper ut med alt man har av komboer, så hvilke ting gir aggro, iforhold til stamina og damage?

Lenke til kommentar

Har en lv 32 guardian nå og har gått for Jeugernaut builden...altså pure tankadin :)

 

Har ingen store problemer med noen ting og tåler voldsomt med juling. Kan ta opp til 3-5stk av egen level uten store problemer men det dobbelte eller mere om dem er noen levels under meg.

 

Er få tanker der ute og tror nok at vi som går for tanking kommer ikke til å ha problemer med å få grupper fremmover for å si det slik...

Lenke til kommentar

er en level 32 guardian nå. har brukt polearms opp til level 30, der jeg bytta til sword n board. vel, sistnevnte er mye bedre hos meg, mye mer skade og ekstremt mye mer survival. tro det eller ei... kansje jeg gjorde noe feil med polearmbruken, men blir lenge til jeg går tilbake fra 1h og shield. kan ta 3 fiender på likt nå uten problemer. når jeg var pole ble jeg småredd når det kom 2 på likt.

 

guardian eier. de andre jeg spiller med er necro og bear shaman. jeg har 2k hitpoints nå. de har 600 og 800, hehehe.

 

også likte jeg veldig godt å tanke i wow.

Lenke til kommentar

Kan nevne at på dette tidspunktet så er det en nasty/lol bug med charge. Har ikke helt funnet ut åssen å bevisst utløse buggen, men slik funker den: Du charger en mob og du får slått et slag før du deretter blir sendt milevis bakover. Morro når du vil kødde med folk, men jævli forvirrende når det skjer uten at du ville det. Skulle ta en boss i utkanten av en skog en gang og brukte charge, i det neste øyeblikket sto jeg nede ved vannkanten og ante ikke hvor jeg var hen, etter ca 10 sekunder så kom bossen løpende ned på stranda...

Lenke til kommentar
er en level 32 guardian nå. har brukt polearms opp til level 30, der jeg bytta til sword n board. vel, sistnevnte er mye bedre hos meg, mye mer skade og ekstremt mye mer survival. tro det eller ei... kansje jeg gjorde noe feil med polearmbruken, men blir lenge til jeg går tilbake fra 1h og shield. kan ta 3 fiender på likt nå uten problemer. når jeg var pole ble jeg småredd når det kom 2 på likt.

 

guardian eier. de andre jeg spiller med er necro og bear shaman. jeg har 2k hitpoints nå. de har 600 og 800, hehehe.

 

også likte jeg veldig godt å tanke i wow.

Det at du ikke klarte å ta 2 eller fler personer på lik level med polearm har nok noe å gjøre med spillestilen din.

 

Jeg klarer fint å ta 2 stk 4-5levler over meg med polearm.

 

 

Når det gjelder tanking i dungeons, så treffer alle comboene alle mobsa som er innenfor din range, eller våpenents cone. Så det handler kun om plassering. Plasserer du deg riktig så kan du fint holde agro på 2-3 stk. Men husk, den du har som "target" vil somregel ta imot mest damage, så får dere finne ut selv hvem av de man tanker i gruppe man burde "target'e".. ;)

Lenke til kommentar

er level 30 og har noen feats i jugger og soldier treet (mest survivability stats).

Å må si at 1h og skjold funker MYE bedre til å drepe mobs. Kan fint ta en masse mobs

samtidig og meie dem ned ganske kjapt uten å miste masse health (litt for stort

stamina forbruk da). Har testa å tanke littegrann i gruppe på store mobs, men jeg må si

at jeg tror jeg kommer til å gå for talents som minsker forbruket av stamina eller

øker regen., for man går tom dritfort.

Lenke til kommentar

Det å kjøre 1he og shield er mye mer "noob friendly" enn det å prestere godt med polearm.

 

Jeg har nå kjørt polearm fra dag 1 og har absolutt ingenting å klage på.

Plasseringen av mobs er det som er viktigst. Med polearm så tåler man lite om man har folk som slår deg i ryggen, samt man ønsker å utnytte den store "cone'en" som en polearm har. Plasserer man "mobsa" riktig så vil man kunne gjøre skade til rundt 8 stk samtidig.

 

Istedet for å ha mye HP og lite Stam som en 1he/shield har etter en kamp, har jeg istedet lite HP og mye Stam. Dette tyder da kun på at jeg er over med mine kamper en god stund før de som kjører 1he/shield er.

Derfor er det viktig for en polearm guardian å gjøre endel skillpoints i HP regen, mens for en 1he/shield guardian vil ha mest bruk for stam regen skillpoints for å fjerne mest mulig "dødtid".

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...